Karbonowy układ dolotowy Eventuri Audi RS4 / RS5 B9

8 349 zł 
Brutto
EVE-B9RS5-CF-INT

Szczegóły produktu

Marka pojazdu
Audi
Model
RS4, RS5
Wersja
B9

Karbonowy układ dolotowy Eventuri pasujący do Audi RS4 B9 / Audi RS5 B9

Ilość:

Karbonowy układ dolotowy Eventuri z frontowym kanałem dolotowym | Audi RS4 B9 / Audi RS5 B9


Przyrosty: 11-16 KM oraz 16-23 Nm przy pomiarze na kołach

Układ dolotowy Eventuri do Audi B9 RS4/RS5 opracowano z myślą o uzyskaniu swobodniejszego przepływu powietrza dolotowego do turbiny z zachowaniem jego niskiej temperatury. Komora silnika w tym pojeździe bardzo szybko się nagrzewa, więc zastosowanie otwartego dolotu z filtrem stożkowym będzie skutkowało wysoką temperaturą powietrza mimo dobrego przepływu. Dlatego ścieżka strumienia powietrza od grilla frontowego do wlotu turbiny została stworzona całkowicie od nowa przez inżynierów Eventuri, dzięki czemu powstał wysokowydajny, szczelnie zamknięty układ. Nieefektywna fabryczna obudowa oraz elastyczna, plastikowa rura dolotowa zostały zastąpione znacznie bardziej aerodynamicznymi komponentami. Wymiana poskręcanej, fabrycznej rury dolotowej na jednoczęściową obudowę Venturi ze sztywną rurą zapewnia gładki, niezakłócony przepływ powietrza, dostającego się od turbiny. Uzyskane przyrosty mocy oraz walory estetyczne pod maską nie mają sobie równych na rynku produktów dla tej platformy.

Przewaga Eventuri


Układ dolotowy Eventuri do Audi B9 RS4/RS5 wykorzystuje karbonową obudowę (zgłoszoną do patentu) ze specjalnie opracowanym filtrem Eventuri drugiej generacji, co gwarantuje efektywną aerodynamicznie ścieżkę przepływu powietrza od filtra do rur wlotowych. To nie jest kolejny filtr stożkowy z osłoną, ale wyjątkowa konstrukcja, wykorzystująca efekt Venturiego.
Poniżej znajduje się wykres z niezależnie wykonanych pomiarów na hamowni, przedstawiających porównanie fabrycznego układu z dolotem Eventuri w w seryjnym egzemplarzu B9 RS5 bez żadnych innych modyfikacji. Jak widać, moc i moment obrotowy są wyższe w szerokim zakresie obrotów. Podczas jazdy takie wyniki przekładają się na lepsze działanie przepustnicy przy częściowym oraz całkowitym otwarciu, a pojazd zbliża się do czerwonego pola znacznie żwawiej. Testy wykonano tego samego dnia, jeden po drugim, a temperatury były monitorowane dla zachowania spójności wyników. Maska przy każdym pomiarze była zamknięta.

Uzyskane przyrosty to efekt kilku czynników:
1) Szczelny układ utrzymuje niskie temperatury powietrza dolotowego – zwłaszcza przy frontowym wlocie, który wtłacza powietrze do wnętrza układu.
2) Obudowa Venturi zapewnia łagodne przejście od filtra do rury dolotowej bez poskręcanej sekcji gumowej. Takie rozwiązanie umożliwia wydajniejszą pracę turbiny, dzięki zachowaniu laminarnego (warstwowego) charakteru strumienia powietrza w kanałach dolotowych.
3) Cały zestaw wykonany jest z czystego włókna węglowego pre-preg, które doskonale izoluje termicznie.

Układ dolotowy Eventuri do Audi B9 RS4/RS5 składa się z kilku elementów, spełniających ściśle określone funkcje i wykonanych zgodnie z najwyższymi standardami jakości. Poniżej znajdują się opisy poszczególnych komponentów wraz z wyjaśnieniem ich działania.
Każdy układ dolotowy składa się z następujących części składowych:
• karbonowa obudowa Venturi ze zintegrowaną rurą
• wysokoprzepływowy filtr 2 generacji
• karbonowy wewnętrzny kanał dolotowy
• karbonowy wlot powietrza
• karbonowy frontowy kanał dolotowy
• wysokiej jakości złącza silikonowe oraz obejmy w fabrycznej specyfikacji
• laserowo wycinane uchwyty ze stali nierdzewnej
• elementy mocujące, frezowane w technologii CNC

