Karbonowy układ dolotowy Dinan BMW M230i / M330i / M430i

3 116 zł 
Brutto
D760-0048

Szczegóły produktu

Marka pojazdu
BMW
Model
2, 3, 4
Wersja
F22 / F23, F30 / F31, F32 / F33, F36, GT F34

Zamknięty, karbonowy układ dolotowy Dinan pasujacy do BMW M230i F22 / F23 & BMW M330i F30 / F31 / F34 & BMW M430i F32 / F33 / F36

Ilość:

ZAMKNIĘTY UKŁAD DOLOTOWY DINAN – BMW M230i / M330i / M440i 2016-2021 BMW 230i/330i/430i


Pasujący do takich modeli jak F22 / F23 / F30 / F31 / F32 / F33 / F34 / F36
Numer produktu #D760-0048

Idąc w ślad za starszym bratem do silnika BMW B58, dolot Dinan do czterocylindrowej jednostki napędowej zwiastuje równie spektakularny sukces. W stosunku do fabrycznego elementu dolot Dinan zapewnia znacznie lepszy przepływ dzięki większym rozmiarom obudowy oraz filtra, co przekłada się na wydajniejszą pracę przepustnicy oraz zmniejszenie obciążenia turbiny dla maksymalnej efektywności. Powiększenie obudowy oraz filtra ma znaczący wpływ na zwiększenie potencjału dolotu, ale to nie jedyne udoskonalenia. Diabeł tkwi w szczegółach, czyli tam, gdzie Dinan świetnie sobie radzi. Poza standardową procedurą stosowania szczelnie zamkniętej obudowy, umożliwiającą maksymalne wykorzystanie zimnego powietrza z zewnątrz, inżynierowie marki skupili się również na rurze dolotowej, której konstrukcja daje szerokie pole do udoskonaleń. Fabryczna rura posiada przegrodę oraz mały rezonator Helmholtza do tłumienia niepożądanych dźwięków. Efektem ubocznym jest zakłócenie strumienia powietrza, co ogranicza potencjalną moc. Te dwa szczegóły są w całkowitej sprzeczności z tym, co inżynierowie Dinan chcieli osiągnąć, dlatego należało je koniecznie wyeliminować. Po wielu próbach opracowali karbonową rurę dolotową, zapewniającą płynny, niezakłócony przepływ oraz umożliwiającą wydobycie naturalnego, nieskrępowanego brzmienia układu dolotowego. Zaprojektowanie całego układu od podstaw sprawia, że dolot Dinan do pojazdów z silnikiem B46/48 zwiększa osiągi aż o 6 KM oraz 8 Nm przy 5000 obr/min w całkowicie seryjnym egzemplarzu, co jest nie lada osiągnięciem przy dzisiejszych silnikach z turbodoładowaniem.

Walory estetyczne idą w parze z poprawą osiągów. Dolot wykonany jest w całości z włókna węglowego, w odróżnieniu od produktów do wcześniejszych generacji, w których zastosowano materiały mieszane. Poza tym, że konstrukcję wykonano w 100% z karbonu, poprawiono również jakość samego materiału. Wygląd jest bardzo ważny i w tej kwestii dolot Dinan spełnia oczekiwania ponad miarę. Ponadto, dzięki udoskonalonej budowie oraz powłoce gwarantuje, że całość będzie równie estetyczna po latach, mimo upływu czasu. Stworzony, by świetnie wyglądać, doskonale działać oraz zapewnić trwałość – układ dolotowy Dinan z włókna węglowego do pojazdów z silnikiem B46/48 to konieczny nabytek do każdego mocnego projektu.

Najważniejsze cechy:
• zwiększa osiągi o 6 KM oraz 8 Nm przy 5000 obr/min bez dodatkowych modyfikacji
• bardziej wyraziste, sportowe brzmienie
• lepsze działanie przepustnicy
• większa pojemność obudowy (30% w stosunku do fabrycznej), która całkowicie odcina dopływ gorącego powietrza
• powierzchnia filtra większa o 34% (fabrycznie 492 cm2, Dinan 659 cm2) dla optymalnego przepływu powietrza
• zoptymalizowana karbonowa rura dolotowa
• obudowa przepływomierza formowana wtryskowo (o 20% większa od fabrycznej) zapewnia niezakłócony ruch powietrza
• szybki i łatwy montaż

D760-0048

Szczegóły produktu

Marka pojazdu
BMW
Model
2, 3, 4
Wersja
F22 / F23, F30 / F31, F32 / F33, F36, GT F34