IPD Plenum Porsche 911 996 Carrera / Carrera 2 / Carrera S / X51

3 893 zł 
Brutto
96074
2022-09-06

Szczegóły produktu

Marka pojazdu
Porsche
Model
911
Wersja
996

IPD Plenum pasujące do Porsche 911 996 Carrera / 996 Carrera 2 / 996 Carrera S / 996 Carrera X51
Produkt występuje w sześciu wersjach: pod silnik 3.4 dla przepustnicy 74mm pod seryjny układ dolotowy (w tym dla pojazdów z przepustnicą sterowaną linką) oraz 82mm pod seryjny lub pod aftermarekt'owy układ dolotowy / pod silnik 3.6 dla przepustnicy 74mm pod seryjny układ dolotowy oraz 82mm pod seryjny lub pod aftermarekt'owy

Wersja :
Ilość:

996 Carrera


Wersja 996 nie rozpoczęła nowego rozdziału w historii Porsche; rozpoczęła całkowicie nową księgę: dziewięścet-jedenastka została ochrzczona. Chłodzenie wodą sprawiło, że legendarny silnik Porsche, którego przed przegrzaniem chroniło jedynie powietrze, przeszedł do historii.
Zaprojektowany całkowicie od podstaw nowy silnik 911 wyposażono jednak w staromodny, plastikowy rozdzielacz strumienia powietrza w kształcie litery T, używany w tych autach niemal od samego początku istnienia modelu. To rozwiązanie było stosowane praktycznie we wszystkich wersjach 911 Carrera do momentu pojawienia się pojazdów z DFI w 2009 roku.
Unikalna i innowacyjna konstrukcja sekcji plenum IPD oparta jest na kształcie litery Y, poprawiając osiągi poprzez wydajniejsze kierowanie powietrza do cylindrów po lewej i prawej stronie. Taka budowa elementu redukuje zakłócenia przepływu powietrza oraz zwiększa jego prędkość, dając w rezultacie znaczne przyrosty mocy w całym zakresie obrotów.
Dzięki plenum IPD przyrosty mocy są nie tylko duże, ale także mają bardziej liniowy przebieg. Posiadacze wersji z opcją Tiptronic twierdzą nawet, że zamontowanie plenum IPD poprawiło działanie skrzyni biegów.

Porsche 911 996 Carrera 2 3.4 74mm IPD Plenum - przepustnica sterowana linką ('98-'99) | Numer części #96074


Wszystkie modele Porsche 996 z napędem na tył (C2) posiadały konwencjonalną przepustnicę, sterowaną linką, natomiast wersje C4 wyposażono w przepustnicę sterowaną elektronicznie (E-Gas). Dotyczy to roku modelowego 98' w Europie i 99' w USA.
Plenum IPD do przepustnicy konwencjonalnej posiada kształt oparty na literze Y i jest bezpośrednim zamiennikiem fabrycznego odpowiednika o mniej aerodynamicznym kształcie T. Plenum zapewnia imponujące przyrosty mocy w średnim zakresie obrotów – aż o 28KM – a w górnym zakresie moc wzrasta o 12KM.
Plenum IPD to bez wątpienia najlepsza modyfikacja, która samodzielnie jest w stanie znacznie poprawić wrażenia z jazdy wczesnymi modelami 996 Carrera o nieco zbyt niskiej mocy.
Cała procedura montażu jest względnie łatwa i może zostać wykonana przez uzdolnionego amatora, ale IPD zaleca przeprowadzenie instalacji przez wykwalifikowanego i doświadczonego technika Porsche.
Aby się upewnić, jaką wersję przepustnicy posiada dany egzemplarz, wystarczy spojrzeć pod maskę, i sprawdzić, czy jest tam czarny moduł elektroniczny (E-Gas), czy konwencjonalna sprężyna i linka.

