logo

Modyfikacja sterownika skrzyni biegów PDK 7-Speed do Porsche 718 Cayman, Boxter oraz Spyder (982) 4.0L 2020+

• Zmaksymalizowany dopuszczalny moment obrotowy w skrzyni
• Zwiększony docisk sprzęgła i prąd
• Zoptymalizowane momenty zmiany biegów przy pełnym gazie
• Włączona opcja strzału ze sprzęgła (konfigurowalne zachowanie)
• Wyłączony tryb pełzania (konfigurowalne zachowanie)
• Zoptymalizowane strategie kontroli ruszania
• Opcja kontroli ruszania dostępna w większej ilości trybów (również bez Sport Chrono)
• Zoptymalizowane strategie zmiany biegów
• Poprawione strategie zmiany biegów przy wysokich przeciążeniach bocznych
• Darmowe dożywotnie aktualizacje
• Instalacja bezpośrednio przez port OBDII (bez demontażu sterownika skrzyni biegów)
• 30-dniowa gwarancja zwrotu pieniędzy

APR TCU
Modyfikacje sterownika skrzyni (TCU) APR do pojazdów na platformie Porsche (982) 718 Cayman, Boxter oraz Spyder (GTS 4.0 oraz GT4) 4.0L 2020+ z 7-biegową skrzynią PDK są już dostępne!

PDK to niesamowita skrzynia biegów, ale inżynierowie APR zdołali sprawić, żeby działała jeszcze lepiej, zwłaszcza w połączeniu z modyfikacjami sterownika silnika (ECU). Działanie skrzyni zostało zoptymalizowane tak, aby umożliwić wyższy moment obrotowy, zapewnić dynamiczniejsze przyspieszanie oraz płynniejszą jazdę, a ponadto doszło kilka nowych opcji wzbogacających wrażenia z jazdy! Inżynierowie APR specjalizujący się w oprogramowaniu i kalibracji spędzili blisko rok na testowaniu, strojeniu i dogłębnym zapoznaniu się z każdym aspektem działania skrzyni PDK, zanim modyfikacja ujrzała światło dzienne. Oznaczało to niezliczone wyjazdy na różne tory wyścigowe i jazdę w bardzo wymagających warunkach, aby mieć pewność, że wprowadzone zmiany zapewniają lepsze działanie oraz gwarantują niezawodność. Poniżej przedstawiamy listę opcji oraz udoskonaleń, wprowadzonych przez modyfikację TCU od APR.

MAKSYMALNY DOPUSZCZALNY MOMENT OBROTOWY SKRZYNI (DOCISK SPRZĘGŁA/PRĄD)


Aby najskuteczniej, jak to fizycznie możliwe, zapobiec ślizganiu się sprzęgła fabrycznego, maksymalny dopuszczalny moment obrotowy zwiększony został do wartości granicznej. Nadmierne ślizganie się sprzęgła może prowadzić do jego przedwczesnego zużycia oraz uszkodzenia, zwłaszcza w przypadku mniejszego sprzęgła biegów nieparzystych. Może się to zdarzyć przy zmianie biegów, odpowiedzi impulsowej, lub w innych sytuacjach, co dotyczy głównie pojazdów w mocnych wersjach o dobrej przyczepności. Docisk sprzęgła jest dynamiczny i zwiększa się tylko w razie potrzeby. Maksymalny dopuszczalny docisk sprzęgła i prąd nie są aktywne przez cały czas.

ZOPTYMALIZOWANE MOMENTY ZMIANY BIEGÓW PRZY PEŁNYM GAZIE


Fabryczne momenty zmiany biegów przy pełnym gazie zostały wyznaczone tak, aby współgrały z fabryczną mocą pojazdu. Dzięki odpowiedniemu strojeniu można je zoptymalizować, poprawiając w ten sposób przyspieszenie. Najlepsze rezultaty pojawiają się przy zastosowaniu modyfikacji APR zarówno dla sterownika silnika, jak i skrzyni biegów – nie tylko dlatego, że krzywe przyrostu mocy mogą się różnić w przypadku innych modyfikacji, ale również z powodu nieustannej wymiany informacji między ECU, a TCU, mającej na celu wybranie idealnego momentu do zmiany biegu. Do spokojnej jazdy zachowano w pełni fabryczne parametry we wszystkich trybach, ponieważ oryginalna konfiguracja doskonale spełnia swoją rolę w tej sytuacji.

STRZAŁ ZE SPRZĘGŁA / TRYB NEUTRALNY PRZY UŻYCIU ŁOPATEK (KONFIGUROWALNE ZACHOWANIE)


To opcja, którą można skonfigurować przy wgrywaniu modyfikacji. Pociągnięcie obu łopatek w tym samym czasie w wersji fabrycznej włącza tryb neutralny/luz. Ponowne pociągnięcie łopatek przywraca przełożenie skrzyni, które było aktywne wcześniej. Odnosi się to do wszystkich wersji oprócz serii GT. Jest również opcja takiej konfiguracji pojazdu, aby pociągnięcie obu łopatek jednocześnie aktywowało strzał ze sprzęgła, czyli szybkie wysprzęglenie i ponowne włączenie biegu. Wtedy koła tracą przyczepność, samochód zarzuca tyłem i można się poślizgać dla zabawy!

