Karbonowy układ dolotowy Eventuri Audi RSQ3 F3

9 109 zł 
Brutto
EVE-RSQ3-CF-INT

Szczegóły produktu

Marka pojazdu
Audi
Model
RSQ3
Wersja
F3

Karbonowy układ dolotowy Eventuri pasujący do Audi RSQ3 F3

Ilość:

KARBONOWY UKŁAD DOLOTOWY EVENTURI | AUDI RSQ3 F3 2019+


Produkt pasuje zarówno do wersji RSQ3 F3 jak i RSQ3 F3 Fastback
Numer produktu: EVE-RSQ3-CF-INT

Przyrosty mocy (RS3 z fabryczną turbiną): 15-18 KM oraz 26-31 Nm
Przyrosty mocy (RS3 z turbiną hybrydową): 25-30 KM oraz 27-32.5 Nm

Układ dolotowy Eventuri został pierwotnie stworzony dla platformy RS3, a teraz można go również zamontować do RSQ3. Dolot został opracowany tak, aby zapewnić najlepszy możliwy przepływ powietrza przy zachowaniu jak najniższej temperatury. Każdy element, dzięki swojej starannie zaprojektowanej konstrukcji, przyczynia się do zapewnienia gładkiej ścieżki dla swobodnego przepływu powietrza do turbiny. Rura dolotowa o średnicy 103 mm (nieco ponad 4”) posiada łagodne zagięcia od samej obudowy filtra aż do wlotu turbiny. Sam filtr został zaprojektowany specjalnie do tego układu dolotowego – jego średnica zewnętrzna to aż 210 mm (8.3”), a powierzchnia filtrowania to ponad 130 000 mm2. Opatentowana obudowa Venturi zapewnia największą pojemność wewnętrzną, jaka była możliwa do uzyskania w komorze silnika RSQ3, i gwarantuje laminarny (warstwowy, niezakłócony) przepływ do wlotu turbiny. Wlot powietrza natomiast szczelnie łączy otwór filtra z pasem przednim, ale nie ogranicza się do fabrycznego otworu wlotowego. Front wlotu Eventuri został nieco podniesiony, aby uzyskać dodatkowy otwór pod maską, odpowiadający powierzchnią przekroju rurze o średnicy 7”. W ten sposób uzyskano przepływ 396 l/m (1.01 Psi) przy zachowaniu niskiej temperatury, dzięki szczelnej konstrukcji.

Przewaga Eventuri


Układ dolotowy Eventuri do RSQ3 F3 wykorzystuje opatentowaną karbonową obudowę, gwarantującą efektywną aerodynamicznie ścieżkę przepływu powietrza od filtra do wlotu turbiny. To nie jest kolejny filtr stożkowy z osłoną, ale wyjątkowa konstrukcja, wykorzystująca efekt Venturiego.

Testy przepływu
Inżynierowie Eventuri wykorzystali urządzenie Superflow SF-1020 do pomiaru maksymalnego możliwego przepływu przy ciśnieniu 1.01 psi. Testy wykonywano tego samego dnia w kontrolowanych warunkach z wykorzystaniem tego samego stanowiska pomiarowego dla każdego układu. Przetestowany został kompletny układ dolotowy Eventuri oraz fabryczny odpowiednik. Wyniki pomiarów wykazały znaczną przewagę układu dolotowego Eventuri nad seryjnym zestawem – maksymalny przepływ jest większy aż o 58%. Co ważne, taki wynik osiągnięto w zamkniętym układzie, co dodatkowo zapewnia najniższe możliwe poziomy temperatury powietrza dolotowego.

