Karbonowy układ dolotowy Eventuri Porsche 911 991.1 991.2 Turbo (S)

11 893 zł 
Brutto
EVE-P991T-INT

Szczegóły produktu

Marka pojazdu
Porsche
Model
911
Wersja
991.1, 991.2
Karbonowy układ dolotowy Eventuri pasujący do Porsche 911 991.1 Turbo (S) / Porsche 911 991.2 Turbo (S)
Ilość:

UKŁAD DOLOTOWY EVENTURI | Porsche 911 991.1 / 991.2 Turbo & Turbo S


Numer produktu: EVE-P991T-INT

Układ dolotowy Eventuri do Porsche 991 Turbo został opracowany w oparciu o szeroko zakrojone testy w warunkach rzeczywistych, których celem było umożliwienie turbinom wydajniejszego działania. Zastąpienie pojedynczej obudowy fabrycznej dwoma opatentowanymi obudowami Venturi sprawiło, że turbiny działają i generują doładowanie przy mniejszym obciążeniu. W rezultacie cykle otwarcia zaworu wastegate są zredukowane, co prowadzi do maksymalnego doładowania przy niższych obrotach silnika – a to przekłada się na lepsze osiągi. Zastosowanie dwóch filtrów zamiast jednej panelowej wkładki filtrującej zwiększa powierzchnię filtrowania. Ponadto, aby utrzymać temperatury powietrza dolotowego na niskim poziomie, obudowy Venturi mają szczelne połączenie z kanałem dolotowym, czerpiącym powietrze z tego samego źródła, z którego korzysta fabryczny odpowiednik. Ponieważ komora silnika 991 Turbo jest mocno upakowana, jedynym sposobem na utrzymanie niskich temperatur powietrza dolotowego jest zastosowanie konstrukcji zamkniętej. Połączenie gładszej ścieżki przepływu powietrza do każdej turbiny oraz niskich temperatur powietrza dolotowego generuje lepsze osiągi i szybszą reakcję przepustnicy w porównaniu do konfiguracji fabrycznej.

Przewaga Eventuri
Zestaw Eventuri do Porsche 911 Turbo posiada opatentowane karbonowe obudowy oraz specjalnie opracowane filtry 2 generacji, co gwarantuje efektywną aerodynamicznie ścieżkę przepływu powietrza od filtra do turbiny. To nie jest kolejny filtr stożkowy z osłoną, ale wyjątkowa konstrukcja, wykorzystująca efekt Venturiego oraz zachowująca warstwowy przepływ powietrza, aby zredukować obciążenie turbiny.

Dolot został przetestowany na drodze z wykorzystaniem urządzenia Vbox do zarejestrowania czasów przyspieszenia 60-130 mph. Testy przeprowadzono na tym samym odcinku drogi tego samego dnia dla zapewnienia jednakowych warunków. Wyniki pokazują, że samo zamontowanie dolotu – bez modyfikacji oprogramowania – zredukowało czasy przyspieszenia 60-130 mp/h o 0.2 sekundy, co jest sporą poprawą przy takich prędkościach.

Podsumowanie wyników pomiarów przyspieszenia:
Czas przyspieszenia 60-130 mph krótszy o 0.2 sekundy
60-130 mph z fabrycznym dolotem = 8.04 sekundy
60-130 mph z dolotem Eventuri = 7.83 sekundy

Uzyskane przyrosty to efekt kilku czynników:
1) Dwie osobne obudowy Venturi rozdzielają strumień powietrza do każdej turbiny, umożliwiając ich efektywniejsze działanie.
2) Obudowa Venturi zapewnia łagodne przejście od filtra do rury dolotowej z zachowaniem laminarnego (warstwowego) charakteru strumienia powietrza.
3) Temperatury powietrza dolotowego utrzymywane są na minimalnym poziomie dzięki zastosowaniu szczelnej konstrukcji, która zapobiega pobieraniu gorącego powietrza z komory silnika.

