Karbonowy układ dolotowy Eventuri BMW X5M X6M F9x / XM X5 X6 X7 M60i G0x

13 153 zł 
Brutto
EVE-X56M-CF-INT

Szczegóły produktu

Marka pojazdu
BMW
Model
X5, X5M, X6, X6M, X7, XM
Wersja
F95, F96, G05, G06, G07, G09

Karbonowy układ dolotowy Eventuri pasujący do BMW XM G09 / BMW X5 M60i G05 / BMW X6 M60i G06 / BMW X7 M60i G07 / BMW X5M F95 / BMW X6M F96

Ilość:

Karbonowy układ dolotowy Eventuri – wykończenie błyszczące | X5M X6M F9x / XM X5 X6 X7 M60i G0x


Numer produktu: EVE-X56M-CF-INT
Przyrosty: 18-25 KM (szczytowy przyrost nawet 30 KM) oraz 20-25 Nm
Maksymalny przepływ: OEM 365 l/s, Eventuri 425 l/s

Przedstawiamy układ dolotowy Eventuri do BMW F9X X5M, G09 XM, będący owocem intensywnych prac badawczo-rozwojowych oraz licznych testów, mających na celu poprawę przepływu powietrza w stosunku do fabrycznego odpowiednika. Zestaw Eventuri został stworzony całkowicie od podstaw, aby zredukować spadki ciśnienia przy zwiększeniu współczynnika przepływu oraz z zachowaniem niskich temperatur powietrza dolotowego. Fabryczne wloty zimnego powietrza znajdują się na froncie, a wloty turbiny skierowane są do tyłu pojazdu, więc strumień powietrza musi pokonać zakręt 180 stopni w każdej obudowie filtra, co powoduje dodatkowy opór. Aby rozwiązać ten problem inżynierowie Eventuri zastosowali dodatkowy wlot powietrza w okolicach panelu wycieraczek, dzięki czemu powietrze wpływa prostszą drogą do turbin. Dodatkowe wloty zapewniają lepszy przepływ przy zachowaniu niskich temperatur powietrza, a poza tym uwydatniają brzmienie turbin. Otwory wlotowe skierowane w stronę kabiny sprawiają, że wirowanie turbiny oraz dźwięki uwalniania ciśnienia są wyraźnie słyszalne, co znacznie wzbogaca wrażenia z jazdy.

Testy na hamowni
Dolot został niezależnie przetestowany przez ekipę MSL Performance z UK. Testy przeprowadzono jeden po drugim w porównaniu do fabrycznego odpowiednika. Wykonano po kilka prób w każdej konfiguracji. Testowany pojazd nie posiadał filtrów węglowych w fabrycznych obudowach. Wyniki z hamowni wykazują stały przyrost przez spory zakres obrotów, co można przypisać temu, że turbiny osiągają maksymalne doładowanie wcześniej oraz przy niższym cyklu zaworu wastegate – a to wszystko jest rezultatem wydajniejszego układu dolotowego. Na drodze przyrosty mocy przekładają się na lepsze działanie przepustnicy przy częściowym oraz całkowitym otwarciu, a samochód znacznie żwawiej wkręca się na obroty aż do czerwonego pola.

Przewaga Eventuri
Zestaw Eventuri do BMW F9X X5M, G09 XM posiada opatentowane karbonowe obudowy oraz specjalnie opracowane filtry 2 generacji, co gwarantuje efektywną aerodynamicznie ścieżkę przepływu powietrza od filtra do turbiny. To nie jest kolejny filtr stożkowy z osłoną, ale wyjątkowa konstrukcja, wykorzystująca efekt Venturiego oraz zachowująca warstwowy przepływ powietrza, aby zredukować obciążenie turbiny.

Układ dolotowy Eventuri do X5M składa się z kilku elementów, spełniających ściśle określone funkcje i wykonanych zgodnie z najwyższymi standardami jakości. Wykorzystano wyłącznie włókno węglowe prepreg bez żadnego włókna szklanego, co oznacza znacznie gładszą powierzchnię wewnętrzną, gwarantującą swobodny przepływ. Poniżej znajdują się opisy poszczególnych komponentów wraz z wyjaśnieniem ich działania.


