Karbonowy układ dolotowy Eventuri Audi S4 / S5 B9

7 334 zł 
Brutto
EVE-B9S5-CF-INT

Szczegóły produktu

Marka pojazdu
Audi
Model
S4, S5
Wersja
B9

Karbonowy układ dolotowy Eventuri pasujący do Audi S4 B9 / Audi S5 B9

Ilość:

Karbonowy układ dolotowy Eventuri | Audi S4 / S5 B9


Numer części: EVE-B9S5-CF-INT
Przyrosty: 13-17 KM oraz 20-27 Nm przy pomiarze na kołach
Przyspieszenie (V-Box): 60-130 mph (a także 100-200 km/h) – czas lepszy o 0.5 s

Układ dolotowy Eventuri do Audi B9 S4/S5 opracowano z myślą o uzyskaniu swobodniejszego przepływu powietrza dolotowego do turbiny z zachowaniem jego niskiej temperatury. Komora silnika w tym pojeździe bardzo szybko się nagrzewa, więc zastosowanie otwartego dolotu z filtrem stożkowym będzie skutkowało wysoką temperaturą powietrza mimo dobrego przepływu. Dlatego ścieżka strumienia powietrza od grilla frontowego do wlotu turbiny została stworzona całkowicie od nowa przez inżynierów Eventuri, dzięki czemu powstał wysokowydajny, szczelnie zamknięty układ. Nieefektywna fabryczna obudowa oraz elastyczna, plastikowa rura dolotowa zostały zastąpione znacznie bardziej aerodynamicznymi komponentami. Wymiana poskręcanej, fabrycznej rury dolotowej na jednoczęściową obudowę Venturi ze sztywną rurą zapewnia gładki, niezakłócony przepływ powietrza, dostającego się od turbiny. Uzyskane przyrosty mocy oraz walory estetyczne pod maską nie mają sobie równych na rynku produktów dla tej platformy.

Przewaga Eventuri


Układ dolotowy Eventuri do Audi B9 S4/S5 wykorzystuje karbonową obudowę (zgłoszoną do patentu) ze specjalnie opracowanym filtrem Eventuri drugiej generacji, co gwarantuje efektywną aerodynamicznie ścieżkę przepływu powietrza od filtra do rur wlotowych. To nie jest kolejny filtr stożkowy z osłoną, ale wyjątkowa konstrukcja, wykorzystująca efekt Venturiego.
Dolot został przetestowany na drodze przy pomocy modułu Vbox, aby zmierzyć przyspieszenie w zakresie 60-130 mph (a także 100-200 km/h). Testy przeprowadzono na tym samym odcinku drogi tego samego dnia, aby zminimalizować różnice warunków. Rezultaty wykazały, że samo zamontowanie dolotu Eventuri czas przejazdu w zakresie 60-130 mph (a także 100-200 km/h) poprawił się o 0.5 sekundy, co jest sporym osiągnięciem przy tych prędkościach. To pokazuje, że przyrosty, które zostały zarejestrowane na hamowni, nie przekładają się na to, jak układ dolotowy działa na drodze przy prawidłowych warunkach przepływu – na drodze dolot wykazuje lepsze przyrosty poprzez redukcję czasu, potrzebnego do przyspieszenia, w porównaniu do wyników z hamowni.

Podsumowanie wyników pomiaru czasu przyspieszenia:
60-130 mph z fabrycznym dolotem = 14.72 s
60-130 mph z dolotem Eventuri = 14.24 s
100-200 km/h z fabrycznym dolotem = 12.45 s
100-200 km/h z dolotem Eventuri = 12.12 s

Uzyskane przyrosty to efekt kilku czynników:
1) Szczelny układ utrzymuje niskie temperatury powietrza dolotowego – zwłaszcza przy frontowym wlocie, który wtłacza powietrze do wnętrza układu.
2) Obudowa Venturi zapewnia łagodne przejście od filtra do rury dolotowej bez poskręcanej sekcji gumowej. Takie rozwiązanie umożliwia wydajniejszą pracę turbiny, dzięki zachowaniu laminarnego (warstwowego) charakteru strumienia powietrza w kanałach dolotowych.
3) Cały zestaw wykonany jest z czystego włókna węglowego pre-preg, które doskonale izoluje termicznie.

Układ dolotowy Eventuri do Audi S4/S5 składa się z kilku elementów, spełniających ściśle określone funkcje i wykonanych zgodnie z najwyższymi standardami jakości. Poniżej znajdują się opisy poszczególnych komponentów wraz z wyjaśnieniem ich działania.

