Układ dolotowy APR PEX do wielu wersji Audi A4 2.0T 2017+ oraz A5 2.0T 2018+
Przedstawiamy idalną modyfikację do modeli Audi A4 oraz A5 (B9) z silnikiem 2.0T EA888 3 i 4 generacji. Zapewnia o 46% lepszy przepływ od fabrycznego, redukujespadki ciśnienia, oraz podnosi wydajność turbiny, co bezpośrednio przekłada się na większą moc i wyższy moment obrotowy. To prosta modyfikacja, która stosunkowo niewielkim kosztem znacznie poprawia osiągi.
ZALETY
Kompletny układ dolotowy: wlot powietrza, obudowa, filtr, rury dolotowe
Przepływ powietrza większy o 46% od fabrycznego
Mniejsze spadki ciśnienia przy wlocie turbiny
Bardziej rasowe brzmienie silnika
Konstrukcja z polietylenu sieciowanego (PEX) z jakością fabryczną
Osłona termiczna ze stali nierdzewnej T304
Szybsze obroty turbiny
Większa wydajność turbiny
Duży filtr 7”x 7” z wyjściem 4” oraz wejściem przednim 5.5”
Wysoko przepływowy bawełniany wkład filtra wielokrotnego użytku
Obudowa filtra posiada dodatkowe kanały umieszczone z dala od silnika
Maksymalna średnica rur od 4-calowego wyjścia aż do turbiny
Bardzo korzystny stosunek ceny do jakości
Dolot APR to kompletny zestaw, zastępujący wszystkie fabryczne elementy: od wlotu powietrza do wlotu turbiny. Produkt wykonany jest z polietylenu sieciowanego (PEX), który komponuje się z innymi elementami pod maską i zapewnia estetykę w komorze silnika. Zastosowanie tego materiału umożliwia też zmniejszenie grubości ścianek w rurach, co zwiększa średnicę wewnętrzną i zapewnia lepszy przepływ powietrza! PEX daje też dużą swobodę w formowaniu skomplikowanych organicznych kształtów, koniecznych w ciasnej komorze silnika.
Powietrze dostaje się do obudowy filtra przez wlot o dużej przepustowości. Obudowa posiada konstrukcję, kierującą dodatkowe strumienie powietrza z dala od silnika. Takie rozwiązanie pomaga utrzymać niską temperaturę powietrza i poprawia brzmienie, dając przyjemny, stonowany efekt. Dodatkowym zabezpieczeniem przed przegrzaniem jest osłona termiczna ze stali nierdzewnej T304, oddzielająca obudowę filtra od ciepła, płynącego z turbiny. Filtr powietrza jest większy od fabrycznego i dzięki dużej powierzchni zapewnia doskonały przepływ przy wysokiej skuteczności filtrowana, zatrzymując brud, kurz i inne drobne zanieczyszczenia. Wymiary filtra to 7”x 7” z wyjściem 4” oraz wejściem przednim 5.5”. Wkład filtra wykonany jest z bawełny i można go używać wielokrotnie przy regularnym czyszczeniu.
Zestaw zawiera wszystkie niezbędne elementy montażowe wraz z nowymi obejmami i nie wymaga dodatkowych modyfikacji. Spełnia też normy emisji spalin.
Testy przepływu i pomiary na hamowni
Układ dolotowy APR jest zdecydowanie skuteczniejszy od fabrycznego odpowiednika. Maksymalny przepływ elementu oryginalnego to 226 l/s, natomiast przy zastosowaniu dolotu APR, ta wartość wzrasta do 330 l/s, czyli aż o 46%. Spadki ciśnienia zostały zredukowane, a skuteczność działania turbiny wzrosła – kręci się szybciej i działa w najodpowiedniejszym regionie mapy sprężarki. To bezpośrednio przekłada się na moc i moment obrotowy, które daje się wyraźnie odczuć.