Karbonowy układ dolotowy Dinan Toyota Supra GR 3.0 / BMW Z4 M40i

3 312 zł 
Brutto
D760-0065

Szczegóły produktu

Marka pojazdu
BMW, Toyota
Model
Supra, Z4
Wersja
A90 GR, G29
Karbonowy układ dolotowy DINAN pasujący do Toyota Supra GR 3.0 / BMW Z4 M40i G29 2020+
Ilość:

UKŁAD DOLOTOWY ZIMNEGO POWIETRZA DINAN | TOYOTA GR SUPRA 3.0 & BMW Z4 M40I G29 2020+


Numer produktu D760-0065

Supra GR oraz Z4 to nowoczesne, dwumiejscowe sportowe coupe, zapewniające niesamowite wrażenia z jazdy w stylowej i zwartej formie. Organiczne, agresywne linie nadwozia bez kompleksów ucieleśniają bardzo odważny styl, ocierający się nawet o krzykliwość. Ta charakterystyka odnosi się do dynamiki jazdy oraz wyglądu, ale nie można jej odnieść do brzmienia i estetyki pod maską. Dotyczy to zwłaszcza fabrycznej obudowy filtra, która spełnia swoją funkcję, ale jej konstrukcja nie porywa i daje spore pole do udoskonaleń pod względem przepływu i potencjalnych przyrostów mocy. Fabrycznie montowany jest również tłumik układu dolotowego, którego funkcją jest eliminacja odgłosów, płynących z dolotu/turbiny – czyli tego, co zachwyciłoby każdego entuzjastę motoryzacji. Karbonowy układ dolotowy Dinan dla tej platformy koryguje te niedoskonałości, zapewniając poprawę przepływu o 58%, co przekłada się na lepsze działanie przepustnicy, dodatkową moc oraz eliminację potencjalnej przeszkody przy ewentualnym zwiększeniu osiągów (modyfikacja turbiny, układu paliwowego itp.) Ponadto, jego wygląd nadaje bardziej sportowego, agresywniejszego charakteru dzięki wykorzystaniu włókna węglowego, a eliminacja tłumika i zastosowanie półotwartej konstrukcji gwarantuje niesamowite brzmienie.

Aby uzyskać takie imponujące zwiększenie przepływu w dolocie Dinan, nie wystarczyła zmiana samej pokrywy, ale należało od podstaw opracować całą dolną część obudowy. Powiększona konstrukcja maksymalnie wykorzystuje dostępną przestrzeń w komorze silnika. Dzięki temu można zastosować o 40% większy filtr o znacznie poprawionym przepływie powietrza. Jednakże, inżynierowie Dinan chcieli jeszcze bardziej wykorzystać powiększoną obudowę i powierzchnię filtra, dlatego intensywnie pracowali nad dodatkowym wlotem powietrza. Liczne próby, przeprowadzone z otwartą konstrukcją układu dolotowego o różnych kształtach, lokalizacjach oraz rozmiarach otworów, miały na celu uniknięcie wszelkich niepożądanych efektów, jak na przykład wzrost temperatury powietrza w układzie. To częsta bolączka otwartych dolotów – gorące powietrze z komory silnika przedostające się do wewnątrz kanałów wlotowych. W wyniku testów okazało się, że konfiguracja otworów, zastosowana w ostatecznej wersji, czyli umieszczenie ich po przeciwnej stronie w stosunku do silnika, zapewnia idealną równowagę pomiędzy dodatkową porcją powietrza, wspomagającą fabryczny kanał wlotowy, a poziomem temperatury powietrza, docierającego do turbiny. Taki rezultat był niezależny od warunków (pojedyncze i wielokrotne próby, stała prędkość, przejazdy 0-100 km/h, itd.).

Większa ilość powietrza w układzie poprawia działanie przepustnicy i generuje wyższą moc oraz moment obrotowy: +13 KM przy pomiarze na kołach oraz 19 Nm w pojeździe bez żadnych innych modyfikacji. Poza pojazdami fabrycznymi oraz lekko zmodyfikowanymi Dinan zwiększa również potencjał tuningowy platformy pod względem wyższego poziomu osiągów. Mówiąc krótko, jeśli planujesz stworzyć projekt o dużej mocy z udoskonaloną turbiną i układem paliwowym, nie będziesz musiał martwić się o ograniczenie jego możliwości z powodu niewystarczającego układu dolotowego. Bez względu na poziom modyfikacji pojazdu, dodatkowe wloty powietrza wraz z otworami akustycznymi na pokrywie umożliwiają delektowanie się brzmieniem turbiny oraz zaworu blow-off. To spora zmiana w stosunku do tradycyjnych, szczelnie zamkniętych dolotów Dinan, w których dźwięki doładowania są dużo mniej słyszalne. Walory estetyczne idą w parze z poprawą osiągów oraz brzmienia. Dolot wykonany jest ze znakomitego włókna węglowego o splocie ukośnym 2x2. W połączeniu z rozpórkami Dinan oraz dopasowaną pokrywą silnika komora silnika staje się równie atrakcyjna, jak linia karoserii. Jednolity styl – wewnątrz i na zewnątrz – z wyrazistym pazurem.

Najważniejsze cechy:
• większa moc: przyrosty maksymalne 13 KM przy pomiarze na kołach oraz 19 Nm w całkowicie seryjnym pojeździe
• przyjemne, podrasowanie brzmienie
• lepsze działanie przepustnicy
• lepszy przepływ od fabrycznego o co najmniej 58%
• pojemność obudowy filtra większa o 60% od fabrycznej
• powierzchnia filtrowania większa o 40% (OEM: 529 cm2, Dinan: 742 cm2) dla optymalnego przepływu
• pokrywa wyprofilowana pod fabryczną rozpórkę lub opcjonalną rozpórkę Dinan
• szybki i łatwy montaż
D760-0065

Szczegóły produktu

Marka pojazdu
BMW, Toyota
Model
Supra, Z4
Wersja
A90 GR, G29