Porsche 911 996 Carrera 3.4 74mm IPD Plenum ('00-'04) | Numer części #96174-3.4


Zwykle dość trudno jest dołożyć mocy do wolnossącego silnika 3.4L w modelu Carrera, podobnie jak w wersji S, ale plenum IPD radzi sobie z tym doskonale – lepiej niż inne modyfikacje, dostępne na rynku. To prosta modyfikacja, montowana śrubami w miejsce fabrycznego odpowiednika, wykonanego z plastiku. Plenum IPD posiada opatentowany kształt, oparty na literze Y.
Plenum IPD zapewnia przyrosty mocy o 25KM, a momentu obrotowego o 30Nm za sprawą lepszej i wydajniejszej budowy. Przyrosty odczuwalne są najintensywniej w średnim zakresie obrotów, czyli tam, gdzie są najbardziej potrzebne, ale poprawa następuje w od początku skali, aż do czerwonego pola. Każdy kierowca intuicyjnie doświadczy znacznie bogatszych wrażeń z jazdy swoim Porsche.
Przyrosty mocy w średnim zakresie obrotów sprawiają, że krzywa na wykresie staje się bardziej liniowa, co pomaga zminimalizować spadki mocy, typowe dla aut seryjnych. W rezultacie osiągi są znacznie lepsze.
Montaż plenum 996 to po prostu wymontowanie fabrycznego elementu i zastąpienie go produktem IPD. Cała procedura jest względnie łatwa i może zostać wykonana przez uzdolnionego amatora, ale IPD zaleca przeprowadzenie instalacji przez wykwalifikowanego i doświadczonego technika Porsche.

Porsche 911 996 Carrera S 3.6 74mm IPD Plenum | Numer części #96174-3.6


Zwykle dość trudno jest dołożyć mocy do wolnossącego silnika 3.6 w modelu Carrera S, ale plenum IPD radzi sobie z tym doskonale – lepiej niż inne modyfikacje, dostępne na rynku. To prosta modyfikacja, montowana śrubami w miejsce fabrycznego odpowiednika, wykonanego z plastiku. Plenum IPD posiada opatentowany kształt, oparty na literze Y.
Plenum IPD zapewnia przyrosty mocy o 24KM, a momentu obrotowego o 30Nm za sprawą lepszej i wydajniejszej budowy. Przyrosty odczuwalne są najintensywniej w średnim zakresie obrotów, czyli tam, gdzie są najbardziej potrzebne, ale poprawa następuje w od początku skali, aż do czerwonego pola. Każdy kierowca intuicyjnie doświadczy znacznie bogatszych wrażeń z jazdy swoim Porsche.
Przyrosty mocy sprawiają, że krzywa na wykresie staje się bardziej liniowa, co pomaga zminimalizować spadki mocy, typowe dla aut seryjnych. W rezultacie osiągi są znacznie lepsze.
Montaż plenum 996 to po prostu wymontowanie fabrycznego elementu i zastąpienie go produktem IPD. Cała procedura jest względnie łatwa i może zostać wykonana przez uzdolnionego amatora, ale IPD zaleca przeprowadzenie instalacji przez wykwalifikowanego i doświadczonego technika Porsche.

Porsche 911 996 X51 3.6 74mm IPD Plenum ('00-'04) | Numer części #96174-X Pakiet X51 do 996 3.6 zwykle pojawiał się w limitowanych edycjach z okazji 40 lecia modelu (40th Anniversary MY2004), ale klienci z żyłką sportową mogli go również zdobyć na specjalne zamówienie. Pakiet zwiększał moc ze standardowych 316KM do 345KM.
Wersje Carrera X51 wyposażono w wiele różnych modyfikacji, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, co bardzo upodabniało te pojazdy oraz wrażenia z jazdy nimi do GT3.
Silnik w pakiecie X51 został wzbogacony wieloma niesamowitymi udoskonaleniami, jednak nadal stosowany fabryczny rozdzielacz powietrza. Dla IPD była to szansa na wykazanie się i zapewnienie jeszcze większej mocy.
Plenum IPD do 996 X51 wykorzystuje wszystkie fabryczne elementy mocujące oraz przepustnicę 74 mm. Rewolucyjna konstrukcja, oparta na kształcie litery Y, dodaje 24KM oraz 30Nm.
Plenum IPD 996 X51 jest bezpośrednim zamiennikiem oryginału. Jego montaż jest względnie łatwy i może zostać wykonany przez uzdolnionego amatora, ale IPD zaleca przeprowadzenie instalacji przez wykwalifikowanego i doświadczonego technika Porsche.

