Karbonowy układ dolotowy Dinan MINI COOPER / CLUBMAN / COUNTRYMAN & BMW X1 / X2

zł1,934 NETTO (ceny bez podatku)
D760-0051

Product details

Marka pojazdu
BMW, Mini
Model
Clubman, Cooper, Countryman, X1, X2
Wersja
F39, F48, F54, F55, F56 / F57, F60
Karbonowy układ dolotowy Dinan pasujący do MINI COOPER F55 F56 F57 / CLUBMAN F54 / COUNTRYMAN F60 & BMW X1 F48 / BMW X2 F39
Quantity:

WYSOKOPRZEPŁYWOWY UKŁAD DOLOTOWY DINAN | MINI COOPER S / JCW / CLUBMAN S / COUNTRYMAN S 2014-2019 / BMW X1 / X2 2016-2020


Numer produktu: D760-0051

Nowy, karbonowy układ dolotowy Dinan do poprzecznego silnika B46/B48 w MINI (a także BMW F48 X1 oraz F39 X2) to synonim walki o najwyższą skuteczność. Ograniczona przestrzeń z niewielką ilością opcji i jeszcze mniejszym budżetem to czynniki, które sprawiają, że stworzenie układu dolotowego zapewniającego przyrost mocy, doskonałe brzmienie i skuteczne działanie przepustnicy, a to wszystko z zachowaniem estetycznego wyglądu, staje się sporym wyzwaniem. Nie było łatwo, ale inżynierowie Dinan podjęli się tego trudnego zadania i znaleźli najlepsze rozwiązanie.

Liczne testy wykazały, że największą przeszkodą dla swobodnego przepływu powietrza w fabrycznym układzie dolotowym jest rura dolotowa. Niestety, wymiana tego elementu wiązałaby się ze znacznym wzrostem końcowej ceny potencjalnego zestawu. Z tego powodu zrezygnowano z tego i w zamian rozpoczęto prace nad stworzeniem drugiego wlotu powietrza. Ograniczona przestrzeń uniemożliwiała zastosowanie dodatkowego kanału, więc zaczęto eksperymentować z otworem w górnej pokrywie obudowy. Różne kształty, umiejscowienie oraz rozmiary zostały przetestowane, aby mieć pewność, że takie rozwiązanie nie będzie miało niepożądanych skutków ubocznych, jak na przykład wzrost temperatury powietrza dolotowego – to częste problemy przy otwartych dolotach, gdzie sporo przegrzanego powietrza z komory silnika dostaje się do kanału wlotowego. Wyniki testów wykazały, że otwór o powierzchni 77 cm2 po przeciwnej stronie górnej pokrywy w stosunku do silnika zapewnia idealną równowagę pomiędzy zwiększoną ilością powietrza, a zachowaniem jego niskiej temperatury przed dotarciem do turbiny. Dzieje się tak niezależnie od warunków (na jednym biegu, na różnych biegach, przy stałej prędkości, przy przyspieszaniu 0-100 mph itd.).

Większa ilość powietrza w układzie poprawia działanie przepustnicy i generowana jest dodatkowa moc – przyrosty maksymalne wynoszą +5 HP (przy pomiarze na kołach) oraz +6.8 Nm. Dodatkowy wlot powietrza sprawia również, że brzmienie staje się lepiej słyszalne i można cieszyć się dźwiękami, płynącymi z turbiny oraz zaworu blow-off. To duża różnica w stosunku do tradycyjnych dolotów Dinan z całkowicie zabudowaną konstrukcją, gdzie doładowania nie słychać aż tak dobrze. Poza walorami mechanicznymi i akustycznymi, zadbano również o doskonały wygląd – całość wykonana jest z wysokiej klasy włókna węglowego. Zoptymalizowana konstrukcja pokrywy, udoskonalony filtr oraz liczne testy dały w rezultacie niezwykle skuteczne rozwiązanie w przystępnej cenie – trudno będzie to komukolwiek przebić.

Najważniejsze cechy:
• lepsze osiągi: przyrosty maksymalne +5 HP (przy pomiarze na kołach) oraz +6.8 Nm przy 5000 obr/min
• przyjemne, podrasowanie brzmienie
• lepsze działanie przepustnicy
• spora, karbonowa pokrywa zapewnia większą ilość powietrza, docierającego do wysokoprzepływowego filtra
• wlot boczny o wyprofilowanym kształcie stanowi dodatkowe źródło powietrza o optymalnym przepływie i bez zwiększania temperatury
• montaż bezpośredni przy użyciu śrub
D760-0051

Product details

Marka pojazdu
BMW, Mini
Model
Clubman, Cooper, Countryman, X1, X2
Wersja
F39, F48, F54, F55, F56 / F57, F60