Karbonowy układ dolotowy Eventuri Chevrolet Corvette C8

14 059 zł 
Brutto
EVE-C8VT-CF-INT

Szczegóły produktu

Marka pojazdu
Chevrolet
Model
Corvette
Wersja
C8

Karbonowy układ dolotowy Eventuri pasujący do Chevrolet Corvette C8

Ilość:

Karbonowy układ dolotowy EVENTURI | Corvette C8 Stingray Coupe

Karbonowy układ dolotowy Chevrolet Corvette C8 firmy Eventuri to najnowocześniejsze ulepszenie już imponującej Corvette C8. Układ dolotowy został doskonale zaprojektowany i poprawia przepływ powietrza do silnika, czyniąc go bardziej wydajnym i mocniejszym.
Układ dolotowy Eventuri zastępuje konfigurację fabryczną pełną konstrukcją z włókna węglowego, która pozwala na maksymalny przepływ powietrza przy minimalnych ograniczeniach. Prowadzi to do lepszych osiągów, lepszej reakcji przepustnicy i lepszego dźwięku silnika. Instalacja tego produktu jest stosunkowo prosta i zawiera szczegółowe instrukcje dla osób z podstawową wiedzą mechaniczną.
Karbonowy układ dolotowy Eventuri Chevrolet Corvette C8 to doskonały wybór dla tych, którzy chcą poprawić osiągi swojego samochodu i wyróżnić go z tłumu!



Nr produktu: EVE-C8VT-CF-INT
Przyrosty: 15-18 KM oraz 20-22 Nm
Zdjęcia przedstawiają opcjonalną pokrywę silnika, dostępną osobno.
Pasuje do modelu Stingray Coupe C8, wkrótce będzie dostępna również wersja do Cabrio

Układ dolotowy Eventuri do Corvette C8 wyznacza nowy standard dla tej platformy jako najwydajniejszy układ dolotowy o największej objętości, dostępnej na rynku*. Ze względu na ograniczenia rozmiaru i kształtu, spowodowane fabryczną przegrodą bagażnika, konstrukcja dolotu została stworzona całkowicie od podstaw, aby uzyskać większą przestrzeń. Dodatkowo, fabryczna przegroda została zastąpiona elementem z poliwęglanu, aby karbonowa obudowa Eventuri była dobrze widoczna przy otwartym bagażniku. Dzięki zastosowaniu opatentowanej obudowy Venturi powietrze przedostaje się przez filtry po znacznie mniej krętej drodze, przez co wyraźnie zmniejsza się obciążenie. Ponadto, zwiększenie całkowitej objętości dolotu skutkuje poprawieniem współczynnika przepływu, dzięki czemu egzemplarze o podniesionej mocy mogą w pełni wykorzystać swój potencjał. Temperatura powietrza dolotowego została ograniczona do minimum poprzez zastosowanie szczelnej konstrukcji, wykorzystującej fabryczne wloty powietrza oraz włókno węglowe, które słabo przewodzi ciepło przez ścianki. Całość zapewnia imponujący przyrost osiągów i wyraźną poprawę działania przepustnicy.

Przewaga Eventuri
Układ dolotowy Eventuri do Corvette C8 wykorzystuje opatentowaną karbonową obudowę, gwarantującą efektywną aerodynamicznie ścieżkę przepływu powietrza od filtra do silnika. To nie jest kolejny filtr stożkowy z osłoną, ale wyjątkowa konstrukcja, wykorzystująca efekt Venturiego.

*Dotyczy momentu wprowadzenia produktu na rynek.
Testy na hamowni
Dolot Eventuri do Corvette C8 został niezależnie przetestowany przez specjalistów od tego modelu: Paragon Performance (Iowa, USA) oraz MSL Performance (UK). Testy przeprowadzono na seryjnych pojazdach z fabrycznym układem dolotowym, oraz układem dolotowym Eventuri, tego samego dnia, jeden po drugim. W Paragon Performance testy przeprowadzono w zamkniętej przestrzeni, rejestrując dane z uwzględnieniem temperatur oraz korekty parametrów mieszanki paliwowej. Całkowicie seryjny egzemplarz C8 był testowany z silnikiem o ustabilizowanej temperaturze, a następnie samochód pozostawiono na hamowni i zamontowano dolot Eventuri. Po montażu silnik doprowadzono do tej samej temperatury i wtedy dokonano kolejnego testu. Taka procedura zapewniła obiektywne warunki zarówno dla fabrycznego układu dolotowego, jak i produktu Eventuri.

Wykresy wykazały wyraźny przyrost nie tylko przy wartościach szczytowych, ale w całym zakresie obrotów, co jest niezwykle istotne, ponieważ oznacza to, że dolot spełnia swoje zadanie w każdej sytuacji. Przyrosty są odczuwalne na drodze dzięki lepszej reakcji przepustnicy oraz dynamiczniejszemu przyspieszaniu.

Analiza CFD
Aby zoptymalizować kształt dla uzyskania niezakłóconego przepływu i zmniejszenia obciążenia, inżynierowie Eventuri wykorzystali technologię CFD (obliczeniową mechanikę płynów). Symulacja pokazuje prędkość przepływu powietrza przez układ dolotowy. Linie prezentują sposób, w jaki dolot prowadzi zakłócony strumień powietrza z filtrów,wygładzając go oraz regulując w trakcie przepływu przez sekcję z czujnikiem MAF do przepustnicy. Prędkość powietrza zwiększa się podczas przechodzenia przez rurę z MAF, ale pozostaje ono warstwowe i jednolite aż do samego do silnika.

