Karbonowy układ dolotowy Eventuri Mercedes AMG GT GTS GTR

12 648 zł 
Brutto
EVE-AMGGT-CF-INT
2023-07-12

Szczegóły produktu

Marka pojazdu
Mercedes
Model
AMG GT
Wersja
R190 / C190

Karbonowy układ dolotowy Eventuri pasujący do Mercedes AMG GT GTS GTR C190 / R190
Produkt występuje w dwóch wersjach wykończenia: Połysk oraz Matowy.

Wersja wykończenia :
Ilość:

KARBONOWY UKŁAD DOLOTOWY EVENTURI MERCEDES AMG GT GTS GTR


Pasuje do modeli C190 / R190 AMG GT, GTS, GTR (z wyjątkiem wersji 4 door GT)
Numer produktu: EVE-AMGGT-CF-INT
Dostępny w błyszczącym i matowym karbonie.
Przyrosty: 12-18 KM oraz 13.5 – 20 Nm

Układ dolotowy Eventuri do AMG GTR z całkowicie zamkniętą obudową został opracowany w oparciu o szeroko zakrojone testy w warunkach rzeczywistych oraz analizę symulacji przepływu powietrza. Posiada opatentowane obudowy Venturi, umożliwiające najpłynniejszy możliwy ruch powietrza do wlotów turbiny. Obudowy mieszczą w sobie specjalnie opracowane filtry, wspomagające kształtowanie strumienia powietrza i zachowujące jego warstwowe ułożenie. Wewnętrzna pojemność każdej obudowy została zmaksymalizowana, aby zredukować ograniczenia przepływu. Z tego powodu należało zastąpić fabryczną pokrywę, która nie mieściła powiększonych elementów. Kanały wlotowe łączą się szczelnie z obudowami, dzięki czemu temperatura powietrza dolotowego pozostaje na niskim poziomie. Dolot Eventuri został przetestowany przez światowego lidera tuningu pojazdów marki Mercedes – RENNtech. Próby wykazały poprawę osiągów w silnikach z fabrycznym oprogramowaniem oraz z modyfikacjami sterownika. Każdy zestaw posiada karbonową pokrywę centralną w komplecie.

Przewaga Eventuri


Układ dolotowy Eventuri do AMG GTR C190/R190 wykorzystuje opatentowaną, karbonową obudowę z filtrami Eventuri Gen 2, gwarantującą efektywną aerodynamicznie ścieżkę przepływu powietrza od filtra do turbin. To nie jest kolejny filtr stożkowy z osłoną, ale wyjątkowa konstrukcja, wykorzystująca efekt Venturiego oraz zachowująca warstwowy przepływ powietrza, aby zredukować obciążenie turbiny.

Testy na hamowni
Testy na hamowni zostały przeprowadzone przez tunerów z RENNtech w USA, którzy wykorzystali egzemplarz GTR’a w wersji seryjnej oraz z modyfikacją ECU swojego autorstwa. Próby wykonywane jedna po drugiej porównywały fabryczny dolot z dolotem Eventuri. Jak widać poniżej dolot Eventuri gwarantuje poprawę osiągów w całym zakresie obrotów. Wartości szczytowe mocy i momentu obrotowego zostały podsumowane poniżej dla każdej konfiguracji. Przyrosty w średnim zakresie są miejscami wyższe niż podane wartości szczytowe, co widać na wykresach. Osiągnięte przyrosty są wyczuwalne na drodze dzięki lepszej reakcji przepustnicy oraz poprawionemu przyspieszeniu.
Wyniki z hamowni – podsumowanie:
Seria (próby 1 i 2) 01 – 548.77 KM / 670.2 Nm; 02 – 551.67 KM / 674.6 Nm
Seria z dolotem Eventuri (próby 13 i 14): 13 – 558.34 KM / 707.4 Nm; 14 – 559.34 KM / 689.4 Nm
Modyfikacja ECU (próby 5 i 6): 05 – 589.37 KM / 781.9 Nm; 06 – 567.63 KM / 771 Nm
Modyfikacja ECU z dolotem Eventuri (próby 9 i 10): 09 – 596.94 KM / 781 Nm; 10 – 590 KM / 776.3 Nm

Układ dolotowy Eventuri do AMG GT składa się z kilku elementów, spełniających ściśle określone funkcje i wykonanych zgodnie z najwyższymi standardami jakości w całości z włókna węglowego bez żadnego dodatku włókna szklanego. Dzięki temu uzyskano gładką powierzchnię wewnętrzną, zapewniającą niezakłócony przepływ powietrza. Poniżej znajdują się opisy poszczególnych komponentów wraz z wyjaśnieniem ich działania.