TRYB PEŁZANIA (KONFIGUROWALNE ZACHOWANIE)


To opcja, którą można skonfigurować przy wgrywaniu modyfikacji. W zależności od modeli, na kilku pierwszych biegach skrzynia będzie wymuszać jazdę nawet bez żadnego otwarcia przepustnicy. To również do pewnego stopnia zapobiega staczaniu się pojazdu z pochyłości. Można dezaktywować tę opcję w czasie instalowania modyfikacji APR – wtedy pojazd nie będzie jechać, jeśli pedał gazu nie zostanie wciśnięty.

ZOPTYMALIZOWANE STRATEGIE KONTROLI RUSZANIA – LAUNCH CONTROL - (KONFIGUROWALNE ZACHOWANIE STEROWNIKA SILNIKA)


W zależności od trybu, jest kilka fabrycznych strategii kontroli ruszania. Modyfikacja APR koncentruje się na optymalizacji trybów Sport oraz Sport Plus, które w niektórych modelach można jeszcze lepiej dostroić przy użyciu modyfikacji sterownika silnika. Zmianom podległy, między innymi, następujące aspekty: sposób załączania sprzęgła, siła wstępnego docisku sprzęgła, stopień dopuszczalnego ślizgania się sprzęgła, obroty silnika przy kontroli ruszania, i wiele innych. Powyższe optymalizacje znacznie poprawiły czasy przyspieszenia 0-100 km/h w pojazdach testowanych przez APR. Jednakże należy pamiętać, że nie ma gwarancji na podobne efekty, ponieważ zależy do w dużym stopniu od konfiguracji pojazdu, zastosowanych opon, ich stanu i ciśnienia, a także od stanu i rodzaju nawierzchni. Ponadto, testowane pojazdy miały wgraną modyfikację sterownika silnika (ECU).

KONTROLA RUSZANIA DOSTĘPNA W WIĘKSZEJ ILOŚCI TRYBÓW ORAZ W POJAZDACH BEZ SPORT CHRONO


Fabrycznie na desce rozdzielczej wyświetla się informacja o aktywnym trybie kontroli ruszania (launch control) tylko wtedy, gdy pojazd posiada opcję Sport Chrono oraz jest włączony tryb Sport Plus, mimo że kontrola ruszania może działać również w innych trybach i pojazdach bez Sport Chrono. Modyfikacja APR zmienia działanie deski rozdzielczej tak, by wyświetlała informację o aktywnym trybie kontroli ruszania w każdym trybie oraz w pojazdach bez Sport Chrono.

WYŁĄCZONA AUTOMATYCZNA ZMIANA BIEGU NA WYŻSZY


Ta opcja jest często pożądana na innych platformach, ale w przypadku PDK jest aktywowana fabrycznie.

OPÓŹNIENIE DZIAŁANIA ŁOPATEK


Ta opcja jest często pożądana na innych platformach, ale w przypadku PDK w fabrycznej konfiguracji nie ma opóźnień przy użyciu łopatek w trybie manualnym. Jedyna sytuacja, w której opóźnienia następują ma miejsce wtedy, gdy kierowca szybko zażąda kilku zmian biegów.

ZOPTYMALIZOWANE STRATEGIE ZMIANY BIEGÓW


W zależności od wybranego trybu, rodzaju zmiany, hamowania czy przyspieszania, oraz innych czynników, skrzynia biegów dobierze odpowiednią strategię zmiany. Modyfikacja APR zapewnia łagodne zmiany przy spokojnej jeździe z niskim momentem obrotowym, natomiast przy pełnym gazie i wysokich obrotach podczas szaleństwa na torze, zmiany stają się znacznie bardziej agresywne.

POPRAWIONE STRATEGIE ZMIANY BIEGÓW PRZY WYSOKICH PRZECIĄŻENIACH BOCZNYCH


Podczas skręcania przy wysokich przeciążeniach bocznych i przyspieszaniu na zakręcie, fabrycznie zaprogramowane zmiany biegów następują zbyt późno i za wolno, co odbiera przyjemność z jazdy i daje w rezultacie gorsze czasy na torze. Modyfikacja APR eliminuje ten mankament, zapewniając dynamiczne zmiany przełożenia, które odbywają się płynnie i zapewniają samochodowi stabilność na zakręcie, a także zapobiegają ślizganiu się sprzęgła. Finalnym efektem są lepsze czasy przejazdu.

UWAGI


Przy aktualizacji modyfikacji sterownika skrzyni biegów (TCU) zawsze należy również sprawdzić, czy dostępne są aktualizacje modyfikacji sterownika silnika (ECU). Modyfikacje TCU były testowane w połączeniu z modyfikacjami ECU. Jeśli obie te modyfikacje nie są stosowane jednocześnie, niektóre procedury i opcje mogą działać inaczej, niż opisano powyżej. Nawet w fabrycznie nowych pojazdach, mających w pełni oryginalne wyposażenie, PDK może działać nieregularnie podczas kontroli ruszania (launch control). Zaleca się rozgrzanie skrzyni biegów do 60 stopni Celsjusza, aby zapobiec nieregularnościom zmian biegów, zwłaszcza podczas przełączania biegu z pierwszego na drugi przy stosowaniu opcji kontroli ruszania.

ZASTOSOWANIE W POJAZDACH


• 2021+ 718 Boxster (GTS 4.0)
• 2021+ 718 Boxster (25 Years)
• 2021+ 718 Cayman (GTS 4.0)
• 2020+ 718 Cayman (GT4)
• 2020+ 718 Spyder (Base)


Uwaga: dla pojazdów spoza USA daty produkcji mogą się różnić

Udostępnij: