

Komplet sprężyn zaworów - APR Audi, VW, Bentley, Lamborghini, Porsche 2005+
Szczegóły produktu
- Marka pojazdu
- Audi, Bentley, Lamborghini, Porsche, Volkswagen
- Model
- A1, A3, A4, A5, A6, A7, A8, Amarok, Arteon, Beetle, CC, Caravelle, Cayenne, Continental, EOS, Gallardo, Golf, Huracan, Jetta, Macan, Passat, Polo, Q2, Q3, Q4, Q5, Q7, Q8, R8, RS3, RS4, RS5, RS6, RS7, S1, S3, S4, S5, S6, S7, SQ2, SQ5, SQ7, SQ8, Scirocco, Sharan, T-Cross, T-Roc, TT, TTRS, TTS, Tiguan, Touareg, Touran, UP, UP GTI
- Wersja
- ---, 4L, 4M, 5C, 6, 6 GTi, 6R, 7, 7 GTi, 7N, 7R, 8, 8 GTi, 8J, 8P, 8R, 8S, 8U, 8V, 8X, 8Y, 357, 358, B6, B7, B8, B9, C7, C8, D3, D4, D5, F3, F4, FY, GA, GB, Gen.1, Gen.2, I, I 1T, II, II 5F, II 92A, III, III R, IV, T5, T6, V, V 6C, V 6C GTi, V 6R, V 6R GTi, V 6R R WRC, VI, VI AW, VI AW GTi, VII
Komplet sprężyn zaworów APR pasuje do pojazdów Audi, VW, Bentley, Lamborghini oraz Porsche 2005+
Każdy komplet zawiera 1 sprężynę zaworu, 1 ustalacz oraz 1 gniazdo sprężyny. Wystarczy kupić odpowiednią ilość kompletów do swojego pojazdu.
Komplet sprężyn zaworów APR | Audi, VW, Bentley, Lamborghini, Porsche
Numer produktu MS100258
Sprężyny zaworów APR to sportowa modyfikacja, która posiada niższą wagę i poprawia kontrolę nad działaniem zaworów, eliminując ich pływanie, czyli bolączkę wielu kierowców. Specyfikacje projektu APR wymagały sprężyny, ustalacza oraz gniazda, które nie przeciążą i nie uszkodzą fabrycznych zaworów, ani nie zniszczą miejsca styku z aluminiową głowicą, ale jednocześnie zapewnią wyjątkową kontrolę nad zaworami. Rezultatem jest zaawansowana konstrukcja o 28% lżejsza i o 20% sztywniejsza od odpowiedników ze sportowego zestawu EA113.K04 (MK6 R), która eliminuje najsłabsze ogniwo fabrycznego układu rozrządu silnika. To właśnie APR określa jako osiągi bez kompromisu!
Najważniejsze cechy:
• zwiększa kontrolę nad rozrządem silnika
• redukcja wagi ustalacza o 71% w stosunku do fabrycznego odpowiednika w 2.0T EA113.K04 (MK6 R)
• redukcja wagi sprężyny o 19% w stosunku do fabrycznego odpowiednika w 2.0T EA113.K04 (MK6 R)
• zwiększenie sztywności sprężyny o 20% w stosunku do fabrycznego odpowiednika w 2.0T EA113.K04 (MK6 R)
• eliminuje pływanie zaworów (EA888.1 MK6)
• współpracuje z pojazdami o podwyższonych obrotach
• lekka konstrukcja sprężyny o kształcie pszczelego ula – zwężonym u góry
• sprężyny z drutu stalowego ASTM A877A OTSC
• ustalacze z amerykańskiego tytanu 6AL4V
• hartowane (4140) gniazda śrub ze stali chromowo-molibdenowej z czarną powłoką oksydacyjną
• waga sprężyny – 29 gramów
• waga ustalacza – 2 gramy
• kompatybilne z fabrycznymi zaworami
• gniazda śrub w zestawie zapobiegają erozji aluminium w głowicy
• montaż plug-and-play
SZCZEGÓŁY
Sprężyny zaworów:
Aby zwiększyć kontrolę nad działaniem zaworów, sztywność nie jest najważniejsza. Znacznie większy wpływ ma redukcja wagi. Sprężyny zaworów APR posiadają kształt pszczelego ula, umożliwiający nie tylko redukcję masy sprężyny, ale także zastosowanie mniejszego ustalacza tytanowego. Sprężyny wykonane są z owalnego drutu, który zapewnia równomierne rozłożenie nacisku, co w rezultacie daje lepszą kontrolę przy wysokich obrotach poprzez odporność na drgania, wywołujące szkodliwe pływanie zaworów. Niska waga pomaga uzyskać lepszą kontrolę zaworów bez konieczności nadmiernego zwiększania sztywności sprężyny, co mogłoby doprowadzić do pękania fabrycznych zaworów – zdarzają się takie przypadki. Każda sprężyna APR waży 29 gramów – o 19% mniej od seryjnego odpowiednika w EA113.K04 (MK6 R). To precyzyjnie dopracowana modyfikacja, którą wystarczy założyć i cieszyć się efektami!