Zestaw karbonowej obudowy filtra


Zestaw składa się ze specjalnie opracowanego filtra 2 generacji, karbonowej skorupy obudowy oraz zintegrowanej rury. Skorupa mieści w sobie odwrotnie montowany filtr i łagodnie kształtuje strumień powietrza, wpływający do rury wlotowej turbiny, dzięki idealnemu dopasowaniu pod względem średnicy. To kluczowa kwestia konstrukcji dolotu Eventuri, ponieważ wyeliminowano konieczność zastosowania poskręcanej gumowej rury pomiędzy dolotem, a silnikiem. Obudowa filtra i zintegrowana rura łączą się bezpośrednio z fabryczną rurą wlotową turbiny i ze względu na zamocowanie do silnika, cała obudowa filtra porusza się wraz z silnikiem. Nawet przy wzroście przyspieszenia i natężeniu ruchu silnika oraz obudowy filtra zachowana jest pełna szczelność dzięki zastosowaniu rozszerzalnej uszczelki gumowej, zamocowanej na froncie kanału.
Łagodne, stopniowe zmniejszenie powierzchni przekroju wywołuje efekt Venturiego, czyli przyspieszenie przepływu powietrza z zachowaniem jego warstwowego (laminarnego) ułożenia. Konstrukcja obudowy przypomina rurę dolotową o przekroju trąbki (velocity stack). Poniższy diagram przestawia porównanie pomiędzy konstrukcją Eventuri, a zwykłym układem dolotowym. Specjalnie opracowane filtry Eventuri wspomagają przepływ powietrza przez obudowę i umożliwiają równomierne rozłożenie jego prędkości przy opuszczani obudowy. Więcej szczegółów znajduje się w zakładce na temat technologii oraz filtrów.

Karbonowy wewnętrzny kanał dolotowy


Kanał wewnętrzny posiada geometrycznie skomplikowaną konstrukcję i stanowi kluczowy element dolotu, kierując powietrze z zewnątrz do obudowy filtra. Powietrze zbiera się w zamkniętej przestrzeni przed filtrem i jest gotowe do przedostania się dalej. Konstrukcja kanału maksymalnie wykorzystuje dostępną przestrzeń w komorze silnika. Aby zapewnić szczelność, chroniącą przed wysoką temperaturą, zastosowano elastyczne, gumowe obwódki wokół otworów, które dociskają się do obudowy filtra oraz fabrycznego kanału frontowego. W ten sposób tworzy się szczelne połączenie, dające jednocześnie możliwość ruchu obudowy wraz z silnikiem. Aby jeszcze bardziej usprawnić przepływ zastosowano dodatkowy otwór w tylnej części kanału, przyległym do zimnej strefy komory silnika.

Karbonowy frontowy kanał dolotowy


Inżynierowie Eventuri opracowali również frontowy kanał dolotowy z włókna węglowego. Ten element łączy główny kanał (wewnętrzny) z wlotem powietrza na pasie przednim. Eliminuje otwory, występujące na fabrycznym odpowiedniku, i pasuje do reszty komponentów, dopełniając walorów efektu wizualnego.

Karbonowy wlot powietrza


Kolejnym elementem karbonowym w tym zestawie jest wlot frontowy, którego zadaniem jest kierowanie strumienia powietrza do kanału dolotowego i dalej do filtra.
Wlot posiada stały promień zagięcia dla maksymalnej wydajności przy kierowaniu strumienia powietrza do otworu kanału dolotowego. Umożliwia zachowanie niskiej temperatury powietrza dolotowego i zwiększa poziom redukcji temperatury powierza w przypadku nadmiernego rozgrzania silnika podczas postoju.

Specjalnie opracowane elementy mocujące


Aby zagwarantować idealne dopasowanie, inżynierowie Eventuri poświęcili wiele czasu na opracowanie elementów mocujących. Wszystkie uchwyty i mocowania zostały specjalnie opracowane do zastosowania w tym pojeździe. Każdy jest wycinany laserowo oraz malowany proszkowo dla zwiększenia trwałości. Frezowane mocowania są przytwierdzane do uchwytów i wciskane do fabrycznych gumowych mocowań, do których montowany jest fabryczny układ dolotowy. Dzięki temu dolot Eventuri pasuje jak oryginalny element.
Wszystkie elementy wspólnie przyczyniają się do wyraźnej poprawy wrażeń z jazdy, a także do uzyskania niezwykłych walorów estetycznych, co świadczy o idealnej harmonii formy i funkcjonalności.

EVE-B9RS5-CF-INT

Szczegóły produktu

Marka pojazdu
Audi
Model
RS4, RS5
Wersja
B9