Każdy układ dolotowy składa się z następujących części składowych:
• 2 x opatentowana obudowa Venturi z włókna węglowego
• 2 x specjalnie opracowany suchy filtr stożkowy o wysokim przepływie
• 2 x podwójny karbonowy wlot powietrza
• karbonowa pokrywa silnika
• 2 x tylny wlot powietrza z kauczuku syntetycznego (EPDM)
• złącza silikonowe
• frezowane uchwyty mocujące


OBUDOWA FILTRA
Zestaw składa się ze specjalnie opracowanych filtrów drugiej generacji, aluminiowych kołnierzy wlotowych oraz uchwytów ze stali nierdzewnej. Skorupa obudowy mieści w sobie odwrotnie montowany filtr i gładko kształtuje strumień powietrza do fabrycznych wlotów turbin. Takie rozwiązanie zmienia ścieżkę przepływu w fabrycznym odpowiedniku, gdzie powietrze dostaje się do dolnej części obudowy, zmienia kierunek o 90 stopni, żeby przejść przez filtr panelowy, i znów zakręca o 90 stopni, aby dotrzeć do rury. Zestaw Eventuri zapewnia znacznie prostszą ścieżkę przepływu – powietrze wlatuje od frontu obudowy filtra i przemieszcza się do wlotu turbiny bez żadnych gwałtownych zmian kierunku. Dzięki temu strumień powietrza przechodzi prosto od filtra do turbiny bez zbędnych zakłóceń.

INDYWIDUALNIE ZAPROJEKTOWANY FILTR STOŻKOWY
Aby uzyskać maksymalny współczynnik przepływu powietrza, inżynierowie Eventuri zaprojektowali wkład filtrujący w taki sposób, aby jak najefektywniej wykorzystać przestrzeń dostępną w komorze silnika. Wkład filtra jest typu suchego i posiada certyfikat ISO, gwarantujący poziom filtracji, zgodny ze standardem OEM. Konstrukcja oparta jest na charakterystycznym kształcie stożka, wspomagającym efekt Venturiego, generowany przez obudowę.

OPATENTOWANA TECHNOLOGIA
Opatentowana obudowa filtra Eventuri posiada łagodnie zmniejszającą się średnicę pomiędzy filtrem, a wlotem turbiny. Taka geometria wzbudza efekt Venturiego, polegający na przyspieszeniu przepływu przy zachowaniu warstwowego charakteru strumienia powietrza. Konstrukcja obudowy przypomina rurę dolotową o przekroju trąbki (velocity stack).

PODWÓJNE KARBONOWE WLOTY POWIETRZA
Największym mankamentem fabrycznego dolotu jest umiejscowienie wlotów powietrza w odniesieniu do ułożenia wlotów turbiny. Wloty powietrza są na froncie pojazdu, a wloty turbiny skierowane są do tyłu. Inżynierowie Eventuri zaprojektowali kanały wlotowe z dodatkowymi otworami na wierzchu oraz zastosowali dodatkowy wlot zimnego powietrza w panelu wycieraczek. Przy wykorzystaniu obu fabrycznych wlotów oraz dodatkowego wlotu, zestaw Eventuri jest w stanie zapewnić lepszy przepływ oraz mniej krętą ścieżkę strumienia powietrza, płynącego do turbin.

WLOTY TYLNE Z EPDM
Aby zapewnić całkowitą szczelność dolotu, dodatkowe wloty powietrza w karbonowych kanałach łączą się szczelnie z wlotami EPDM, czerpiącymi powietrze z okolic panelu wycieraczek. Po opuszczeniu maski panel wycieraczek jest oddzielony szczelnie od komory silnika, dzięki czemu wloty mogą dostarczać powietrze z zewnątrz. W zestawie znajduje się centralna część fabrycznej uszczelki maski z odpowiednimi wycięciami, aby można było zamontować wloty EPDM.

KARBONOWA POKRYWA SILNIKA
Ze względu na zmianę konstrukcji obudowy filtra, dokonanej w celu uzyskania maksymalnej objętości, fabryczna pokrywa silnika nie pasuje na swoje pierwotne miejsce. Dlatego inżynierowie Eventuri stworzyli nową pokrywę, aby zakryła nieestetyczne elementy silnika i nadała całości atrakcyjnego wyglądu. Zostawiono szczeliny pomiędzy pokrywą a dolotem, aby ciepło z komory silnika mogło się rozproszyć, zamiast przyczyniać się do nagrzewania układu dolotowego.

Zestaw zapewnia wyraźnie zauważalną poprawę osiągów, wyglądu i brzmienia w porównaniu do fabrycznego odpowiednika.

EVE-X56M-CF-INT

Szczegóły produktu

Marka pojazdu
BMW
Model
X5, X5M, X6, X6M, X7, XM
Wersja
F95, F96, G05, G06, G07, G09