logo

Modyfikacja APR DTR8868 to bezpośredni zamiennik fabrycznej turbosprężarki w pojazdach z silnikiem 3.0T EA839: Audi S4, S5 oraz SQ5 2018+! Zestaw zawiera odpowiednie oprogramowanie dla różnych wersji oraz modyfikacji i zwiększa moc nawet do 620 KM (571 KM przy pomiarze na wszystkich kołach) oraz moment obrotowy do 843 Nm (775 Nm przy pomiarze na wszystkich kołach) bez modyfikacji elementów, mających wpływ na spełnianie norm emisji spalin. Modyfikacja działa z ogólnodostępnymi paliwami premium, paliwami wyczynowymi, a nawet etanolem, bez konieczności tuningu układu paliwowego. Dostępne jest dodatkowe oprogramowanie wysokociśnieniowej pompy paliwa (HPFP) dla maksymalnych osiągów na etanolu oraz dla lepszej ochrony na paliwie premium. Co więcej, turbosprężarka umożliwia każdemu entuzjaście pojazdów wyścigowych wprowadzanie dalszych modyfikacji.



Najważniejsze cechy:

• nowy, bezpośredni zamiennik turbosprężarki DTR8868 zaprojektowany przez APR
• zawiera darmową aktualizację ECU dla posiadaczy niższych wersji
• montaż bezpośredni przy pomocy śrub w silnikach 3.0T EA839
• dołączone oprogramowanie zapewnia nawet 620 KM (571 KM przy pomiarze na wszystkich kołach) oraz moment obrotowy do 843 Nm (775 Nm przy pomiarze na wszystkich kołach)
• przyrost nawet o 263 KM oraz 346 NM – przy pomiarze na wszystkich kołach
• turbosprężarka umożliwia dalsze modyfikacje i wyższe osiągi
• dołączone oprogramowanie spełnia normy emisji spalin
• dołączone oprogramowanie przeznaczone jest do zastosowania w seryjnym silniku
• działa z paliwami 91, 93, 100, 104 AKI oraz E60-E85, dostępnymi w Ameryce Północnej
• działa z paliwami 95, 98, 104, 108 RON oraz E60-E85 dostępnymi w pozostałych krajach świata
• sekcja środkowa posiada podwójne ceramiczne łożyska kulowe produkcji niemieckiej
• rdzeń turbiny (CHRA) wyważany na urządzeniu VSR
• koło kompresora 88/64mm frezowane z pojedynczego kęsa aluminium lotniczego 6061
• pokrywa sprężarki o współczynniku A/R równym 0,65
• zintegrowany port zaworu recyrkulacji (DV) z fabrycznym zaworem w zestawie
• wysokoprzepływowe koło turbiny 68/63mm z nadstopu K418 na bazie niklu
• obudowa ze stali nierdzewnej 310 o dużej odporności na wysoką temperaturę
• zawór wastegate z wewnętrzną przepustnicą i siłownikiem
• pokrywa turbiny o współczynniku A/R równym 0,83
• zestaw zawiera wszelkie niezbędne elementy montażowe, uszczelki oraz obejmy
• łączy się z fabrycznymi komponentami
• opcjonalna modyfikacja pompy paliwa wysokiego ciśnienia (HPFP) zapewnia lepsze osiągi na etanolu, oraz lepszą ochronę
• doskonały stosunek ceny do jakości
APR
Turbina APR to produkt opracowany całkowicie od podstaw. Nie wymaga fabrycznego rdzenia i nie ma też konieczności unieruchomienia samochodu na długi czas, co często jest problemem w przypadku innych, podobnych produktów. Turbinę mocuje się w miejscu fabrycznej i łączy z oryginalnym wyposażeniem pojazdu oraz z ewentualnymi elementami aftermarketowymi.

Ze względu na to, że turbina została stworzona całkowicie od nowa i nie wymaga wykorzystania oryginalnej obudowy, czy jakichkolwiek innych fabrycznych elementów, inżynierowie APR mieli pełną kontrolę nad jej konstrukcją. Między innymi zmodyfikowano rdzeń turbosprężarki (CHRA), aby umożliwić zastosowanie podwójnych, niemieckich łożysk kulkowych, dających płynne i niezawodne działanie oraz szybszą reakcję. Pozwoliło to również pozbyć się awaryjnych, fabrycznych łożysk poprzecznych. Ponadto, pokrywa sprężarki została zmodyfikowana tak, by współczynnik A/R był optymalnie dopasowany do koła kompresora o średnicy 88 mm, wyfrezowanego z pojedynczego kęsa lotniczego aluminium 6061.

