Półotwarty karbonowy układ dolotowy Dinan BMW M240i / M340i / M440i

3 211 zł 
Brutto
D760-0046-A

Szczegóły produktu

Marka pojazdu
BMW
Model
2, 3, 4
Wersja
F22 / F23, F30 / F31, F32 / F33, F36, GT F34

Półotwarty karbonowy układ dolotowy Dinan pasujący do BMW M240i F22 / F23 & BMW M340i F30 / F31 / F34 & BMW M440i F32 / F33 / F36

Ilość:

PÓŁOTWARTY UKŁAD DOLOTOWY DINAN | BMW M240i / M340i / M440i 2016-2021


Półotwarty – włókno węglowe - F22 / F23 / F30 / F31 / F32 / F33 / F34 / F36
Numer produktu D760-0046-A

Chciałbyś uzyskać bardziej wyraziste brzmienie, niż w standardowym, zamkniętym układzie dolotowym Dinan do F2x/3x z silnikiem B58, ale wolałbyś nie robić tego kosztem osiągów, ani zalet estetycznych włókna węglowego? W takim razie półotwarty wariant tego samego dolotu jest dla Ciebie. Posiada zaprojektowaną od nowa pokrywę z dodatkowym otworem, aby upajające odgłosy płynące z turbiny dało się lepiej słyszeć. W połączeniu z opcjonalnym wlotem turbiny efekt dźwiękowy staje się jeszcze bardziej imponujący.

Poza dodatkowym otworem akustycznym półotwarty dolot ma te same zalety, co jego zamknięty odpowiednik. W stosunku do fabrycznego elementu dolot Dinan zapewnia znacznie lepszy przepływ dzięki większym rozmiarom obudowy oraz filtra, co przekłada się na wydajniejszą pracę przepustnicy oraz zmniejszenie obciążenia turbiny dla maksymalnej efektywności. Powiększenie obudowy oraz filtra ma znaczący wpływ na zwiększenie potencjału dolotu, ale to nie jedyne udoskonalenia. Diabeł tkwi w szczegółach, czyli tam, gdzie Dinan świetnie sobie radzi. Inżynierowie marki skupili się na rurze dolotowej, której konstrukcja mogła być udoskonalona na wiele sposobów. Fabryczna rura posiada przegrodę oraz mały rezonator Helmholtza do tłumienia niepożądanych dźwięków. Efektem ubocznym jest zakłócenie strumienia powietrza, co ogranicza potencjalną moc. Te dwa szczegóły są w całkowitej sprzeczności z tym, co inżynierowie Dinan chcieli osiągnąć, dlatego należało je koniecznie wyeliminować. Po wielu próbach opracowali karbonową rurę dolotową, zapewniającą płynny, niezakłócony przepływ oraz umożliwiającą wydobycie naturalnego, nieskrępowanego brzmienia układu dolotowego. Zaprojektowanie całego układu od podstaw sprawia, że dolot Dinan do pojazdów z silnikiem B58 zwiększa osiągi aż o 15 KM oraz 17.6 Nm przy 6000 obr/min w całkowicie seryjnym egzemplarzu, co jest nie lada osiągnięciem przy dzisiejszych silnikach z turbodoładowaniem.

Walory estetyczne idą w parze z poprawą osiągów. Dolot wykonany jest w całości z włókna węglowego, w odróżnieniu od produktów do wcześniejszych generacji, w których zastosowano materiały mieszane. Poza tym, że konstrukcję wykonano w 100% z karbonu, poprawiono również jakość samego materiału. Wygląd jest bardzo ważny i w tej kwestii dolot Dinan spełnia oczekiwania ponad miarę. Ponadto, dzięki udoskonalonej budowie oraz powłoce gwarantuje, że całość będzie równie estetyczna po latach, mimo upływu czasu. Stworzony, by wydobyć wyrazistsze brzmienie, zapewnić pod maską karbonową ucztę dla oczu, poprawić osiągi oraz zapewnić trwałość – półotwarty układ dolotowy Dinan z włókna węglowego do pojazdów z silnikiem B58 to konieczny nabytek dla każdego entuzjasty, dla którego powyższe walory są kwestią zasadniczą.

Najważniejsze cechy:
• zwiększa osiągi o 15 KM oraz 17.6 Nm przy 6000 obr/min bez dodatkowych modyfikacji
• wyraziste, sportowe brzmienie dzięki półotwartej konstrukcji
• lepsze działanie przepustnicy
• większa pojemność obudowy (30% w stosunku do fabrycznej) dla lepszej oddychalności
• powierzchnia filtra większa o 34% (fabrycznie 492 cm2, Dinan 659 cm2) dla optymalnego przepływu powietrza
• zoptymalizowana karbonowa rura dolotowa
• obudowa przepływomierza formowana wtryskowo (o 8% większa od fabrycznej) zapewnia niezakłócony ruch powietrza
• szybki i łatwy montaż

D760-0046-A

Szczegóły produktu

Marka pojazdu
BMW
Model
2, 3, 4
Wersja
F22 / F23, F30 / F31, F32 / F33, F36, GT F34