

Wyczynowy wymiennik ciepła Dinan | BMW F2x F3x B4x B58
Numer produktu: D780-0002
Zastosowanie w pojazdach:
2017-2021 F22/F23 M240i (& xDrive)
2016-2018 F30 340i (& xDrive)
2017-2019 F34 340i GT
2017-2020 F32/F33/F36 440i (& xDrive)
2017-2021 F22/F23 230i (& xDrive)
2016-2019 F30/F31 330i (& xDrive)
2017-2019 F34 330i GT
2017-2020 F32/F33/F36 430i (& xDrive)
Fabryczny wymiennik ciepła do silnika B4x/B58 nie jest w stanie spełnić wysokich oczekiwań, związanych z mocnymi modyfikacjami. Cienki rdzeń sprawia, że temperatura powietrza dolotowego szybko wzrasta po kilku następujących bezpośrednio po sobie pomiarach z całkowicie otwartą przepustnicą, lub po paru minutach na torze. Zwiększenie temperatury uruchamia fabryczne procedury zabezpieczające przed przegrzaniem i trwałym uszkodzeniem silnika. Moc wtedy spada i czasy przejazdu się wydłużają. Dla każdego, kto wykorzystuje pojazd do dynamicznej jazdy, takie ograniczenie to istotny problem.
Wymiennik ciepła Dinan do BMW F2x/F3x z silnikiem B4x/B58 rozwiązuje ten problem dzięki zastosowaniu solidniejszego rdzenia (grubość 48mm zamiast fabrycznych 27mm) o znacznie lepszych możliwościach chłodzenia, dzięki powierzchni większej aż o 78%. Znacznie grubszy rdzeń wymaga specjalnie opracowanych zbiorników bocznych w kształcie litery L, które również przyczyniają się do lepszej pojemności termicznej (możliwości wchłaniania, przechowywania i uwalniania ciepła) – redukcja temperatury w stosunku do fabrycznego odpowiednika sięga nawet 15°. Dzięki temu wymiennik Dinan jest gotowy pomóc Twojemu BMW wygenerować maksymalne osiągi za każdym razem, gwarantując niesamowitą przyjemność z jazdy.
Najważniejsze cechy:
• średnia redukcja temperatury powietrza dolotowego wynosi 8°, a maksymalna – 15° - po 15 następujących po sobie pomiarach przy całkowicie otwartej przepustnicy
• redukuje ryzyko przegrzania i przełączenia pojazdu w tryb awaryjny
• grubszy rdzeń: Dinan: 48mm vs OEM: 27mm
• aktywna powierzchnia chłodzenia oraz pojemność większa o 78% od fabrycznej
• w całości spawane w technologii TIG oraz poddane testom ciśnieniowym
• zestaw zawiera elementy montażowe (łącznie z uchwytami chłodnicy oleju skrzyni w wersji xDrive)