Wymiennik ciepła CSF BMW M3 G80 / BMW M4 G82

4 234 zł 
Brutto
8215

Szczegóły produktu

Marka pojazdu
BMW
Model
M3, M4
Wersja
G80, G82 / G83

Wymiennik ciepła CSF pasujący do BMW M3 G80 & BMW M4 G82 / M4 G83

Ilość:

Nowy wysokowydajny wymiennik ciepła CSF RACE do BMW M3 G80 / BMW M4 G82 & G83

Klucz do utrzymywania pełnej kontroli temperatury powietrza dolotowego w silniku S58

M3/M4 G8X to jedne z najwspanialszych pojazdów sportowych ostatniego dziesięciolecia, dlatego nie dziwi fakt, że są często wybierane przez prawdziwych entuzjastów motoryzacji oraz teamy wyścigowe. Jednak, podobnie jak w przypadku wielu modeli BMW, silnik S58 po modyfikacji i przy intensywnym użytkowaniu może mieć problem ze zbyt wysoką temperaturą. Inżynierowie CSF przez cały rok pracowali nad zestawem podzespołów chłodzących dla platformy G8X. Teraz, po ponad 9 miesiącach prac rozwojowych i testów, można już zaprezentować długo oczekiwany, wysokowydajny wymiennik ciepła do M3/M4 G8X (CSF #8215) z 6-stopniową skrzynią manualną (6MT) oraz automatyczną ZF8.

 

Fabryczne chłodzenie nie wystarcza

Nowe modele M3/M4 zostały wypuszczone na rynek pod koniec 2020 i niedługo potem można je było zobaczyć na torze. Dział inżynierów i specjalistów od motorsportu CSF brał udział w pierwszych testach na torze, przeprowadzonych przez swoich lokalnych partnerów i dealerów: Studio RSR oraz Art of Attack. W fabrycznej wersji układ chłodzenia radzi sobie poprawnie, jednak w przypadku zmodyfikowanych egzemplarzy o zwiększonej mocy zaobserwowano skutki przegrzania w postaci zbyt wysokiej temperatury powietrza dolotowego. W rezultacie sterownik silnika ograniczał dostępną moc. W skrajnych przypadkach auto może przejść w tryb awaryjny. Problem nasilił się wraz ze zmianą pogody i nadejściem gorącego lata.

Jak to bywa w przypadku większości wyczynowych pojazdów, najpierw na rynku pojawiły się modyfikacje podnoszące moc. Fizyczne modyfikacje, tuning oprogramowania, powiększone turbiny – wszystkie one umożliwiają szybszą jazdę, ale jednocześnie powodują wzrost temperatury. Każdy przyrost mocy naturalnie zwiększa ilość ciepła, generowanego przez silnik.

 

Jak dział układ chłodzenia powietrza dolotowego

Doskonała reputacja marki CSF oraz dogłębna wiedza na temat wysokowydajnych układów chłodzenia BMW umożliwiło inżynierom CSF błyskawiczną identyfikację newralgicznych punktów w silniku S58. Ta jednostka napędowa jest bardzo podobna do wersji B58, montowanej w modelu Toyota A90 Supra oraz modelach BMW 40i serii G. Oba silniki posiadają wodno-powietrzny kolektor chłodzący, połączony z frontowym wymiennikiem ciepła (chłodnicą wodną). Wymiennik chłodzi płyn, krążący w chłodnicy, i usuwa ciepło z układu.

Chłodnica jest wbudowana w kolektor, dlatego wymiana całości na wydajniejszy odpowiednik jest niezwykle kosztowna. Inżynierowie CSF opracowali wysokowydajny kolektor powietrza dolotowego do silnika S58 (CSF #8233), jednak wymiennik ciepła jest najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem, obniżającym temperaturę powietrza dolotowego. Frontowy wymiennik ciepła odpowiada za eliminację ciepła z układu chłodzenia powietrza dolotowego i jest zalecany jako niezbędna modyfikacja fizyczna.

