Układ dolotowy Dinan BMW 230i / 330i / 430i G2x G42

2 612 zł 
Brutto
D760-0070

Szczegóły produktu

Marka pojazdu
BMW
Model
2, 3, 4
Wersja
G20 / G21, G22 / G23, G26 Gran Coupe, G42
Układ dolotowy PEX Dinan pasujący do BMW 230i / 330i / 430i G2x G42
Ilość:

UKŁAD DOLOTOWY ZIMNEGO POWIETRZA DINAN | BMW 230I G42 / BMW 330I G20 G21 / BMW 430I G22 G23 G26 2019+
PEX – G20 / G21 / G22 / G23 / G26 / G42
Numer części D760-0070

Chcesz więcej za mniej? Nowy układ dolotowy z polietylenu sieciowanego (PEX) do BMW G2x/G4x x30i zapewnia taką samą poprawę osiągów, jak karbonowy odpowiednik, ale w skromniejszej formie wizualnej – dzięki temu posiada najlepszy stosunek ceny do uzyskanej mocy w silnikach B46/B48 spośród produktów Dinan.

BMW 230i / 330i czy 440i ma być uniwersalnym autem dla każdego w przystępnej cenie, dlatego stało się nudnym, ale praktycznym pojazdem, pozbawionym charakteru zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Seryjne doloty w 230i/330i to najzwyklejsza obudowa – wciśnięta pod rozpórki, sprawiające wrażenie niedokończonych – ze standardowym filtrem panelowym oraz rezonatorem, mającym za zadanie wyeliminować dźwięki płynące z turbiny. To te same dźwięki, którymi rozkoszują się entuzjaści w świecie motorsportu. Zasadniczo, w BMW uznano za właściwe zastosowanie elementu, który wygląda pospolicie, zapewnia poprawny, ale nie idealny przepływ i nie wydaje żadnych dźwięków. Marka Dinan naprawia te błędy – półotwarty układ dolotowy z polietyleny sieciowanego (PEX) zapewnia przepływ o 58% lepszy od fabrycznego, dając w rezultacie działanie przepustnicy oraz eliminując potencjalne źródło ograniczeń przy ewentualnych przyszłych modyfikacjach (turbosprężarki, układu paliwowego itp). Udoskonalony wygląd w stylu OEM dobrze komponuje się pod maską z fabrycznymi komponentami, wykonanymi z tworzywa. A ponadto, dzięki wyeliminowaniu rezonatora i zastosowaniu półotwartej konstrukcji, nareszcie można usłyszeć upajające brzmienie turbodoładowania.

Aby uzyskać takie imponujące zwiększenie przepływu, które wyróżnia doloty Dinan spośród innych tego typu zestawów, nie wystarczyła zmiana samej pokrywy, ale należało od podstaw opracować całą dolną część obudowy. Powiększona konstrukcja maksymalnie wykorzystuje dostępną przestrzeń w komorze silnika. Dzięki temu można zastosować o 40% większy filtr o znacznie poprawionym przepływie powietrza. Jednakże, inżynierowie Dinan chcieli jeszcze bardziej wykorzystać powiększoną obudowę i powierzchnię filtra, dlatego intensywnie pracowali nad dodatkowym wlotem powietrza. Liczne próby, przeprowadzone z otwartą konstrukcją układu dolotowego o różnych kształtach, lokalizacjach oraz rozmiarach otworów, miały na celu uniknięcie wszelkich niepożądanych efektów, jak na przykład wzrost temperatury powietrza w układzie. To częsta bolączka otwartych dolotów – gorące powietrze z komory silnika przedostające się do wewnątrz kanałów wlotowych. W wyniku testów okazało się, że konfiguracja otworów, zastosowana w ostatecznej wersji, czyli umieszczenie ich po przeciwnej stronie w stosunku do silnika, zapewnia idealną równowagę pomiędzy dodatkową porcją powietrza, wspomagającą fabryczny kanał wlotowy, a poziomem temperatury powietrza, docierającego do turbiny. Taki rezultat był niezależny od warunków (pojedyncze i wielokrotne próby, stała prędkość, przejazdy 0-100 km/h, itd.).

Dodatkowy przepływ powietrza nie przekłada się na wyraźny wzrost mocy w pojazdach seryjnych i z prostymi modyfikacjami, jednak zwiększa on potencjał osiągów tej platformy pod względem bardziej zaawansowanych udoskonaleń. Mówiąc krótko, jeśli planujesz stworzyć projekt o dużej mocy z powiększoną turbiną i lepszym układem paliwowym, nie będziesz musiał martwić się o ograniczenie jego możliwości z powodu niewystarczającego układu dolotowego. Bez względu na etap modyfikacji dodatkowe wloty powietrza umożliwiają również delektowanie się brzmieniem turbiny oraz zaworu blow-off. To spora zmiana w stosunku do tradycyjnych, szczelnie zamkniętych dolotów Dinan, w których dźwięki doładowania są dużo mniej słyszalne. Lepszy przepływ i brzmienie wysuwają się na pierwszy plan, natomiast skromna konstrukcja PEX idealnie wpasowuje się w fabryczną komorę silnika, i mimo zastosowania podstawowych materiałów może się podobać. To ekonomiczne rozwiązanie dla tych, którzy przedkładają funkcję nad formę.

Najważniejsze cechy:
• przepływ lepszy o 58% od fabrycznego
• przyjemne, podrasowanie brzmienie
• konstrukcja z tworzywa PEX zapewniająca ochronę termiczną i wygląd w stylu OEM
• lepsze działanie przepustnicy
• pojemność obudowy większa o 60% od fabrycznej
• 40% wzrost powierzchni filtra ( ) dla optymalnego przepływu
• kompatybilny ze wszystkimi x30i G2x z fabryczną rozpórką i bez niej
• szybki i łatwy montaż
D760-0070

Szczegóły produktu

Marka pojazdu
BMW
Model
2, 3, 4
Wersja
G20 / G21, G22 / G23, G26 Gran Coupe, G42