Karbonowy układ dolotowy Dinan BMW M240i / M340i / M440i G2x

3 353 zł 
Brutto
D760-0058

Szczegóły produktu

Marka pojazdu
BMW
Model
2, 3, 4
Wersja
G20 / G21, G22 / G23, G26 Gran Coupe, G42
Karbonowy układ dolotowy Dinan pasujący do BMW M240i G42 / BMW 340i G20 / BMW M440i G22 G23 G26
Ilość:

UKŁAD DOLOTOWY DINAN | BMW M240I / BMW 340I / BMW 440I


Włókno węglowe - G20 / G22 / G23 / G26 / G42
Numer produktu #D760-0058

M240i, M340i oraz M440i to imponujące maszyny pod względem wyglądu i osiągów, ale nijaki, fabryczny układ dolotowy, wciśnięty pod rozpórki, sprawiające wrażenie niedokończonych, nieco psuje efekt. Seryjne doloty w M240i, M340i oraz M440i to najzwyklejsza obudowa ze standardowym filtrem panelowym oraz rezonatorem, mającym za zadanie wyeliminować dźwięki płynące z turbiny. To te same dźwięki, którymi rozkoszują się entuzjaści w świecie motorsportu. Zasadniczo, w BMW uznano za właściwe zastosowanie elementu, który wygląda pospolicie, zapewnia poprawny, ale nie idealny przepływ i nie wydaje żadnych dźwięków. To dokładne przeciwieństwo tego, czego oczekuje się po tej platformie. Marka Dinan naprawia te błędy – półotwarty układ dolotowy z włókna węglowego zapewnia przepływ o 58% lepszy od fabrycznego, dając w rezultacie wyższą moc szczytową oraz wydajniejsze działanie przepustnicy. Kolejnym atutem jest agresywny, sportowy wygląd dzięki zastosowaniu karbonu. A ponadto, dzięki wyeliminowaniu rezonatora i zastosowaniu półotwartej konstrukcji, nareszcie można usłyszeć upajające brzmienie turbodoładowania.

Aby uzyskać takie imponujące zwiększenie przepływu, które wyróżnia doloty Dinan spośród innych tego typu zestawów, nie wystarczyła zmiana samej pokrywy, ale należało od podstaw opracować całą dolną część obudowy. Powiększona konstrukcja maksymalnie wykorzystuje dostępną przestrzeń w komorze silnika. Dzięki temu można zastosować o 40% większy filtr o znacznie poprawionym przepływie powietrza. Jednakże, inżynierowie Dinan chcieli jeszcze bardziej wykorzystać powiększoną obudowę i powierzchnię filtra, dlatego intensywnie pracowali nad dodatkowym wlotem powietrza. Liczne próby, przeprowadzone z otwartą konstrukcją układu dolotowego o różnych kształtach, lokalizacjach oraz rozmiarach otworów, miały na celu uniknięcie wszelkich niepożądanych efektów, jak na przykład wzrost temperatury powietrza w układzie. To częsta bolączka otwartych dolotów – gorące powietrze z komory silnika przedostające się do wewnątrz kanałów wlotowych. W wyniku testów okazało się, że konfiguracja otworów, zastosowana w ostatecznej wersji, czyli umieszczenie ich po przeciwnej stronie w stosunku do silnika, zapewnia idealną równowagę pomiędzy dodatkową porcją powietrza, wspomagającą fabryczny kanał wlotowy, a poziomem temperatury powietrza, docierającego do turbiny. Taki rezultat był niezależny od warunków (pojedyncze i wielokrotne próby, stała prędkość, przejazdy 0-100 km/h, itd.).

Większa ilość powietrza w układzie poprawia działanie przepustnicy i generuje wyższą moc oraz moment obrotowy: +9 KM oraz 10.8 Nm. Dodatkowe wloty powietrza umożliwiają również delektowanie się brzmieniem turbiny oraz zaworu blow-off. To spora zmiana w stosunku do tradycyjnych, szczelnie zamkniętych dolotów Dinan, w których dźwięki doładowania są dużo mniej słyszalne. Walory estetyczne idą w parze z poprawą osiągów oraz brzmienia. Dolot wykonany jest ze znakomitej jakości włókna węglowego, co bardzo korzystnie wpływa na wygląd pod maską, zastępując nudny, użytkowy element prawdziwym dziełem sztuki. Warto w ten sposób udoskonalić ten skądinąd imponujący pojazd.

Najważniejsze cechy:
• zwiększa osiągi o 9 KM oraz 10.8 Nm przy 6500 obr/min bez dodatkowych modyfikacji
• wyraziste, sportowe brzmienie
• lepsze działanie przepustnicy
• przepływ powietrza lepszy od fabrycznego o 58%
• duża objętość obudowy (60% większa od fabrycznej)
• powierzchnia filtra większa o 40% (fabryczny: 529 cm2, Dinan: 742 cm2)
• kompatybilny ze wszystkimi Mx40i G2x z fabryczną rozpórką i bez niej
• szybki i łatwy montaż
D760-0058

Szczegóły produktu

Marka pojazdu
BMW
Model
2, 3, 4
Wersja
G20 / G21, G22 / G23, G26 Gran Coupe, G42