Karbonowy układ dolotowy Dinan Toyota Supra 2.0 / BMW Z4 30i

3 164 zł 
Brutto
D760-0066

Szczegóły produktu

Marka pojazdu
BMW, Toyota
Model
Supra, Z4
Wersja
A90, G29
Karbonowy układ dolotowy Dinan pasujący do Toyota Supra 2.0 2021+ / BMW Z4 30i G29 2019+
Ilość:

UKŁAD DOLOTOWY ZIMNEGO POWIETRZA DINAN | TOYOTA SUPRA 2.0 2021+ & BMW Z4 30i G29 SDRIVE 2019+


Półotwarty – włókno węglowe - A90/G29
Numer produktu D760-0066

Supra GR oraz Z4 to nowoczesne, dwumiejscowe sportowe coupe, zapewniające niesamowite wrażenia z jazdy w stylowej i zwartej formie. Organiczne, agresywne linie nadwozia bez kompleksów ucieleśniają bardzo odważny styl, ocierający się nawet o krzykliwość. Ta charakterystyka odnosi się do dynamiki jazdy oraz wyglądu, ale nie można jej odnieść do brzmienia i estetyki pod maską. Dotyczy to zwłaszcza fabrycznej obudowy filtra, która spełnia swoją funkcję, ale jej konstrukcja nie porywa i daje spore pole do udoskonaleń pod względem przepływu i potencjalnych przyrostów mocy. Fabrycznie montowany jest również tłumik układu dolotowego, którego funkcją jest eliminacja odgłosów, płynących z dolotu/turbiny – czyli tego, co zachwyciłoby każdego entuzjastę motoryzacji. Karbonowy układ dolotowy Dinan dla tej platformy koryguje te niedoskonałości, zapewniając poprawę przepływu o 15%, co przekłada się na lepsze działanie przepustnicy, dodatkową moc oraz eliminację potencjalnej przeszkody przy ewentualnym zwiększeniu osiągów. Ponadto, jego wygląd nadaje bardziej sportowego, agresywniejszego charakteru dzięki wykorzystaniu włókna węglowego, a eliminacja tłumika i zastosowanie półotwartej konstrukcji gwarantuje niesamowite brzmienie.

Aby uzyskać takie imponujące zwiększenie przepływu w dolocie Dinan, nie wystarczyła zmiana samej pokrywy, ale należało od podstaw opracować całą dolną część obudowy. Powiększona konstrukcja maksymalnie wykorzystuje dostępną przestrzeń w komorze silnika. Dzięki temu można zastosować o 40% większy filtr o znacznie poprawionym przepływie powietrza. Jednakże, inżynierowie Dinan chcieli jeszcze bardziej wykorzystać powiększoną obudowę i powierzchnię filtra, dlatego intensywnie pracowali nad dodatkowym wlotem powietrza. Liczne próby, przeprowadzone z otwartą konstrukcją układu dolotowego o różnych kształtach, lokalizacjach oraz rozmiarach otworów, miały na celu uniknięcie wszelkich niepożądanych efektów, jak na przykład wzrost temperatury powietrza w układzie. To częsta bolączka otwartych dolotów – gorące powietrze z komory silnika przedostające się do wewnątrz kanałów wlotowych. W wyniku testów okazało się, że konfiguracja otworów, zastosowana w ostatecznej wersji, czyli umieszczenie ich po przeciwnej stronie w stosunku do silnika, zapewnia idealną równowagę pomiędzy dodatkową porcją powietrza, wspomagającą zintegrowany kanał wlotowy o zoptymalizowanej, powiększonej konstrukcji, a poziomem temperatury powietrza, docierającego do turbiny. Taki rezultat był niezależny od warunków (pojedyncze i wielokrotne próby, stała prędkość, przejazdy 0-100 km/h, itd.).

Większa ilość powietrza w układzie poprawia działanie przepustnicy i generuje wyższą moc oraz moment obrotowy: +7 KM przy pomiarze na kołach oraz 10.8 Nm w pojeździe bez żadnych innych modyfikacji. Poza pojazdami fabrycznymi oraz lekko zmodyfikowanymi Dinan zwiększa również potencjał tuningowy platformy pod względem wyższego poziomu osiągów. Mówiąc krótko, jeśli planujesz stworzyć projekt o dużej mocy z udoskonaloną turbiną i układem paliwowym, nie będziesz musiał martwić się o ograniczenie jego możliwości z powodu niewystarczającego układu dolotowego. Bez względu na poziom modyfikacji pojazdu, dodatkowe wloty powietrza wraz z otworami akustycznymi na pokrywie umożliwiają delektowanie się brzmieniem turbiny oraz zaworu blow-off. To spora zmiana w stosunku do tradycyjnych, szczelnie zamkniętych dolotów Dinan, w których dźwięki doładowania są dużo mniej słyszalne. Walory estetyczne idą w parze z poprawą osiągów oraz brzmienia. Dolot wykonany jest ze znakomitego włókna węglowego o splocie ukośnym 2x2. W połączeniu z rozpórkami Dinan oraz dopasowaną pokrywą silnika komora silnika staje się równie atrakcyjna, jak linia karoserii. Jednolity styl – wewnątrz i na zewnątrz – z wyrazistym pazurem.

Najważniejsze cechy:
• większa moc: przyrosty maksymalne 7 KM przy pomiarze na kołach oraz 10.8 Nm w całkowicie seryjnym pojeździe
• rozbudowana rura wlotowa zawierająca wlot turbiny
• przyjemne, podrasowanie brzmienie
• lepsze działanie przepustnicy
• lepszy przepływ od fabrycznego o co najmniej 15%
• pojemność obudowy filtra większa o 60% od fabrycznej
• powierzchnia filtrowania większa o 40% (OEM: 529 cm2, Dinan: 742 cm2) dla optymalnego przepływu
• pokrywa wyprofilowana pod fabryczną rozpórkę lub opcjonalną rozpórkę Dinan
• szybki i łatwy montaż
D760-0066

Szczegóły produktu

Marka pojazdu
BMW, Toyota
Model
Supra, Z4
Wersja
A90, G29