Układ dolotowy Eventuri do 991 Turbo składa się z kilku elementów, spełniających ściśle określone funkcje i wykonanych zgodnie z najwyższymi standardami jakości. Poniżej znajdują się opisy poszczególnych komponentów wraz z wyjaśnieniem ich działania.

Każdy układ dolotowy składa się z następujących części składowych:
• 2 x karbonowa obudowa Venturi ze zintegrowaną rurą
• 2 x wysokoprzepływowy filtr 2 generacji
• 2 x aluminiowy kołnierz
• karbonowy wlot powietrza
• laserowo wycinane uchwyty ze stali nierdzewnej

OBUDOWY FILTRÓW
Zestaw składa się ze specjalnie opracowanych filtrów drugiej generacji, aluminiowych kołnierzy wlotowych, karbonowych skorup oraz zintegrowanych rur. Skorupy mieszczą w sobie odwrotnie montowane filtry i gładko kształtują strumień powietrza do fabrycznych wlotów turbin. Rozdzielenie kanałów dolotowych i zastosowanie oddzielnego filtra dla każdej turbiny umożliwia ich wydajniejsze funkcjonowanie. Co bardzo istotne, obudowy Venturi posiadają organiczny kształt, łagodnie przechodzący od otworu filtra do fabrycznej rury turbiny. Dzięki temu przepływ powietrza w całym układzie jest tak gładki, jak to możliwe. Niezakłócony przepływ redukuje obciążenie, dlatego turbiny generują maksymalne doładowanie przy niższych obrotach. Dodatkowo poprawia się działanie przepustnicy

OPATENTOWANA TECHNOLOGIA
Opatentowane obudowy filtrów Eventuri posiadają łagodnie zmniejszającą się średnicę pomiędzy filtrem, a wlotem turbiny. Taka geometria wzbudza efekt Venturiego, polegający na przyspieszeniu przepływu przy zachowaniu warstwowego charakteru strumienia powietrza. Konstrukcja obudowy przypomina rurę dolotową o przekroju trąbki (velocity stack).

KANAŁ DOLOTOWY
Kanał dolotowy łączy się z dolną powierzchnią pokrywy bagażnika przy użyciu fabrycznej, gumowej uszczelki, a z drugiej strony szczelnie przylega do każdej obudowy filtra. Kanał wykonany jest w całości z włókna węglowego prepreg i pobiera zimne powietrze spoza pojazdu, a nie gorące powietrze z komory silnika. Dla zachowania maksymalnego przepływu konstrukcja łagodnie przechodzi pomiędzy pojedynczym wlotem na klapie, a dwoma okrągłymi otworami w obudowach filtrów. Zastosowano także dwie rury odpływowe, które odprowadzają wodę, aby nie dostała się do filtrów. Ich konstrukcja sprawia, że niewielka ilość powietrza z komory silnika może dostać się do środka ze względu na duże opory przepływu w porównaniu do otworu na szczycie kanału. Złożona geometria konstrukcji kanału była podyktowana koniecznością ominięcia różnych komponentów w komorze silnika Porsche 991 Turbo.

UCHWYTY
Wycinane laserowo uchwyty ze stali nierdzewnej są malowane proszkowo. Inżynierowie Eventuri włożyli sporo wysiłku, aby zapewnić idealne dopasowanie z wykorzystaniem fabrycznych punktów montażowych. Uchwyty nie tylko przytwierdzają dolot do podwozia, ale również umożliwiają bezpieczne ułożenie komponentów silnika, tak jak w przypadku fabrycznego układu dolotowego. Aby zredukować wagę, każdy uchwyt posiada wycięcia, które usuwają zbędny materiał z zachowaniem odpowiedniej sztywności całej konstrukcji.

Zestaw zapewnia wyraźnie zauważalną poprawę osiągów w porównaniu do fabrycznego odpowiednika.
EVE-P991T-INT

Szczegóły produktu

Marka pojazdu
Porsche
Model
911
Wersja
991.1, 991.2