Testy na hamowni
Dolot Eventuri Stage 3 został przetestowany przez wielu szanowanych tunerów na całym świecie, którzy budowali mocne projekty RS3/TTRS do jazdy po drogach i na torach. Pierwszy zestaw wyników pochodzi od zespołu BR Performance z Holandii, który testował dolot na egzemplarzu TT RS z hybrydową turbiną TTE700. Testy wykonywano tego samego dnia, jeden po drugim, przy zamkniętej masce. Porównywano fabryczną obudowę filtra z dolotem Eventuri Stage 3 wraz z 4-calowym, opcjonalnym wlotem turbiny.
Podsumowanie wyników z hamowni:
Fabryczna obudowa ze zmodyfikowanym fabrycznym wlotem turbiny do TTE700 = 576.5 KM
Dolot Eventuri Stage 3 ze zmodyfikowanym fabrycznym wlotem turbiny do TTE700 = 606.5 KM
Dolot Eventuri Stage 3 z wlotem turbiny Eventuri do TTE700 = 620.8 KM

Dolot Eventuri Stage 3 był również testowany w projektach z pełnymi zestawami turbo, wyciskającymi maksimum możliwości z silnika DAZA. Testy przeprowadzone przez Eurocharged Canada z wykorzystaniem dolotu Eventuri stage 3 z planem uzyskania 1010 KM na kołach jeszcze dobitniej potwierdziły możliwości tego układu. Zespół Eurocharged przyznał, że był w stanie uzyskać większą moc przy niższym doładowaniu dzięki zastosowaniu dolotu Eventuri w porównaniu do dolotów konkurencji. Ich RS3 uzyskało czas 9.1 sekundy w wyścigu na ćwierć mili z prędkością końcową 160 mph (257 km/h), i jest na najlepszej drodze do uzyskania wyniku poniżej 9 sekund.
Takie przyrosty to wynik połączenia kilku czynników:
1) Zamknięty szczelnie układ utrzymuje niskie temperatury powietrza dolotowego – komora silnika RS3 szybko się przegrzewa, dlatego zastosowanie otwartego filtra stożkowego da w rezultacie słabsze osiągi.
2) Obudowa Venturi gwarantuje gładkie przejście od filtra do rur wlotowych ze średnicą wewnętrzną 103 mm. Dzięki temu turbiny hybrydowe oraz pełne zestawy turbo działają wydajnie.
3) Cały zestaw wykonany jest z czystego włókna węglowego pre-preg, które doskonale izoluje termicznie oraz posiada gładką powierzchnię wewnętrzną, w odróżnieniu od włókna szklanego z ostrymi liniami żywicy.

SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE
Układ dolotowy Eventuri do Audi RSQ3 składa się z kilku elementów, spełniających ściśle określone funkcje i wykonanych zgodnie z najwyższymi standardami jakości w całości z włókna węglowego bez żadnego dodatku włókna szklanego. Dzięki temu uzyskano gładką powierzchnię wewnętrzną, zapewniającą niezakłócony przepływ powietrza. Poniżej znajdują się opisy poszczególnych komponentów wraz z wyjaśnieniem ich działania.
Każdy układ dolotowy składa się z następujących części składowych:
• opatentowana, karbonowa obudowa Venturi z wylotem 103 mm
• specjalnie opracowany suchy filtr powietrza o wysokim współczynniku przepływu
• kanał wlotowy z włókna węglowego
• karbonowa rura o średnicy wewnętrznej 103 mm• osłona termiczna ze złotą powłoka odbijającą
• laserowo wycinane uchwyty ze stali nierdzewnej
• silikonowy wężyk odpowietrzenia
• silikonowe złączki oraz reduktor

Opatentowana obudowa filtra Venturi
Obudowa Eventuri Stage 3 zawiera specjalnie stworzony, wysokoprzepływowy filtr powietrza, aluminiową nasadę, laserowo wycinane uchwyty oraz samą karbonową skorupę. Skorupa zawiera w sobie odwrotnie montowany filtr, wygładzając strumień powietrza przed wejściem do rur dolotowych. Łagodne zmniejszenie powierzchni przekroju wywołuje efekt Venturiego, czyli przyspieszenie przepływu powietrza z zachowaniem jego warstwowego (laminarnego) ułożenia. Konstrukcja obudowy przypomina rurę dolotową o przekroju trąbki (velocity stack). Poniższy diagram przestawia porównanie pomiędzy konstrukcją Eventuri, a zwykłym układem dolotowym.

