Karbonowy układ dolotowy Dinan BMW 230i / 330i / 430i G2x

3 241 zł 
Brutto
D760-0059

Szczegóły produktu

Marka pojazdu
BMW
Model
2, 3, 4
Wersja
G20 / G21, G22 / G23, G26 Gran Coupe, G42

Karbonowy układ dolotowy Dinan pasujący do BMW 230i G42 / BMW 330i G30 G31/ BMW 430i G22 G23 G26 2019+

Ilość:

UKŁAD DOLOTOWY ZIMNEGO POWIETRZA | BMW 230i G42 / BMW 330i G30 G31/ BMW 430i G22 G23 G26
Numer produktu: D760-0059

BMW 230i/330i ma być uniwersalnym autem dla każdego w przystępnej cenie, dlatego stało się nudnym, ale praktycznym pojazdem, pozbawionym charakteru zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Seryjne doloty w 230i/330i to najzwyklejsza obudowa – wciśnięta pod rozpórki, sprawiające wrażenie niedokończonych – ze standardowym filtrem panelowym oraz rezonatorem, mającym za zadanie wyeliminować dźwięki płynące z turbiny. To te same dźwięki, którymi rozkoszują się entuzjaści w świecie motorsportu. Zasadniczo, w BMW uznano za właściwe zastosowanie elementu, który wygląda pospolicie, zapewnia poprawny, ale nie idealny przepływ i nie wydaje żadnych dźwięków. Marka Dinan naprawia te błędy – półotwarty układ dolotowy z włókna węglowego zapewnia przepływ o 58% lepszy od fabrycznego, dając w rezultacie działanie przepustnicy oraz eliminując potencjalne źródło ograniczeń przy ewentualnych przyszłych modyfikacjach (turbosprężarki, układu paliwowego itp). Kolejnym atutem jest agresywny, sportowy wygląd dzięki zastosowaniu karbonu. A ponadto, dzięki wyeliminowaniu rezonatora i zastosowaniu półotwartej konstrukcji, nareszcie można usłyszeć upajające brzmienie turbodoładowania.

Aby uzyskać takie imponujące zwiększenie przepływu, które wyróżnia doloty Dinan spośród innych tego typu zestawów, nie wystarczyła zmiana samej pokrywy, ale należało od podstaw opracować całą dolną część obudowy. Powiększona konstrukcja maksymalnie wykorzystuje dostępną przestrzeń w komorze silnika. Dzięki temu można zastosować o 40% większy filtr o znacznie poprawionym przepływie powietrza. Jednakże, inżynierowie Dinan chcieli jeszcze bardziej wykorzystać powiększoną obudowę i powierzchnię filtra, dlatego intensywnie pracowali nad dodatkowym wlotem powietrza. Liczne próby, przeprowadzone z otwartą konstrukcją układu dolotowego o różnych kształtach, lokalizacjach oraz rozmiarach otworów, miały na celu uniknięcie wszelkich niepożądanych efektów, jak na przykład wzrost temperatury powietrza w układzie. To częsta bolączka otwartych dolotów – gorące powietrze z komory silnika przedostające się do wewnątrz kanałów wlotowych. W wyniku testów okazało się, że konfiguracja otworów, zastosowana w ostatecznej wersji, czyli umieszczenie ich po przeciwnej stronie w stosunku do silnika, zapewnia idealną równowagę pomiędzy dodatkową porcją powietrza, wspomagającą fabryczny kanał wlotowy, a poziomem temperatury powietrza, docierającego do turbiny. Taki rezultat był niezależny od warunków (pojedyncze i wielokrotne próby, stała prędkość, przejazdy 0-100 km/h, itd.).

Dodatkowy przepływ powietrza nie przekłada się na wyraźny wzrost mocy w pojazdach seryjnych i z prostymi modyfikacjami, jednak zwiększa on potencjał osiągów tej platformy pod względem bardziej zaawansowanych udoskonaleń. Mówiąc krótko, jeśli planujesz stworzyć projekt o dużej mocy z udoskonaloną turbiną i układem paliwowym, nie będziesz musiał martwić się o ograniczenie jego możliwości z powodu niewystarczającego układu dolotowego. Bez względu na etap modyfikacji, dodatkowe wloty powietrza umożliwiają również delektowanie się brzmieniem turbiny oraz zaworu blow-off. To spora zmiana w stosunku do tradycyjnych, szczelnie zamkniętych dolotów Dinan, w których dźwięki doładowania są dużo mniej słyszalne. Walory estetyczne idą w parze z poprawą przepływu oraz brzmienia. Dolot wykonany jest ze znakomitej jakości włókna węglowego, co bardzo korzystnie wpływa na wygląd pod maską, zastępując nudny, użytkowy element prawdziwym dziełem sztuki. Jest zdecydowanie wart swej ceny.

Najważniejsze cechy:
• przepływ lepszy o 58% od fabrycznego
• przyjemne, podrasowanie brzmienie
• wspaniale wykonana karbonowa konstrukcja (pokrywa oraz rura)
• lepsze działanie przepustnicy
• pojemność obudowy większa o 60% od fabrycznej
• 40% wzrost powierzchni filtra ( ) dla optymalnego przepływu
• kompatybilny ze wszystkimi x30i G2x z fabryczną rozpórką i bez niej
• szybki i łatwy montaż

D760-0059

Szczegóły produktu

Marka pojazdu
BMW
Model
2, 3, 4
Wersja
G20 / G21, G22 / G23, G26 Gran Coupe, G42