Każdy układ dolotowy składa się z następujących części składowych:
• karbonowa obudowa Venturi ze zintegrowaną rurą
• wysokoprzepływowy filtr 2 generacji
• karbonowy wewnętrzny kanał dolotowy
• karbonowy wlot powietrza
• wysokiej jakości złącza silikonowe oraz obejmy w fabrycznej specyfikacji
• laserowo wycinane uchwyty ze stali nierdzewnej
• elementy mocujące, frezowane w technologii CNC
Carbon Intake Housing Assembly
Zestaw karbonowej obudowy filtra

Zestaw składa się ze specjalnie opracowanego filtra 2 generacji, karbonowej skorupy obudowy oraz zintegrowanej rury. Skorupa mieści w sobie odwrotnie montowany filtr i łagodnie kształtuje strumień powietrza, wpływający do rury wlotowej turbiny, dzięki idealnemu dopasowaniu pod względem średnicy. To kluczowa kwestia konstrukcji dolotu Eventuri, ponieważ wyeliminowano konieczność zastosowania poskręcanej gumowej rury pomiędzy dolotem, a silnikiem. Obudowa filtra i zintegrowana rura łączą się bezpośrednio z fabryczną rurą wlotową turbiny i ze względu na zamocowanie do silnika, cała obudowa filtra porusza się wraz z silnikiem. Nawet przy wzroście przyspieszenia i natężeniu ruchu silnika oraz obudowy filtra zachowana jest pełna szczelność dzięki zastosowaniu rozszerzalnej uszczelki gumowej, zamocowanej na froncie kanału.

Łagodne, stopniowe zmniejszenie powierzchni przekroju wywołuje efekt Venturiego, czyli przyspieszenie przepływu powietrza z zachowaniem jego warstwowego (laminarnego) ułożenia. Konstrukcja obudowy przypomina rurę dolotową o przekroju trąbki (velocity stack). Specjalnie opracowane filtry Eventuri wspomagają przepływ powietrza przez obudowę i umożliwiają równomierne rozłożenie jego prędkości przy opuszczani obudowy.

Karbonowy wewnętrzny kanał dolotowy
Kanał wewnętrzny posiada geometrycznie skomplikowaną konstrukcję i stanowi kluczowy element dolotu, kierując powietrze z zewnątrz do obudowy filtra. Powietrze zbiera się w zamkniętej przestrzeni przed filtrem i jest gotowe do przedostania się dalej. Konstrukcja kanału maksymalnie wykorzystuje dostępną przestrzeń w komorze silnika. Aby zapewnić szczelność, chroniącą przed wysoką temperaturą, zastosowano elastyczne, gumowe obwódki wokół otworów, które dociskają się do obudowy filtra oraz fabrycznego kanału frontowego. W ten sposób tworzy się szczelne połączenie, dające jednocześnie możliwość ruchu obudowy wraz z silnikiem. Aby jeszcze bardziej usprawnić przepływ zastosowano dodatkowy otwór w tylnej części kanału, przyległym do zimnej strefy komory silnika.

Karbonowy wlot powietrza
Kolejnym elementem karbonowym w tym zestawie jest wlot frontowy, którego zadaniem jest kierowanie strumienia powietrza do kanału dolotowego i dalej do filtra.

Wlot posiada stały promień zagięcia dla maksymalnej wydajności przy kierowaniu strumienia powietrza do otworu kanału dolotowego. Umożliwia zachowanie niskiej temperatury powietrza dolotowego i zwiększa poziom redukcji temperatury powierza w przypadku nadmiernego rozgrzania silnika podczas postoju.

Specjalnie opracowane elementy mocujące
Aby zagwarantować idealne dopasowanie, inżynierowie Eventuri poświęcili wiele czasu na opracowanie elementów mocujących. Wszystkie uchwyty i mocowania zostały specjalnie opracowane do zastosowania w tym pojeździe. Każdy jest wycinany laserowo oraz malowany proszkowo dla zwiększenia trwałości. Frezowane mocowania są przytwierdzane do uchwytów i wciskane do fabrycznych gumowych mocowań, do których montowany jest fabryczny układ dolotowy. Dzięki temu dolot Eventuri pasuje jak oryginalny element.

Wszystkie elementy wspólnie przyczyniają się do wyraźnej poprawy wrażeń z jazdy, a także do uzyskania niezwykłych walorów estetycznych, co świadczy o idealnej harmonii formy i funkcjonalności.

EVE-B9S5-CF-INT

Szczegóły produktu

Marka pojazdu
Audi
Model
S4, S5
Wersja
B9