Każdy układ dolotowy składa się z następujących części składowych:
• karbonowa obudowa filtra x 2
• specjalnie opracowany suchy filtr stożkowy o wysokim przepływie x 1
• karbonowa rura wlotowa x 2
• karbonowa pokrywa centralna
• kołnierze wylotowe ze stali nierdzewnej frezowane CNC x 2
• frezowane wejście czujnika MAP x 2
• osłony termiczne
• laserowo wycinane uchwyty ze stali nierdzewnej

Opatentowana obudowa filtra Venturi
W skład obudowy filtra Eventuri do AMG GT wchodzą dwa unikalne, wysokoprzepływowe wkłady filtrujące, aluminiowe nasady, laserowo wycinane uchwyty oraz karbonowe skorupy. Obudowa wygładza strumień powietrza, przechodzący przez odwrotnie zamontowane filtry, kierując go do turbiny. Łagodne zmniejszanie średnicy przekroju kanału wywołuje efekt Venturiego, który polega na zmniejszeniu ciśnienia wewnątrz z zachowaniem jego warstwowego charakteru, bez turbulencji. Konstrukcja obudowy przypomina rurę dolotową o przekroju trąbki (velocity stack). Poniższy diagram przestawia porównanie pomiędzy konstrukcją Eventuri, a zwykłym układem dolotowym. Obudowy Eventuri zastępują fabryczne odpowiedniki wraz z elastycznymi rurami wlotowymi, zapewniając bardziej bezpośrednią ścieżkę przepływu dzięki jednoczęściowej konstrukcji.

Karbonowa pokrywa centralna
Pojemność wewnętrzna każdej obudowy została zmaksymalizowana, aby zmniejszyć ograniczenia przepływu powietrza do turbin. Z tego względu należało również zmodyfikować pokrywę centralną, aby nie kolidowała z obudowami. Dlatego inżynierowie Eventuri stworzyli nową pokrywę, która pomieści powiększone obudowy filtrów, a także zapewni doskonały wygląd w komorze silnika. Pokrywa wykonana jest z włókna węglowego o splocie w kształcie litery V, która zapewnia symetrię całego układu dolotowego. Posiada również przetłoczenie, przeznaczone do umieszczenia fabrycznej tabliczki z parametrami silnika z oryginalnej pokrywy.

Karbonowe kanały wlotowe
Kanały kierują powietrze z zewnątrz od grilla do obudów filtra. Łączą się z fabrycznymi elementami i gładko przechodzą do okrągłego kształtu obudowy. Aby zagwarantować szczelność chroniącą przed gorącem z komory silnika, kanały posiadają elastyczne, gumowe krawędzie wokół otworów, dociskające się do obudowy filtra i tworzące w ten sposób szczelne połączenie, umożliwiające ruch obudowy wraz z silnikiem. Pojemność kanałów została zmaksymalizowana, aby jak najlepiej wykorzystać dostępną przestrzeń. Ich dolna część świadczy o tym, ile wysiłku zostało włożone, aby uzyskać idealne dopasowanie, uwzględniające inne elementy w komorze silnika.

Wszystkie elementy są w zestawie i znacznie podnoszą walory modelu AMG GT pod względem osiągów, brzmienia oraz estetyki. Dostępne wersje wykończenia do błyszczące oraz matowe włókno węglowe.

EVE-AMGGT-CF-INT
2023-07-12

Szczegóły produktu

Marka pojazdu
Mercedes
Model
AMG GT
Wersja
R190 / C190