Karbonowy układ dolotowy Eventuri | Lamborghini Huracan EVO / STO
Układ dolotowy Eventuri dla Huracána EVO to harmonijne połączenie efektownej formy z bezkompromisową funkcjonalnością.
To bezsprzeczny punkt odniesienia wśród modyfikacji dla platformy Lamborghini Huracán.
Inżynierowie Eventuri zrezygnowali z ograniczeń konwencjonalnej konstrukcji, stosując organiczne linie i włókno węglowe prepreg, aby zastąpić typowo użytkowe i restrykcyjne fabryczne obudowy filtrów.
Efektem jest układ, który zamienia komorę silnika w prawdziwą ekspozycję rzemiosła rodem ze świata high-performance.

Jednak nie chodzi wyłącznie o wygląd — architektura dolotu zapewnia niezakłócony, laminarny przepływ powietrza, co natychmiast wyostrza reakcję na gaz i daje wyczuwalny wzrost mocy.
Co równie istotne, system w pełni uwalnia fenomenalne, surowe brzmienie wolnossącego silnika V10.

Każdy detal – począwszy od karbonowych elementów po dedykowane silikonowe łączniki i zintegrowane rozwiązania termiczne — został przemyślany i dopracowany.
Dolot Eventuri nie jest zwykłym dodatkiem, lecz kluczowym elementem poprawiającym osiągi i wzbogacającym skądinąd niesamowite wrażenia z jazdy Huracánem.

Każdy zestaw dolotowy składa się z:
- Opatentowanych karbonowych obudów filtrów Venturi
- Dedykowanych, wysokoprzepływowych filtrów stożkowych (suchych)
- Karbonowych kanałów dolotowych
- Customowych silikonowych złączy
- Laserowo wycinanych osłon termicznych
-Laserowo wycinanych, stalowych uchwytów

Obudowy filtrów składają się z dedykowanego wysokoprzepływowego filtra, aluminiowej osłony, laserowo wycinanych uchwytów oraz karbonowej obudowy.
Karbonowa obudowa osłania odwrócony filtr i prowadzi strumień powietrza łagodnie zwężając go do średnicy do rur dolotowych.
To płynne zmniejszenie przekroju wywołuje efekt Venturiego, w którym powietrze przyspiesza, zachowując laminarny charakter.
Konstrukcja obudowy przypomina rurę dolotową o przekroju trąbki (velocity stack). Poniższy diagram przestawia porównanie pomiędzy konstrukcją Eventuri, a zwykłym układem dolotowym.
Więcej szczegółów można znaleźć na stronie Technology.

Kanał dolotowy łączy się szczelnie z obudową i kieruje powietrze z bocznych wlotów bezpośrednio do filtra.
Nakłada się na fabryczne kanały i płynnie przechodzi w okrągły przekrój obudowy filtra.
Aby skutecznie odizolować układ od temperatury komory silnika, połączenie uszczelniono neoprenowymi uszczelkami.
Obudowy filtrów mocowane są do kolektora ssącego za pomocą niestandardowych łączników, które zastępują elastyczne przewody OE.
Łączniki zapewniają znacznie gładszą drogę przepływu powietrza do plenum i mają wewnętrzne profilowanie dopasowane do ścian przepustnicy, eliminując progi powodujące zawirowania.
Ruchy silnika kompensowane są w samej obudowie.