Zdjęcie 1
  • Zdjęcie 1
  • Zdjęcie 2
  • Zdjęcie 3

Układ wydechowy Axle-Back DINAN BMW M3 G80 / M4 G82

12 360 zł 
Brutto
D660-0093
2023-04-06

Szczegóły produktu

Marka pojazdu
BMW
Model
M3, M4
Wersja
G80, G82 / G83

Układ wydechowy Axle-Back DINAN pasujący do BMW M3 G80 / BMW M4 G82 & G83
Dwie wersje końcówek układu wydechowego do wyboru: Polerowane / Czarne

Rodzaj końcówek :
Ilość:

Układ wydechowy DINAN do BMW M3 G80 / BMW M4 G82 & G83


Symetria nigdy wcześniej nie brzmiała tak dobrze

UKŁAD WYDECHOWY AXLE-BACK Z ZAWORAMI DINAN – BMW G8x M3 / M4 2021-2023
Zastosowanie:
2021-2023 BMW M3 G80 (Competition & xDrive)
2021-2023 BMW M4 G82 / G83 (Competition & xDrive)

Model M3/M4 G8X jest uważany za lepszy pod każdym względem od swojego poprzednika. Jednak, dla wielu entuzjastów sporą bolączką platformy jest brzmienie. Podobnie jak F8x z silnikiem S55, bieżąca generacja z S58 pozostawia wiele do życzenia. Można powiedzieć, że pomimo delikatnej poprawy w stosunku do poprzednich modeli, fabryczny dźwięk jest zdecydowanie zbyt szorstki i nie wyraża w pełni agresywnego charakteru, typowego dla sportowych pojazdów z Bawarii. Dlatego marka Dinan przychodzi z pomocą w postaci układu wydechowego axle-back z zaworami, który gwarantuje autentyczne, głębokie tony o nieco wyższym poziomie głośności. A w połączeniu z wydechem środkowym / sekcją X-Pipe można uzyskać jeszcze czystsze i donośniejsze brzmienie.

Szeroko zakrojone prace badawczo-rozwojowe umożliwiły przetestowanie każdej możliwej konfiguracji układu wydechowego. W odróżnieniu od poprzedniej generacji, niepożądane drgania w kabinie różnią się między sobą w zależności od typu nadwozia G8X – sedan i coupe. Z tego powodu konieczne były niezliczone próby, aby opracować wspólny układ wydechowy, który nie tylko zapewni doskonały dźwięk na zewnątrz, ale także zachowa komfort w kabinie niezależnie od wersji pojazdu. W rezultacie powstał produkt, który z pewnością będzie doceniany przez długie lata. Aby uzyskać poziom dźwięku oraz ton godny M3/M4 G8X powiększono średnicę rur do 76 mm (fabryczne rury – 70 mm), co pozala uzyskać swobodniejszy przepływ oraz ograniczyć ciśnienie wsteczne w całym układzie. Powiększone rury są poprowadzone na kilka sposobów z tyłu pojazdu – ich wybór jest zależny od ustawienia fabrycznych zaworów, których funkcjonalność została zachowana. Przy zamkniętych zaworach spaliny kierowane są do tłumika Dinan, gdzie wykorzystywane są technologie absorpcyjne oraz reaktywne, i wydostają się dwoma wewnętrznymi końcówkami. Takie rozwiązanie ogranicza hałas przy wolnej jeździe, emitując przytłumiony, ale przyjemny i głęboki dźwięk. Natomiast przy otwartych zaworach pod dużym obciążeniem spaliny omijają tłumik i przechodzą przez niemal prostą rurę, zapewniając sporo akustycznej przyjemności. To idealne rozwiązanie na każdy gust – spokojne gdy trzeba, oraz nieokiełznane, kiedy można. Takie połączenie zostało uznane przez markę Dinan za najodpowiedniejsze dla flagowych modeli BMW – zaspokajające potrzeby wytrawnych entuzjastów, którzy pragną najlepszego rozwiązania do wszystkich sytuacji.

Swoje walory wizualne układ wydechowy Dinan do M3/M4 G8x zawdzięcza starannemu wykonaniu ze stali nierdzewnej T304 oraz spawaniu w technologii TIG. Całość jest szczotkowana, co dodatkowo przyczynia się do doskonałego wyglądu. Dbałość o szczegóły widać zarówno w elementach, które są schowane pod podwoziem, a także, albo raczej, przede wszystkim, w samych końcówkach. Zestaw Dinan zawiera cztery potężne, 4.5-calowe (114 mm) końcówki o podwójnych ściankach w wykończeniu polerowanym lub z czarną powłoką ceramiczną, oraz z logo grawerowanym laserowo. Końcówki montowane są przy pomocy obejm. Mimo swoich sporych rozmiarów końcówki idealnie wpasowują się do fabrycznych wycięć w zderzaku, dopełniając wygląd w stylu OEM+ zdrową porcją rasowego, sportowego charakteru.

Najważniejsze cechy:
• przyrosty maksymalne +6 KM oraz 6.8 Nm
• bardziej sportowe i przyjemnie głośniejsze brzmienie
• technologie redukujące nieprzyjemny rezonans w kabinie
• cztery potężne, 4.5-calowe (114 mm) końcówki o podwójnych ściankach w wykończeniu polerowanym lub z czarną powłoką ceramiczną, oraz z logo grawerowanym laserowo, montowane na obejmy
• większa średnica rur dla lepszego przepływu (76 mm zamiast 70 mm)
• 2.75 kg lżejszy od fabrycznego wydechu axle-back (fabrycznie 20 kg, Dinan 17.25 kg)
• wykorzystuje fabryczne silniczki zaworów – funkcjonalność zaworów pozostaje bez zmian, dzięki czemu można regulować poziom dźwięku ustawieniami M-Drive
• sterowanie zaworami umożliwia ograniczenie poziomu dźwięku przy wolnej jeździe oraz pełne otwarcie przy dużym obciążeniu
• konstrukcja w całości ze stali nierdzewnej 304
• fabryczne dopasowanie oraz dołączone elementy montażowe

D660-0093
2023-04-06

Szczegóły produktu

Marka pojazdu
BMW
Model
M3, M4
Wersja
G80, G82 / G83