Porsche 911 996 Carrera 3.4 Competition / Carrera S 3.6 82mm IPD Plenum ('00-'04) | Numer części #96182 (zawiera przewód silikonowy do fabrycznej obudowy filtra)
Porsche 911 996 Carrera 3.4 Competition / Carrera S 3.6 82mm IPD Plenum ('00-'04) | Numer części #96182-RH (zawiera silikonową rurę redukującą do aftermarketowych układów dolotowych)

Od dziesięcioleci Porsche kontroluje moc silnika przez stosowanie ograniczonego przepływu powietrza, co osiągano, montując mniejsze korpusy przepustnicy. Takie rozwiązanie zapobiegało temu, aby niższe modele były mocniejsze od flagowych, zwłaszcza tych o sportowym charakterze. Fabryczne silniki wraz z oprzyrządowaniem to fantastyczne generatory mocy, ale są opracowywane tak, aby uzyskiwały określone osiągi, przewidziane dla określonej grupy odbiorców, i aby konkurowały z innymi markami pojazdów. Jednak prawdziwi entuzjaści oczekują czegoś więcej.
Wszystkie sekcje plenum IPD zapewniają znaczne przyrosty mocy i momentu obrotowego, jednak z większą przepustnicą ten efekt jest jeszcze bardziej odczuwalny. Sportowe wersje plenum IPD współpracują z drugą co do wielkości przepustnicą, oferowaną przez Porsche. W tym przypadku fabryczny korpus 74mm zmienia się na 82mm, jak w GT3 997. Ponadto, wersje sportowe dedykowane są do pojazdów, wyposażonych w sportowe układy wydechowe. Im bardziej rozbudowane, tym lepiej (kolektory, katalizatory, tłumiki). Jednoczesna optymalizacja układu dolotowego i wydechowego tworzy pakiet, umożliwiający silnikowi swobodne wdychanie i wydychanie, dzięki czemu generuje on większą moc i moment obrotowy.
Sportowe plenum do modelu Carrera to kolejne pionierskie rozwiązanie w wykonaniu inżynierów IPD. Przepływ warstwowy (laminarny) oraz wydajność objętościowa zostały dodatkowo usprawnione przy pomocy unikalnej i innowacyjnej konstrukcji kolektora. To całkowicie nowe podejście, które dało w efekcie nie tylko imponujące przyrosty mocy, ale także jej bardziej liniowe rozłożenie, oraz lepsze działanie przepustnicy. Konkretne wartości przyrostów zależą od rodzaju i jakości innych zastosowanych modyfikacji. Zwykle, im wyżej jesteśmy na drabinie osiągów, tym trudniej – i drożej – jest pokonywać kolejne szczeble. Ponadto, sportowe komponenty dają różne efekty w zależności od kolejności, w jakiej są montowane w samochodzie. Inżynierowie IPD testują i oceniają wszystkie produkty na pojazdach w 100% fabrycznych, dzięki czemu porównywanie efektów jest bardziej wiarygodne. Jednak sportowe plenum do Porsche Carrera jest z założenia przeznaczone do średnio lub mocno zmodyfikowanych egzemplarzy. Przyrosty będą różne, jednak z pewnością będą wyraźnie odczuwalne i każdy entuzjasta tego auta z pewnością doświadczy autentycznej radości z jazdy.
Poprawa osiągów ujawni się w pełni, kiedy fabryczny sterownik silnika zaadaptuje się do nowych warunków. Można to zrobić poprzez intensywne testy na hamowni, lub dynamiczną jazdę do oporu na pełnym gazie, oczywiście wyłącznie na zamkniętym torze.
Sportowe plenum do 996 Carrera dostępne jest z dwoma różnymi rurami silikonowymi, przeznaczonymi do korpusu przepustnicy GT3 82 mm, ale różnych układów dolotowych. Zestaw #96182 zawiera customową rurę silikonową IPD, dedykowaną do fabrycznego układu dolotowego Porsche. Natomiast #96182-RH zawiera silikonową rurę redukcyjną, pasującą do większości aftermarketowych układów dolotowych, montowanych w miejsce fabrycznej obudowy filtra.
hase below). Produkt wymaga korpusu przepustnicy Porsche 82mm TB0082 (do kupienia oddzielnie).

96074
2022-09-06

Szczegóły produktu

Marka pojazdu
Porsche
Model
911
Wersja
996