Ustalacze sprężyn zaworów:
Kształt sprężyny na wzór pszczelego ula umożliwił inżynierom APR zastosowanie ustalacza, który jest mniejszy od fabrycznego odpowiednika i zapewnia maksymalną redukcję masy. Ustalacze APR są aż o 71% lżejsze od fabrycznych odpowiedników w EA113.K04 (MK6 R). Do ich produkcji wykorzystano amerykański tytan 6AL4V ze względu na jego bardzo wysoką wytrzymałość przy masie, wynoszącej jedynie 2 gramy. Takie imponujące wyniki redukcji masy zapewniają wyraźną poprawę kontroli nad zaworami przy stosunkowo niewielkim wzroście sztywności – 20% - w stosunku do komponentów EA113.K04 (MK6 R).
Gniazda sprężyn zaworów:
Często pomijanym elementem przy modyfikacji układu rozrządu są gniazda sprężyn zaworów. Fabryczne głowice wykonane są z aluminium i zwiększony nacisk może z czasem odkształcić lub uszkodzić powierzchnię styku, ponieważ sprężyny są w bezpośrednim kontakcie z głowicą. Aby temu zapobiec inżynierowie APR zaprojektowali gniazda sprężyn z hartowanej stali chromowo-molibdenowej 4140, pokryte czarną powłoką oksydacyjną. Gniazda wytrzymają nacisk sprężyn, zapewniając równomierne rozłożenie obciążenia oraz większą powierzchnię styku w porównaniu do zastosowania samej sprężyny. Dzięki temu zwiększona sztywność sprężyny nie ma negatywnego wpływu na aluminiową głowicę.
Eliminacja pływania zaworów:
Przy fabrycznych sprężynach od czasu do czasu pojawia się pływanie zaworów, nieraz nawet poniżej limitu obrotów. W niektórych konfiguracjach, jak np. 2.0T EA888.1 ciśnienie wsteczne z turbosprężarki K04 otwiera zawory wydechowe. Zdarza się to w pojazdach z wyjątkowo słabymi sprężynami fabrycznymi, a także przy dużym przebiegu, który może się przyczynić do utraty sztywności w wyniku zużycia. Zwykle w tych przypadkach powyżej 5000 obr/min nie dochodzi do zapłonu. W skrajnych sytuacjach zawory pozostają otwarte, a pojazd przestaje przyspieszać. Szybki odczyt wskazań przepływomierza oraz wartości ciśnienia doładowania przy całkowicie otwartej przepustnicy wykaże nagły wzrost doładowania z natychmiastowym spadkiem przepływu powietrza, ponieważ ciśnienie z otwartych zaworów jest wpychane z powrotem do kolektora dolotowego. W innych konfiguracjach pływanie zaworów może zacząć występować tuż po przekroczeniu fabrycznego limitu obrotów. Inne komponenty, jak np. mocniejsze zawory, są często wymagane przy konfiguracjach, generujących bardzo wysokie obroty, natomiast sprężyny zaworów APR eliminują pływanie przy znacznym przekroczeniu limitu obrotów, dotyczącego innych podzespołów.
Zawartość kompletu:
Każdy komplet zawiera 1 sprężynę zaworu, 1 ustalacz oraz 1 gniazdo sprężyny.
Wystarczy kupić odpowiednią ilość kompletów do swojego pojazdu.
W większości wypadków na 1 cylinder przypadają 4 zawory.
3 cylindry – 12 kompletów sprężyn
4 cylindry – 16 kompletów sprężyn
5 cylindrów – 20 kompletów sprężyn
6 cylindrów – 24 komplety sprężyn
8 cylindrów – 32 komplety sprężyn
10 cylindrów – 40 kompletów sprężyn
12 cylindrów – 48 kompletów sprężyn
16 cylindrów – 64 komplety sprężyn
Phone: +1 (800) 680-7921
E-mail: support@goapr.com
BEST-Performance is the distributor of the brand APR.
Szczegóły produktu
- Marka pojazdu
- Audi, Bentley, Lamborghini, Porsche, Volkswagen
- Model
- A1, A3, A4, A5, A6, A7, A8, Amarok, Arteon, Beetle, CC, Caravelle, Cayenne, Continental, EOS, Gallardo, Golf, Huracan, Jetta, Macan, Passat, Polo, Q2, Q3, Q4, Q5, Q7, Q8, R8, RS3, RS4, RS5, RS6, RS7, S1, S3, S4, S5, S6, S7, SQ2, SQ5, SQ7, SQ8, Scirocco, Sharan, T-Cross, T-Roc, TT, TTRS, TTS, Tiguan, Touareg, Touran, UP, UP GTI
- Wersja
- ---, 4L, 4M, 5C, 6, 6 GTi, 6R, 7, 7 GTi, 7N, 7R, 8, 8 GTi, 8J, 8P, 8R, 8S, 8U, 8V, 8X, 8Y, 357, 358, B6, B7, B8, B9, C7, C8, D3, D4, D5, F3, F4, FY, GA, GB, Gen.1, Gen.2, I, I 1T, II, II 5F, II 92A, III, III R, IV, T5, T6, V, V 6C, V 6C GTi, V 6R, V 6R GTi, V 6R R WRC, VI, VI AW, VI AW GTi, VII