Specjalny filtr stożkowy Stage 3
Aby uzyskać maksymalny współczynnik przepływu powietrza, inżynierowie Eventuri całkowicie przeprojektowali filtr Stage 2, powiększając go do maksymalnych rozmiarów, jakie komora silnika w RS3 jest w stanie pomieścić. Średnica zewnętrzna filtra nowej generacji to 210 mm (8.3”) – testy z wykorzystaniem samej karbonowej obudowy wykazały przepływ na poziomie 396 l/m l/s przy ciśnieniu 1.01 Psi. Wkład filtra jest typu suchego i posiada certyfikat ISO, gwarantujący poziom filtracji zgodny ze standardem OEM. Konstrukcja oparta jest na charakterystycznym kształcie stożka, wspomagającym efekt Venturiego, generowany przez obudowę.

Karbonowy kanał dolotowy
Kanał dolotowy kieruje powietrze z okolicy pasa przedniego do obudowy filtra. Pasuje do fabrycznych elementów układu i gładko przechodzi w okrągły kształt karbonowej skorupy. Aby zapewnić szczelną izolację od wysokiej temperatury w komorze, zastosowano elastyczną, gumową obwódkę wokół otworu, która dociska się do obudowy filtra, umożliwiając jednocześnie jej ruch wraz z silnikiem. Ze względu na to, że dolot Eventuri przewidziany jest do pojazdów o dużej mocy, uznano, że fabryczne otwory na froncie pojazdu mogłyby nie wystarczyć przy większym zapotrzebowaniu na zimne powietrze. Dlatego wierzchnia część kanału Eventuri została podniesiona, przez co powstał dodatkowy otwór ponad pasem przednim, umożliwiający pobieranie dodatkowego powietrza spod zamknięcia maski. Ta dodatkowa szczelina posiada taką samą powierzchnię, jak rura o średnicy 7” i całkowicie odblokowuje fabryczny system doprowadzania zimnego powietrza. Kanał dolotowy Eventuri Stage 3 zaprojektowano tak, aby uzyskać maksymalną pojemność wewnętrzną, na jaką pozwala geometria komory silnika. Dzięki temu obudowa filtra pobiera powietrze przy minimalnych ograniczeniach przepływu.
Inżynierowie Eventuri zapewnili również kompatybilność kanału dolotowego Stage 3 z powiększonymi korpusami przepustnicy.

Karbonowa rura dolotowa
Rura dolotowa wykonana jest w całości z karbonu prepreg, dzięki czemu jej wewnętrzna powierzchnia jest gładka, a splot włókien jest wyraźnie widoczny. Rura Stage 3 o średnicy 103 mm (4”) i łagodnych zagięciach, minimalizujących spadki ciśnienia, kieruje strumień powietrza z obudowy Venturi do wlotu turbiny. Jej geometria gwarantuje laminarny układ powietrza od filtra aż do wylotu.

Osłona termiczna
Ze względu na wysoką temperaturę, jaką generuje turbina, inżynierowie Eveturi zaprojektowali osłonę termiczną dla ochrony karbonowej rury dolotowej. Osłona posiada czarną powłokę proszkową, a u podstawy złotą warstwę, która odbija ciepło z turbiny oraz katalizatora. Uchwyt ze stali nierdzewnej zapewnia sztywne zamocowanie oraz dopasowanie do kształtu rury, aby skierować ciepło w inną stronę. UWAGA – osłona może nie pasować do niektórych pełnych zestawów turbo z innym kolektorem wydechowym.

EVE-RSQ3-CF-INT

Szczegóły produktu

Marka pojazdu
Audi
Model
RSQ3
Wersja
F3