Dzięki zaprojektowaniu turbosprężarki od podstaw sekcja zawierająca turbinę również sporo zyskała. Jej obudowa została wykonana ze stali nierdzewnej 310, która doskonale znosi wysoką temperaturę i intensywne użytkowanie na drodze. Współczynnik A/R jest dostosowany do nowego koła turbiny, wykonanego z nadstopu K418 na bazie niklu. Zestaw zapewnia niską temperaturę spalin, niskie ciśnienie wsteczne, niską temperaturę wylotową z turbiny, oraz niską prędkość obrotową, ponieważ całość została odpowiednio zaprojektowana od podstaw do konkretnych poziomów mocy. Oczywiście, każdy element wirujący został wyważony na urządzeniu VSR dla zapewnienia niezawodnego działania. Wszystko to z myślą o użytkownikach, którzy planują używać tego zestawu w samochodzie wyczynowym, ponieważ konstrukcja turbosprężarki umożliwia dalsze modyfikacje.

Każdy zestaw zawiera kompletną turbosprężarkę z wykalibrowanym siłownikiem zaworu wastegate oraz zaworem recyrkulacyjnym. Wszelkie jednorazowe elementy montażowe są dołączone, nawet adapter do układu dolotowego APR, zapewniającego maksymalny przepływ powietrza. Jednak zestaw jest również kompatybilny z fabrycznym układem dolotowym.

Program lojalnościowy APR gwarantuje darmową aktualizację sterownika silnika APR do Stage 3 dla posiadaczy niższych wersji. Jeśli nie masz jeszcze modyfikacji APR, wystarczy kupić Stage 1. Co więcej, nie ma dopłat za modyfikację pompy paliwa wysokiego ciśnienia (HPFP), ani za przełączanie między rodzajami paliwa, łącznie z etanolem.

Oprogramowanie APR Stage 3 zostało opracowane z myślą o niezawodności. Zaprojektowano je tak, aby nie obciążać turbiny przy niskich obrotach, ani nie działać na granicy wytrzymałości korbowodów i tłoków. Szczególną uwagę zwrócono na ochronę komponentów, temperaturę spalin (EGT), ochronę przed ciśnieniem wstecznym (EMAP), temperatury wylotowe turbiny, oraz możliwości układu paliwowego. Zostało to zrobione przez dokładne dostrojenie fabrycznego modelowania podczas prac rozwojowych. W miarę, jak zwiększa się zapotrzebowanie na paliwo, poprzez wzrost temperatury spalin, system obniży lambdę, aby schłodzić spaliny, ale nie będzie nadmiernie obciążał układu wtryskiwaczy zbyt długim czasem otwarcia. Dodatkowe zabezpieczenia ograniczają osiągi dla zachowania bezpieczeństwa. Zastosowanie oprogramowania HPFP znacznie zwiększa swobodę, ale bez nadmiernego ciśnienia w układzie wtryskiwaczy. Konieczność ograniczenia mocy przy długotrwałym, intensywnym użytkowaniu (np. podczas jazdy na torze) została znacznie zredukowana. Co więcej, przy modyfikacji oprogramowania pompy HPFP, moc na etanolu znacznie wzrasta, natomiast przy fabrycznej mapie osiągi są porównywalne do jazdy na standardowym paliwie.

APR

Zastosowanie


Zestaw pasuje do pojazdów z silnikiem 3.0T EA839 – Audi S4, S5 oraz SQ5 B9.


Obecnie dostępne jest oprogramowanie dla pojazdów w wersji USA oraz ROW z lat 2018-2019. Niektóre wersje z roku 2020 są również uwzględnione. Oprogramowanie dla nowszych wersji pojawi się wkrótce.


Uwaga: przed zakupem prosimy sprawdzić, czy dla danego pojazdu oprogramowanie jest dostępne.

POLITYKA DARMOWEGO OPROGRAMOWANIA: Zestaw zawiera darmową aktualizację oprogramowania APR Stage 3. Jeśli klient nie posiada jeszcze modyfikacji sterownika APR, należy zakupić wersję Stage 1.

Udostępnij: