Układ dolotowy Dinan BMW M240i / M340i / M440i G2x G42

2 786 zł 
Brutto
D760-0069

Szczegóły produktu

Marka pojazdu
BMW
Model
2, 3, 4
Wersja
G20 / G21, G22 / G23, G26 Gran Coupe, G42
Układ dolotowy PEX Dinan pasujący do BMW M240i G42 / M340i G20 G21 / M440i G22 G23 G26
Ilość:

UKŁAD DOLOTOWY ZIMNEGO POWIETRZA DINAN – BMW M240i G42 / M340i G20 G21 / M440i G22 G23 G26 2020+


PEX – G20 / G21 / G22 / G23 / G26 / G42
Numer części D760-0069

Chcesz więcej za mniej? Nowy układ dolotowy z polietylenu sieciowanego (PEX) do BMW G2x/G4x Mx40i zapewnia taką samą poprawę osiągów, jak karbonowy odpowiednik, ale w skromniejszej formie wizualnej – dzięki temu posiada najlepszy stosunek ceny do uzyskanej mocy w silnikach B58 spośród produktów Dinan.

BMW Mx40i to imponujące maszyny pod względem wyglądu i osiągów, ale nijaki, fabryczny układ dolotowy nieco psuje efekt. Seryjne doloty w Mx40i to najzwyklejsza obudowa – w niektórych wersjach wciśnięta pod rozpórki, sprawiające wrażenie niedokończonych – ze standardowym filtrem panelowym oraz rezonatorem, mającym za zadanie wyeliminować dźwięki płynące z turbiny. To te same dźwięki, którymi rozkoszują się entuzjaści w świecie motorsportu. Zasadniczo, w BMW uznano za właściwe zastosowanie elementu, który wygląda pospolicie, zapewnia poprawny, ale nie idealny przepływ i nie wydaje żadnych dźwięków. To dokładne przeciwieństwo tego, czego oczekuje się po tej platformie. Marka Dinan naprawia te błędy – półotwarty układ dolotowy z polietylenu sieciowanego (PEX) zapewnia przepływ o 58% lepszy od fabrycznego, dając w rezultacie wyższą moc szczytową oraz wydajniejsze działanie przepustnicy. Udoskonalony wygląd w stylu OEM dobrze komponuje się pod maską z fabrycznymi komponentami, wykonanymi z tworzywa. A ponadto, dzięki wyeliminowaniu rezonatora i zastosowaniu półotwartej konstrukcji, nareszcie można usłyszeć upajające brzmienie turbodoładowania.

Aby uzyskać takie imponujące zwiększenie przepływu, które wyróżnia doloty Dinan spośród innych tego typu zestawów, nie wystarczyła zmiana samej pokrywy, ale należało od podstaw opracować całą dolną część obudowy. Powiększona konstrukcja maksymalnie wykorzystuje dostępną przestrzeń w komorze silnika. Dzięki temu można zastosować o 40% większy filtr o znacznie poprawionym przepływie powietrza. Jednakże, inżynierowie Dinan chcieli jeszcze bardziej wykorzystać powiększoną obudowę i powierzchnię filtra, dlatego intensywnie pracowali nad dodatkowym wlotem powietrza. Liczne próby, przeprowadzone z otwartą konstrukcją układu dolotowego o różnych kształtach, lokalizacjach oraz rozmiarach otworów, miały na celu uniknięcie wszelkich niepożądanych efektów, jak na przykład wzrost temperatury powietrza w układzie. To częsta bolączka otwartych dolotów – gorące powietrze z komory silnika przedostające się do wewnątrz kanałów wlotowych. W wyniku testów okazało się, że konfiguracja otworów, zastosowana w ostatecznej wersji, czyli umieszczenie ich po przeciwnej stronie w stosunku do silnika, zapewnia idealną równowagę pomiędzy dodatkową porcją powietrza, wspomagającą fabryczny kanał wlotowy, a poziomem temperatury powietrza, docierającego do turbiny. Taki rezultat był niezależny od warunków (pojedyncze i wielokrotne próby, stała prędkość, przejazdy 0-100 km/h, itd.).

Większa ilość powietrza w układzie poprawia działanie przepustnicy i generuje wyższą moc oraz moment obrotowy: +9 KM oraz 10.8 Nm. Dodatkowe wloty powietrza umożliwiają również delektowanie się brzmieniem turbiny oraz zaworu blow-off. To spora zmiana w stosunku do tradycyjnych, szczelnie zamkniętych dolotów Dinan, w których dźwięki doładowania są dużo mniej słyszalne. Walory estetyczne idą w parze z poprawą osiągów oraz brzmienia. Poprawione osiągi i brzmienie wysuwają się na pierwszy plan, natomiast skromna konstrukcja PEX idealnie wpasowuje się w fabryczną komorę silnika, i mimo zastosowania podstawowych materiałów może się podobać. To ekonomiczne rozwiązanie dla tych, którzy przedkładają funkcję nad formę.

Najważniejsze cechy:
• zwiększa osiągi o 9 KM oraz 10.8 Nm bez dodatkowych modyfikacji
• konstrukcja z tworzywa PEX zapewniająca ochronę termiczną i wygląd w stylu OEM
• wyraziste, sportowe brzmienie
• lepsze działanie przepustnicy
• przepływ powietrza lepszy od fabrycznego o 58%
• duża objętość obudowy (60% większa od fabrycznej)
• powierzchnia filtra większa o 40% (fabryczny: 529 cm2, Dinan: 742 cm2)
• kompatybilny ze wszystkimi modelami Mx40i G2x bez fabrycznej rozpórki
• szybki i łatwy montaż
D760-0069

Szczegóły produktu

Marka pojazdu
BMW
Model
2, 3, 4
Wersja
G20 / G21, G22 / G23, G26 Gran Coupe, G42