 

Projektowanie, opracowanie i testowanie

Ponad 100 godzin testów na torze oraz tysiące mil przejechanych po drogach gwarantuje, że wysokowydajny frontowy wymiennik ciepła CSF został gruntownie sprawdzony. Wymiennik CSF posiada rdzeń dwurzędowy (fabryczny jest jednorzędowy) o grubości 42 mm, wyposażony w wyjątkową technologię B-Tube. Zwiększenie rozmiarów rdzenia oraz zbiorników bocznych podnosi całkowitą objętość układu, dzięki czemu jest w stanie wchłonąć większą ilość ciepła.  Wydajniejszy rdzeń nie tylko lepiej odprowadza ciepło, ale również zapewnia swobodniejszy przepływ powietrza do chłodnicy, znajdującej się za wymiennikiem ciepła. Dla pojazdów wyposażonych w automatyczną skrzynię ZF8 specyfikacje rdzenia wymiennika ciepła były ustalane jednocześnie ze specyfikacjami nowej, wyczynowej, dwurdzeniowej chłodnicy oleju skrzyni biegów CSF (#8221). Dwie dołączone czarne osłony przez kamieniami zapewniają pełną ochronę wymiennika ciepła (powyżej i poniżej belki zderzaka), co jest szczególnie ważne w przypadku otwartych, wyczynowych wersji grilla. Tego rodzaju modyfikacje są dość często stosowanie dla lepszych osiągów i walorów estetycznych, dlatego zapewnienie bezpieczeństwa wymiennikowi ciepła ma duże znaczenie.

 

Przyszłe modyfikacje: pełny pakiet wydajnego chłodzenia

Sukces linii produktów chłodzących CSF dla silnika B58 upewnił inżynierów marki, że S58 będzie kolejnym wyborem w wyczynowych sportach motorowych w najbliższych latach. Planując przyszłe modyfikacje chciano zapewnić wydajność i niezawodność całego układu, oraz gotowość na egzemplarze o mocy przekraczającej 1000 KM. Stworzenie wymiennika ciepła wydajniejszego od fabrycznego jest stosunkowo proste, ale dział inżynieryjny podniósł sobie poprzeczkę znacznie wyżej, zdając sobie sprawę, że wiele z tych wymienników ciepła będzie stosowanych łącznie ze zmodyfikowanymi kolektorami powietrza dolotowego.

 

Wyczynowa, dwurdzeniowa chłodnica oleju w skrzyni CSF

Inżynierowie CSF opracowali również udoskonaloną chłodnicę skrzyni ZF8 do platformy G8X (CSF #8221). Testy obu chłodnic jednocześnie przeprowadzone w rzeczywistych warunkach wykazały, że zastosowanie powiększonej chłodnicy skrzyni nie miało negatywnego wpływu na wymiennik ciepła. Ze względu na to, że chłodnica oleju jest montowana bezpośrednio przed wymiennikiem ciepła, inżynierowie CSF chcieli mieć pewność, że wszystkie podzespoły chłodzące działają w pełnej synergii.

 

Wysokowydajny frontowy wymiennik ciepła CSF do BMW G8X M3/M4 (#8215)

znacząco obniża temperaturę powietrza dolotowego dla maksymalnych osiągów (z szybszą eliminacją ciepła)

poprawia przepływ powietrza do pozostałych elementów układu chłodzenia dla uzyskania niższych temperatur chłodziwa silnika oraz oleju w silniku

2 rzędowy ultra-wysokowydajny sportowy rdzeń o grubości 42 mm

lamele wielożaluzjowe o wysokości 6.5 mm oraz wyjątkowa technologia B-Tube marki CSF

frezowane uchwyty oraz szybkie złącza wlotu i wylotu na wzór fabrycznych odpowiedników

konstrukcja w całości z aluminium, spawanego w technologii TIG

zestaw zawiera czarne osłony przed kamieniami (górne i dolne) oraz uchwyt do montażu chłodnicy skrzyni

            • górne i dolne osłony dla pojazdów z manualną skrzynią

            górna osłona i uchwyt na chłodnicę oleju dla wersji z automatyczną skrzynią ZF8

instalacja plug-and-play w miejsce fabrycznego odpowiednika – nie wymaga żadnych dodatkowych modyfikacji

ograniczona, dwuletnia gwarancja

ręcznie wykonane lustrzane wykończenie (polerowane przez 1 godzinę)

dokładnie przetestowane przez globalną sieć partnerów CSF w dziedzinie badawczo-rozwojowej, m.in. wiodące teamy wyścigowe, tuningowe oraz producenci zestawów turbo

Zastosowanie:

2021+ BMW G80 M3 (łącznie z wersją Competition) – 6MT & ZF8 Auto

2021+ BMW G82/G83 M4 (łącznie z wersją Competition) – 6MT & ZF8 Auto

2022+ BMW G81 M3 (łącznie z wersją Competition) – 6MT & ZF8 Auto

 

 

Numer fabryczny BMW: 17-11-8-095-283

8215

Szczegóły produktu

Marka pojazdu
BMW
Model
M3, M4
Wersja
G80, G82 / G83