Karbonowy układ dolotowy Dinan Mini Cooper S & JCW / Clubman S / Countryman S / BMW X1 & X2 28i

2 419 zł 
Brutto
D760-0057

Szczegóły produktu

Marka pojazdu
BMW, Mini
Model
Clubman, Cooper, Countryman, X1, X2
Wersja
F39, F48, F54, F55, F56 / F57, F60

Karbonowy układ dolotowy Dinan pasujący do Mini Cooper S & JCW F55 F56 F57 / Mini Clubman S F54 / Mini Countryman S F60 & BMW X1 28i F48 / BMW X2 28i F39

Ilość:

KARBONOWY UKŁAD DOLOTOWY DINAN | MINI COOPER S / JCW / CLUBMAN S / COUNTRYMAN S 2020-2023 | BMW X1 / X2 28I 2020-2022


Włókno węglowe – F39 / F48 / F54 / F55 / F56 / F57 / F60
Numer produktu: D760-0057
Niezwykle popularny układ dolotowy Dinan do 3 generacji MINI został udoskonalony – nowy wariant pasuje do modeli LCI oraz do BMW X1/X2 F48 / F39 2020+!

Podobnie jak wcześniejsza wersja, nowy, karbonowy układ dolotowy Dinan do poprzecznego silnika B46/B48 w MINI/BMW to synonim walki o najwyższą skuteczność. Ograniczona przestrzeń z niewielką ilością opcji i jeszcze mniejszym budżetem to czynniki, które sprawiają, że stworzenie układu dolotowego zapewniającego przyrost mocy, doskonałe brzmienie i skuteczne działanie przepustnicy, a to wszystko z zachowaniem estetycznego wyglądu, staje się sporym wyzwaniem. Nie było łatwo, ale inżynierowie Dinan podjęli się tego trudnego zadania i znaleźli najlepsze rozwiązanie.

Liczne testy wykazały, że największą przeszkodą dla swobodnego przepływu powietrza w fabrycznym układzie dolotowym jest rura dolotowa. Niestety, wymiana tego elementu wiązałaby się ze znacznym wzrostem końcowej ceny potencjalnego zestawu. Z tego powodu zrezygnowano z tego i w zamian rozpoczęto prace nad stworzeniem drugiego wlotu powietrza. Ograniczona przestrzeń uniemożliwiała zastosowanie dodatkowego kanału, więc zaczęto eksperymentować z otworem w górnej pokrywie obudowy. Różne kształty, umiejscowienie oraz rozmiary zostały przetestowane, aby mieć pewność, że takie rozwiązanie nie będzie miało niepożądanych skutków ubocznych, jak na przykład wzrost temperatury powietrza dolotowego – to częste problemy przy otwartych dolotach, gdzie sporo przegrzanego powietrza z komory silnika dostaje się do kanału wlotowego. Wyniki testów wykazały, że otwór o powierzchni 77 cm2 po przeciwnej stronie górnej pokrywy w stosunku do silnika zapewnia idealną równowagę pomiędzy zwiększoną ilością powietrza, a zachowaniem jego niskiej temperatury przed dotarciem do turbiny. Dzieje się tak niezależnie od warunków (na jednym biegu, na różnych biegach, przy stałej prędkości, przy przyspieszaniu 0-100 mph itd.).

Większa ilość powietrza w układzie poprawia działanie przepustnicy i generowana jest dodatkowa moc – przyrosty maksymalne wynoszą +12 HP (przy pomiarze na kołach) oraz +31 Nm w niskim i średnim zakresie obrotów. Dodatkowy wlot powietrza sprawia również, że brzmienie staje się lepiej słyszalne i można cieszyć się dźwiękami, płynącymi z turbiny oraz zaworu blow-off. To duża różnica w stosunku do tradycyjnych dolotów Dinan z całkowicie zabudowaną konstrukcją, gdzie doładowania nie słychać aż tak dobrze. Poza walorami mechanicznymi i akustycznymi, zadbano również o doskonały wygląd – całość wykonana jest z wysokiej klasy włókna węglowego. Zoptymalizowana konstrukcja pokrywy, udoskonalony filtr oraz liczne testy dały w rezultacie niezwykle skuteczne rozwiązanie w przystępnej cenie – trudno będzie to komukolwiek przebić.

Najważniejsze cechy:
• lepsze osiągi: przyrosty maksymalne +12 HP (przy pomiarze na kołach) oraz +31 Nm
• przyjemne, podrasowanie brzmienie
• lepsze działanie przepustnicy
• spora, karbonowa pokrywa zapewnia większą ilość powietrza, docierającego do wysokoprzepływowego filtra
• wlot boczny o wyprofilowanym kształcie stanowi dodatkowe źródło powietrza o optymalnym przepływie i bez zwiększania temperatury
• montaż bezpośredni przy użyciu śrub

D760-0057

Szczegóły produktu

Marka pojazdu
BMW, Mini
Model
Clubman, Cooper, Countryman, X1, X2
Wersja
F39, F48, F54, F55, F56 / F57, F60