Karbonowy układ dolotowy Eventuri Mercedes A45 AMG / CLA45 AMG

7 084 zł 
Brutto
EVE-A45S-CF-INT

Szczegóły produktu

Marka pojazdu
Mercedes
Model
A, CLA
Wersja
C118 / X118, W177

Karbonowy układ dolotowy Eventuri pasujący do Mercedes A45 (S) AMG W177 & Mercedes CLA45 (S) AMG C118 / X118

Ilość:

KARBONOWY UKŁAD DOLOTOWY EVENTURI | MERCEDES A45 AMG W177 & MERCEDES CLA45 C118 / X118


Numer produktu: EVE-A45S-CF-INT
Przyrosty osiągów – 15-18 KM, 16-22 Nm
Pasuje do A45 / A45S W177, CLA45 / CLA45S C118 / X118 z silnikiem M139

Układ dolotowy Eventuri do Mercedesa A45 oraz CLA45 z silnikiem M139 został stworzony po to, aby zapewnić gładki przepływ powietrza do turbiny. Zaprojektowanie dolotu całkowicie od podstaw umożliwiło zastosowanie dużo bardziej bezpośredniego kanału dolotowego, dzięki czemu turbina generuje doładowanie z mniejszym obciążeniem i pozwala osiągnąć pożądane poziomy ciśnienia przy niższych obrotach. Zestaw ma za zadanie zagwarantować najlepszy możliwy przepływ powietrza przy zachowaniu jak najniższej temperatury, aby znacznie poprawić osiągi. Niezakłócony kanał dolotowy pozwala też lepiej słyszeć wirowanie turbiny, co jeszcze bardziej wzbogaca całkowite wrażenia z jazdy.

Przewaga Eventuri
Zestaw Eventuri do silnika Mercedesa M139 posiada opatentowaną karbonową obudowę, gwarantującą efektywną aerodynamicznie ścieżkę przepływu powietrza od filtra do turbiny. To nie jest kolejny filtr stożkowy z osłoną, ale wyjątkowa konstrukcja, wykorzystująca efekt Venturiego oraz zachowująca warstwowy przepływ powietrza, aby zredukować obciążenie turbiny.

Testy na hamowni
Zestaw Eventuri do silnika Mercedesa M139 został niezależnie przetestowany przez specjalistów od tuningowania pojazdów tej marki – MSL Performance z UK. Wykonano kilka pomiarów z fabrycznym układem dolotowym, aby uzyskać powtarzalny wynik, a następnie zastosowano dolot Eventuri. Testy przeprowadzono tego samego dnia jeden po drugim. Wyniki pokazują przyrost mocy i momentu obrotowego w całym zakresie obrotów – nie tylko na czerwonym polu – dlatego pojazd lepiej reaguje i szybciej przyspiesza na każdym biegu.

Układ dolotowy Eventuri do A45/CLA45 składa się z kilku elementów, spełniających ściśle określone funkcje i wykonanych zgodnie z najwyższymi standardami jakości w całości z włókna węglowego bez żadnego dodatku włókna szklanego. Dzięki temu uzyskano gładką powierzchnię wewnętrzną, zapewniającą niezakłócony przepływ powietrza. Poniżej znajdują się opisy poszczególnych komponentów wraz z wyjaśnieniem ich działania.

Każdy układ dolotowy składa się z następujących części składowych:
• karbonowa obudowa filtra
• specjalnie opracowany suchy filtr stożkowy o wysokim przepływie
• karbonowa rura wlotowa
• laserowo wycinane uchwyty ze stali nierdzewnej
• laserowo wycinane mocowania do relokacji ECU, wykonane ze stali nierdzewnej
Opatentowana obudowa filtra Venturi
W skład obudowy filtra Eventuri do silnika Mercedesa M139 wchodzi unikalny, wysokoprzepływowy wkład filtrujący, aluminiowa nasada, oraz karbonowa skorupa. Obudowa wygładza strumień powietrza, przechodzący przez odwrotnie zamontowane filtry, kierując go do rur wlotowych. Łagodne zmniejszanie średnicy przekroju kanału wywołuje efekt Venturiego, który polega na zwiększeniu prędkości powietrza wewnątrz z zachowaniem jego warstwowego charakteru, bez turbulencji. Konstrukcja obudowy przypomina rurę dolotową o przekroju trąbki (velocity stack). Poniższy diagram przestawia porównanie pomiędzy konstrukcją Eventuri, a zwykłym układem dolotowym.

Karbonowy kanał wlotowy
Kanał kieruje powietrze z zewnątrz od pasa przedniego do obudowy filtra. Łączy się z fabrycznymi elementami i gładko przechodzi do okrągłego kształtu obudowy. Aby zagwarantować szczelność chroniącą przed gorącem z komory silnika, kanał posiada elastyczne, gumowe krawędzie wokół otworów, dociskające się do obudowy filtra i tworzące w ten sposób szczelne połączenie, umożliwiające ruch obudowy wraz z silnikiem. Na bocznej części kanału wlotowego znajdują się wycięcia, umożliwiające ruch powietrza wokół miejsca, gdzie zostaje przeniesiony sterownik silnika, co zapobiega przegrzewaniu. Kanał został zaprojektowany tak, aby uzyskać maksymalną pojemność przy możliwościach, jakie daje geometria komory silnika. Dzięki temu układ pobiera powietrze przy znacznie zredukowanych oporach.

Laserowo wycinane mocowania do relokacji ECU
Aby przenieść sterownik silnika, inżynierowie Eventuri stworzyli specjalne mocowanie, wycinane laserowo ze stali nierdzewnej, dzięki czemu jest ono trwałe i wytrzymałe. Sterownik montuje się bezpiecznie w uchwycie, który następnie przytwierdzany do pojazdu w miejscu, gdzie wcześniej zamontowany był fabryczny uchwyt obudowy filtra. Dodatkowo, zestaw zawiera jeszcze wspornik do karbonowej obudowy oraz pokrywę na sterownik, chroniącą wiązkę przewodów.

EVE-A45S-CF-INT

Szczegóły produktu

Marka pojazdu
Mercedes
Model
A, CLA
Wersja
C118 / X118, W177