Układ dolotowy Eventuri do Corvette C8 składa się z kilku elementów, wykonanych według najwyższych standardów. Zastosowano wyłącznie włókno węglowe prepreg, bez żadnego włókna szklanego, dlatego powierzchnia wewnętrzna jest idealnie gładka i zapewnia niezakłócony przepływ powietrza.

Poniżej znajduje się lista komponentów wraz z opisami.
Zawartość każdego układu dolotowego Eventuri:
• podwójna karbonowa obudowa filtra Venturi
• unikalne, wysokoprzepływowe, suche filtry stożkowe
• karbonowe przewody wlotowe
• przezroczysta przegroda bagażnika, wykonana z poliwęglanu
• silikonowe złączki ze stopniowaną powierzchnią wewnętrzną
• laserowo wycinane mocowania oraz osłony termiczne ze stali nierdzewnej
• specjalnie opracowane kołnierze wlotowe
• specjalnie opracowane węże elastyczne

OPATENTOWANA OBUDOWA FILTRA
Obudowa filtra C8 Eventuri to 2 elementy o kształcie nawiązującym do zwężki Venturiego, które łączą się ze sobą i przechodzą w jeden wylot powietrza. W skład zestawu wchodzą dwa unikalne, wysokoprzepływowe wkłady filtrujące, aluminiowe nasady, laserowo wycinane uchwyty oraz karbonowa obudowa. Obudowa wygładza strumień powietrza, przechodzący przez odwrotnie zamontowane filtry, kierując go do przepustnicy. Łagodne zmniejszanie średnicy przekroju kanału wywołuje efekt Venturiego, który polega na przyspieszeniu przepływu powietrza z zachowaniem jego warstwowego charakteru, bez turbulencji. Konstrukcja obudowy przypomina rurę dolotową o przekroju trąbki (velocity stack). Poniższy diagram przestawia porównanie pomiędzy konstrukcją Eventuri, a zwykłym układem dolotowym.

UNIKALNY FILTR STOŻKOWY
Aby uzyskać maksymalny współczynnik przepływu powietrza, inżynierowie Eventuri zaprojektowali wkład filtrujący w taki sposób, aby jak najefektywniej wykorzystać przestrzeń dostępną w komorze silnika. Średnica filtra to 192mm (7.6”) – przy testach w obudowie o średnicy wlotu 4” przepływ powietrza wynosi 425 l/s przy ciśnienu 1.01 Psi. Wkład filtra jest typu suchego i posiada certyfikat ISO, gwarantujący poziom filtracji, zgodny ze standardem OEM. Konstrukcja oparta jest na charakterystycznym kształcie stożka, wspomagającym efekt Venturiego, generowany przez obudowę.

KARBONOWE PRZEWODY WLOTOWE
Kanały kierują powietrze z wlotów bocznych do obudowy filtra. Aby zapewnić ochronę przed wysoką temperaturą komory silnika przymocowane są do obudowy w trzech punktach z wykorzystaniem neoprenowej uszczelki dla zapewnienia maksymalnej szczelności. Kanały zaprojektowano tak, aby miały maksymalną objętość wewnętrzną, na jaką pozwala geometria komory silnika. Dzięki temu obudowa pobiera powietrza ze znacznie zredukowanymi oporami.

PRZEZROCZYSTA PRZEGRODA BAGAŻNIKA

Zaprojektowanie powiększonego układu dolotowego o łagodnym, niezakłóconym przepływie powietrza do silnika nie było możliwe ze względu na ograniczoną przestrzeń, do czego częściowo przyczyniała się fabryczna przegroda bagażnika – dlatego inżynierowie Eventuri zaprojektowali ją od nowa w tak sposób, aby pomieściła dolot o większych gabarytach. Wykorzystali również okazję, aby wyeksponować walory estetyczne włókna węglowego i wykonali przegrodę z przezroczystego poliwęglanu. To pierwsze takie rozwiązanie dla tej platformy – okno na wspaniały karbonowy komponent po otwarciu klapy bagażnika.

UCHWYTY
Szkielet konstrukcji zapewnia stabilne i dyskretne mocowanie wiązek kabli na swoim miejscu, trzymając je poza zasięgiem wzroku. Uchwyty wycinane są laserowo ze stali nierdzewnej oraz aluminium.

KOŁNIERZE WLOTOWE
Specjalnie stworzone kołnierze wlotowe oraz węże elastyczne łączą układ dolotowy z fabrycznymi wlotami zimnego powietrza po obu bokach. Dzięki temu ciepło z komory silnika nie przedostaje się do dolotu.

ZŁĄCZE SILIKONOWE
Złącze silikonowe zastępuje fabryczny odpowiedniki pasuje do fabrycznej przepustnicy, a jego wnętrze posiada stopnie, uwzględniające grubość ścianki korpusu przepustnicy oraz karbonowego dolotu, aby zapewnić łagodne przejście do plenum.

Zestaw znacznie przewyższa fabryczny odpowiednik pod względem osiągów, wyglądu oraz brzmienia...

EVE-C8VT-CF-INT

Szczegóły produktu

Marka pojazdu
Chevrolet
Model
Corvette
Wersja
C8