IPD Plenum Porsche 911 997.1 Carrera (S)

4 382 zł 
Brutto
97174-3.6
2022-09-05

Szczegóły produktu

Marka pojazdu
Porsche
Model
911
Wersja
997.1

IPD Plenum pasujące do Porsche 911 997.1 Carrera (S)
Produkt występuje w czterech wersjach: pod silnik 3.6 dla przepustnicy 74mm pod seryjny układ dolotowy oraz 82mm pod seryjny lub pod aftermarekt'owy układ dolotowy / pod silnik 3.8 dla przepustnicy 74mm pod seryjny układ dolotowy oraz 82mm pod seryjny lub pod aftermarekt'owy układ dolotowy. Przepustnica 82mm o numerze TB0082 z modelu 997 GT3 (do kupienia oddzielnie).

Wersja :
Ilość:

W modelu 997 Porsche powrócono do okrągłych reflektorów oraz apetycznie zaokrąglonych błotników, nawiązujących do wersji 993 i wcześniejszych. Atrakcyjna stylistyka to kolejny design'erski kamień milowy marki i trudno tu cokolwiek poprawić, natomiast jeśli chodzi o osiągi silnika, to można się nieco wykazać.
Plenum IPD o konstrukcji w kształcie litery Y zastępuje fabryczny odpowiednik o mniej aerodynamicznym kształcie litery T i zapewnia znaczną poprawę osiągów. Moc zwiększa się o 24-28KM w zależności od pojemności silnika oraz jego stanu technicznego. Najwyższe przyrosty występują w średnim zakresie obrotów, czyli tam, gdzie są najbardziej pożądane.
Dzięki plenum IPD przyrosty mocy są nie tylko duże, ale także mają bardziej liniowy przebieg. Posiadacze wersji z opcją Tiptronic twierdzą nawet, że zamontowanie plenum IPD poprawiło działanie skrzyni biegów.

IPD Plenum do Porsche 911 997.1 Carrera 3.6 74mm (2005-2008) | Nr części #97174-3.6

Przyrosty mocy w wersji Carrera 3.6 (bez S) są bardzo podobne do tych w Porsche Carrera S 3.8, maksymalne wartości +24-26KM pojawiają się w średnim zakresie obrotów, a przy końcu skali wyniki są lepsze o 11-12KM.
Konstrukcja plenum IPD 3.6 w kształcie litery Y umożliwia bardziej liniowe rozłożenie mocy oraz poprawione działanie przepustnicy, dzięki czemu wrażenia z jazdy Porsche Carrera 997 wznoszą się na wyższy poziom.
Poprawa osiągów ujawni się w pełni, kiedy fabryczny sterownik silnika zaadaptuje się do nowych warunków. Można to zrobić poprzez intensywne testy na hamowni, lub dynamiczną jazdę do oporu na pełnym gazie, oczywiście wyłącznie na zamkniętym torze.
Montaż plenum IPD 997 jest względnie łatwy i może zostać wykonany przez uzdolnionych amatorów, ale IPD zaleca przeprowadzenie instalacji przez wykwalifikowanego i doświadczonego technika Porsche.

IPD Plenum do Porsche 911 997.1 Carrera S 3.8 74mm ('05-'08) | Part #97174-3.8

Plenum IPD do 997 S zapewnia poprawę osiągów w całym zakresie obrotów. Moc wzrasta o 28KM a moment obrotowy o 35Nm w średnim zakresie, a przy końcu skali wyniki są lepsze o 11-12KM
Konstrukcja plenum IPD 3.8 w kształcie litery Y umożliwia bardziej liniowe rozłożenie mocy oraz poprawione działanie przepustnicy, dzięki czemu wrażenia z jazdy Porsche Carrera Poprawa osiągów ujawni się w pełni, kiedy fabryczny sterownik silnika zaadaptuje się do nowych warunków. Można to zrobić poprzez intensywne testy na hamowni, lub dynamiczną jazdę do oporu na pełnym gazie, oczywiście wyłącznie na zamkniętym torze.
Montaż plenum IPD 997 S jest względnie łatwy i może zostać wykonany przez uzdolnionych amatorów, ale IPD zaleca przeprowadzenie instalacji przez wykwalifikowanego i doświadczonego technika Porsche.

