Chłodnica oleju skrzyni biegów CSF BMW M3 F80 / BMW M4 F82

3 760 zł 
Brutto
8221

Szczegóły produktu

Marka pojazdu
BMW
Model
M3, M4
Wersja
G80, G82 / G83

Chłodnica oleju skrzyni biegów CSF RACE pasująca do BMW M3 F80 & BMW M4 F82 / M4 G83 wyposażonych w skrzynie automatyczną ZF8

Ilość:

NOWA CHŁODNICA OLEJU SKRZYNI BIEGÓW CSF RACE DO BMW M3 G80 / M4 G82 & G83

G8X to imponująca maszyna nawet w wersji fabrycznej, ale dopiero, gdy odkryje się jej tuningowy potencjał, dzieje się prawdziwa magia. Zwiększone osiągi wymagają jednak wydajniejszego chłodzenia. Nowa chłodnica oleju skrzyni biegów CSF do automatycznej przekładni ZF8 w G8X M3/M4 powinna być na początku listy zakupów każdego, kto planuje tuningu tego pojazdu.

Projektowanie, opracowanie i testowanie

Fabryczna chłodnica skrzyni biegów jest w zupełności wystarczająca dla seryjnych egzemplarzy G8X, jednak po zastosowaniu modyfikacji przestaje sobie dawać radę, zwłaszcza w przypadku intensywnej jazdy wyczynowej na torze. Temperatura oleju w skrzyni ma istotny wpływ na prawidłową zmianę biegów w przekładni automatycznej. Jeśli ciecz przekroczy optymalną wartość temperatury, pojawią się opóźnienia. Zbyt wolne zmiany są irytujące, ale prawdziwym zagrożeniem jest uszkodzenie skrzyni przy zbyt wysokich temperaturach. Zdarza się, że kierowcy nie zauważają opóźnień w zmianie biegów ze względu na to, że objawy nasilają się stopniowo, a uszkodzenia tego niezwykle ważnego i kosztownego podzespołu pojawiają się małymi, niezauważalnymi krokami.

Przewaga rozwiązania dwurdzeniowego

Zamiana konstrukcji jednordzeniowej na dwurdzeniową umożliwiła zwiększenie całkowitej objętości aż o 194%. Takie rozwiązanie zapewnia znacznie skuteczniejszą eliminację ciepła oraz podwyższa pojemność cieczy o około 94%. Zastosowana technologia kondensacyjna AC CSF w postaci konstrukcji, opartej na 1-rzędowej, super-wysokociśnieniowej, 9-kanałowej mikro-rurce o średnicy 16 mm, optymalizuje przepływ oleju i gwarantuje maksymalną powierzchnię styku. Całość stanowi idealny układ odprowadzania ciepła.

 

Ochrona przed kamieniami

Inżynierowie CSF doskonale zdają sobie sprawę, jakie zagrożenia czyhają na przód samochodu na drodze i na torze. Zabłąkany kamyk, który przedostanie się przez grill frontowy, może łatwo wybić dziurę w chłodnicy. Ponieważ chłodnica skrzyni znajduje się na samym przedzie centralnego zestawu chłodnic, jest szczególnie podatna na to zagrożenie. Co więcej, otwarte, sportowe grille są dość często montowane w G8X, co zwiększa ryzyko przedostawania się kamieni.

Fabryczny grill jest jedyną formą ochrony seryjnej chłodnicy skrzyni. To jednak nie wystarczający poziom zabezpieczenia. Aby rozwiązać ten problem, inżynierowie CSF zastosowali wymienną osłonę, zapewniającą bezpieczeństwo wymiennikowi ciepła w przypadku przedostania się potencjalnie niebezpiecznych elementów przez grill.

 

Wysokowydajna chłodnica oleju w skrzyni biegów CSF do BMW G8X M3/M4 (CSF #8221) – najważniejsze informacje:

konstrukcja dwurdzeniowa

            •  objętość rdzeni i zbiorników większa o 194%

            • pojemność płynu większa o 94% od fabrycznej (CSF 1700 ml vs OEM 875 ml)

            • dwa połączone rdzenie 22 mm dają w rezultacie grubość 44 mm (fabrycznie 28 mm grubości)

            • rdzeń tylny: CSF 16 rzędów, OEM 14 rzędów (całkowita wysokość: CSF 191 mm, OEM 155 mm)

            • rdzeń przedni – dodatkowe 16 rzędów

zastosowana technologia kondensacyjna AC CSF w postaci konstrukcji, opartej na 1-rzędowej, super-wysokociśnieniowej, 9-kanałowej mikro-rurce o średnicy 16 mm, optymalizuje przepływ oleju i gwarantuje maksymalną powierzchnię styku

wykorzystuje fabryczne uszczelki górne i dolne dla optymalnego przepływu powietrza

szybkie złącza wlotów i wylotów na wzór fabrycznych

● bezpośredni montaż w miejsce fabrycznego – bez dodatkowych modyfikacji

● pasuje do wysokowydajnego wymiennika ciepła CSF (#8215) oraz do fabrycznego odpowiednika

● ograniczona, dwuletnia gwarancja

● idealny do wyścigów drogowych, wyścigów na ćwierć mili, a także do pojazdów o zwiększonych osiągach oraz/lub z modyfikacją skrzyni biegów

Zastosowanie:

2021+ BMW G80 M3 (również wersja Competition) – tylko skrzynia ZF8 Auto

2021+ BMW G82/G83 M4 (również wersja Competition) – tylko skrzynia ZF8 Auto

2022+ BMW G81 M3 (również wersja Competition) – tylko skrzynia ZF8 Auto

Numer fabryczny BMW: 17-11-8-095-284

 

8221

Szczegóły produktu

Marka pojazdu
BMW
Model
M3, M4
Wersja
G80, G82 / G83