Karbonowy układ dolotowy Eventuri Mercedes A250 & A35 AMG / CLA250 & 35 AMG

6 579 zł 
Brutto
EVE-A35-CF-INT

Szczegóły produktu

Marka pojazdu
Mercedes
Model
A, CLA
Wersja
C118 / X118, W177

Karbonowy układ dolotowy Eventuri pasujący do Mercedes A250 & A35 AMG W177 / CLA250 & 35 AMG C118

Ilość:

KARBONOWY UKŁAD DOLOTOWY EVENTURI MERCEDES A35 AMG / A250 W177


Numer produktu: EVE-A35-CF-INT
*Niektóre zdjęcia przedstawiają opcjonalną karbonową rurę wlotową turbiny o numerze EVE-A35-CF-CHG
Pasuje do następujących pojazdów: Mercedes A35 AMG, CLA35 AMG, A250, CLA250
Przyrosty osiągów: 15-20 KM oraz 20-27 Nm

Układ dolotowy Eventuri do Mercedesa A35 AMG powstał po to, aby zapewnić swobodniejszy przepływ powietrza do turbiny przy zachowaniu jego niskiej temperatury. Zmniejszenie temperatury oraz zwiększenie pojemności wewnętrznej to główne wyzwania podczas projektowania dolotów do silników z doładowaniem. W modelu A35 układ dolotowy jest blisko kolektora wydechowego, który bardzo szybko podnosi temperaturę w komorze silnika. Wysokie temperatury są bardzo niekorzystne dla osiągów silnika, ponieważ turbina musi wtedy działać z nagrzanym, rzadszym powietrzem, dlatego bardzo ważne jest zachowanie niskiej temperatury powietrza dolotowego poprzez zastosowanie zamkniętego układu dolotowego. Aby zredukować ograniczenia związane z konstrukcją zamkniętą inżynierowie Eventuri zwiększyli wewnętrzną pojemność obudowy filtra przez przesunięcie ECU oraz zastosowanie otworu, umieszczonego po zimnej stronie obudowy, z dala od bezpośredniego wpływu ciepła, płynącego z kolektora. Karbonowa rura wlotowa ma większą pojemność wewnętrzną. Posiada początkową średnicę 111 mm (4.4”) i łagodnie zwęża się, dopasowując do rozmiarów wlotu turbiny. Zestaw wyposażony jest również w specjalnie opracowany wysokoprzepływowy suchy filtr powietrza o zwiększonej powierzchni filtrującej, posiadający certyfikat ISO w kwestii skutecznej filtracji.

Testy na hamowni
Testy na hamowni zostały przeprowadzone przez zespół MSL Performance – specjalistów od marki Mercedes z siedzibą w UK. Całkowicie seryjny egzemplarz A35 AMG został poddany testom z oryginalnym dolotem oraz z dolotem Eventuri. Próby przeprowadzono jedna po drugiej z zachowaniem tych samych warunków zewnętrznych. Jak widać na poniższych wykresach dolot Eventuri zapewnia przyrost osiągów w całym zakresie obrotów. Zaznaczony punkt wskazuje na znaczny przyrost mocy, gdzie dolot Eventuri umożliwia uzyskanie wyższego współczynnika przepływu przy wyższych obrotach silnika, a dolot fabryczny stawia duży opór. Przyrosty są wyczuwalne na drodze poprzez lepsze działanie przepustnicy oraz poprawione czasy przyspieszania. W pojazdach z modyfikacją sterownika można spodziewać się jeszcze lepszych rezultatów, ponieważ zwiększa się wtedy zapotrzebowanie turbiny.

Układ dolotowy Eventuri do A35 składa się z kilku elementów, spełniających ściśle określone funkcje i wykonanych zgodnie z najwyższymi standardami jakości w całości z włókna węglowego bez żadnego dodatku włókna szklanego. Dzięki temu uzyskano gładką powierzchnię wewnętrzną, zapewniającą niezakłócony przepływ powietrza. Poniżej znajdują się opisy poszczególnych komponentów wraz z wyjaśnieniem ich działania.

Każdy układ dolotowy składa się z następujących części składowych:
• karbonowa obudowa filtra
• specjalnie opracowany suchy filtr stożkowy o wysokim przepływie
• karbonowa rura wlotowa
• kołnierz wlotowy frezowany CNC
• laserowo wycinane uchwyty ze stali nierdzewnej oraz pokrywa ECU
• złącze silikonowe z obejmami w fabrycznej specyfikacji

Karbonowa obudowa filtra
Obudowa filtra, wykonana z włókna węglowego prepreg spełnia dwie funkcje – chroni filtr przed ciepłem z komory silnika oraz zapewnia dwa źródła zimnego powietrza. Ze względu na to, że obudowa jest umieszczona obok kolektora wydechowego, kluczowe jest osłonięcie filtra, dlatego inżynierowie Eventuri zaprojektowali obudowę tak, aby pomieściła filtr, zapewniając jednocześnie dużą pojemność wewnętrzną. Rura wlotowa przechodzi przez gumową uszczelkę w obudowie, co gwarantuje ochronę przed gorącym powietrzem. Przeniesienie ECU umożliwiło podwyższenie obudowy i uzyskanie maksymalnej pojemności, co z kolei pozwala na użycie większego filtra.

Całkowicie szczelna obudowa ogranicza dostęp do zimnego powietrza z zewnątrz. Fabryczny dolot pobiera powietrze pojedynczym kanałem przez sekcję gumową, posiadającą liczne krawędzie. Dolot Eventuri pozbywa się sekcji gumowej i dzięki temu zapewnia gładszy przepływ zimnego powietrza. Dodatkowo, aby jeszcze bardziej zminimalizować ograniczenia przepływu, zastosowano otwór po zimnej stronie obudowy w pobliżu zamknięcia maski, co umożliwia pobieranie dodatkowego powietrza.

Specjalnie opracowany filtr stożkowy
Stożkowy filtr Eventuri wykonany jest z nieplecionego materiału siateczkowego o podwójnej warstwie, posiadającego certyfikat ISO, który gwarantuje, że współczynnik filtrowania jest zgodny ze standardem fabrycznym. Jest to produkt wielokrotnego użytku – można go czyścić i stosować ponownie. Jest stabilny w wysokich temperaturach – materiałem bazowym jest uretan. Filtr posiada wewnętrzny stożek wspomagający kierowanie powietrza we właściwą stronę i zapobiegający powstawaniu punktu stagnacji pośrodku filtra. Wkład filtra ma znacznie większą powierzchnię w porównaniu do fabrycznego odpowiednika panelowego.

EVE-A35-CF-INT

Szczegóły produktu

Marka pojazdu
Mercedes
Model
A, CLA
Wersja
C118 / X118, W177