IPD Plenum do Porsche 911 997.1 Carrera 3.6 / Porsche 911 997.1 Carrera S 3.8 82mm (2005-2008) | Nr części #97182

Zawiera przewód silikonowy do fabrycznej obudowy filtra powietrza.



IPD Plenum do Porsche 911 997.1 Carrera 3.6 / Porsche 911 997.1 Carrera S 3.8 82mm (2005-2008) | Nr części #97182-RH


Zawiera silikonową rurę redukującą do aftermarket'owych układów dolotowych.
Od dziesięcioleci Porsche kontroluje moc silnika przez stosowanie ograniczonego przepływu powietrza, co osiągano przez montowanie mniejszych korpusów przepustnicy. Takie rozwiązanie zapobiegało temu, aby niższe modele były mocniejsze od flagowych, zwłaszcza tych o sportowym charakterze. Fabryczne silniki wraz z oprzyrządowaniem to fantastyczne generatory mocy, ale są opracowywane tak, aby uzyskiwały określone osiągi, przewidziane dla określonej grupy odbiorców, i aby konkurowały z innymi markami pojazdów. Jednak prawdziwi entuzjaści oczekują czegoś więcej.
Wszystkie sekcje plenum IPD zapewniają znaczne przyrosty mocy i momentu obrotowego, jednak z większą przepustnicą ten efekt jest jeszcze bardziej odczuwalny. Sportowe wersje plenum IPD współpracują z drugą co do wielkości przepustnicą, oferowaną przez Porsche. W tym przypadku fabryczny korpus 74mm zmienia się na 8 mm, jak w GT3 997. Ponadto, wersje sportowe dedykowane są do pojazdów, wyposażonych w sportowe układy wydechowe. Im bardziej rozbudowane, tym lepiej (kolektory, katalizatory, tłumiki). Jednoczesna optymalizacja układu dolotowego i wydechowego tworzy pakiet, umożliwiający silnikowi swobodne wdychanie i wydychanie, dzięki czemu generuje on większą moc i moment obrotowy.
Sportowe plenum do modelu Carrera to kolejne pionierskie rozwiązanie w wykonaniu inżynierów IPD. Przepływ warstwowy (laminarny) oraz wydajność objętościowa zostały dodatkowo usprawnione przy pomocy unikalnej i innowacyjnej konstrukcji kolektora. To całkowicie nowe podejście, które dało w efekcie nie tylko imponujące przyrosty mocy, ale także bardziej liniowe rozłożenie mocy oraz lepsze działanie przepustnicy. Konkretne wartości przyrostów zależą od rodzaju i jakości innych zastosowanych modyfikacji. Zwykle, im wyżej jesteśmy na drabinie osiągów, tym trudniej – i drożej – jest pokonywać kolejne szczeble. Ponadto, sportowe komponenty dają różne efekty w zależności od kolejności, w jakiej są montowane w samochodzie. Inżynierowie IPD testują i oceniają wszystkie produkty na pojazdach w 100% fabrycznych, dzięki czemu porównywanie efektów jest bardziej wiarygodne. Jednak sportowe plenum do Porsche Carrera jest z założenia przeznaczone do średnio lub mocno zmodyfikowanych egzemplarzy. Przyrosty będą różne, jednak z pewnością będą wyraźnie odczuwalne i każdy entuzjasta jazdy tym autem z pewnością doświadczy autentycznej radości z jazdy.
Poprawa osiągów ujawni się w pełni, kiedy fabryczny sterownik silnika zaadaptuje się do nowych warunków. Można to zrobić poprzez intensywne testy na hamowni, lub dynamiczną jazdę do oporu na pełnym gazie, oczywiście wyłącznie na zamkniętym torze.
Sportowe plenum do 997.1 Carrera dostępne jest z dwoma różnymi rurami silikonowymi. Zestaw #97182 zawiera customową rurę silikonową IPD, przeznaczoną do korpusu przepustnicy GT3 82mm oraz fabrycznego układu dolotowego Porsche. Natomiast #97182-RH zawiera silikonową rurę redukcyjną, przeznaczoną do korpusu przepustnicy GT3 82mm oraz do większości aftermarket'owych układów dolotowych, montowanych w miejsce fabrycznej obudowy filtra.
Produkt wymaga korpusu przepustnicy Porsche 82mm o numerze TB0082 (do kupienia oddzielnie).

97174-3.6
2022-09-05

Szczegóły produktu

Marka pojazdu
Porsche
Model
911
Wersja
997.1