

Zestaw karbonowych wlotów turbo Eventuri dla BMW G90 / G99 M5
Przedstawiamy idealne uzupełnienie układu dolotowego do modeli G90 i G99 M5 — zoptymalizowane wloty powietrza do turbosprężarek, które poprawiają przepływ powietrza aż do samych turbin. Inżynierowie Eventuri mieli szczęście uzyskać wczesny dostęp do fabrycznych wlotów turbosprężarek, zanim większość klientów odebrała swoje egzemplarze BMW M5. Dzięki temu zespół Eventuri mógł zaprojektować wloty równolegle z układem dolotowym, tworząc spójną i wysokowydajną całość.
Wloty karbonowe Eventuri charakteryzują się większą objętością wewnętrzną niż elementy fabryczne i zachowują stałą średnicę aż do turbosprężarek. W przeciwieństwie do fabrycznych wlotów, które natychmiast się zwężają po połączeniu z dolotem, konstrukcja Eventuri eliminuje to wąskie gardło, co ma ogromne znaczenie przy wyższych poziomach doładowania. Dodatkowo, zakrzywienie kanałów zoptymalizowano pod kątem płynności przepływu powietrza, co pomaga turbosprężarkom szybciej osiągać maksymalne ciśnienie doładowania. Wloty wykonano z odpornego na wysokie temperatury włókna węglowego pre-preg oraz wyposażono w kołnierze obrabiane CNC, dzięki czemu komora silnika nabiera estetyki. W porównaniu do fabrycznych elementów z tworzywa sztucznego, karbonowe wloty Eventuri oferują wyższą trwałość, odporność na ciepło oraz wyrafinowaną estetykę inspirowaną sportami motorowymi.
Zestaw zawiera:
> Para karbonowych wlotów powietrza z włókna pre-preg
> Kołnierze turbosprężarek obrabiane w technologii CNC
> Zestaw zaworu odpowietrzającego obrabiany w technologii CNC
Zwiększenie osiągów wynika z zapewnienia turbosprężarkom mniej restrykcyjnej ścieżki przepływu, co pozwala im szybciej osiągać maksymalne ciśnienie doładowania w danym zakresie obrotów. W porównaniu do fabrycznych wlotów różnice są wyraźne. Tam, gdzie fabryczne rury zwężają się tuż po połączeniu z dolotem, odpowiedniki Eventuri utrzymują większą średnicę, a przejście do seryjnych turbosprężarek realizowane jest za pomocą wewnętrznego promienia na odpowiednio wyfrezowanych kołnierzach. Pozwala to na zwiększenie objętości przy jednoczesnym zachowaniu płynności przepływu. Jedną z wad powiększonych wlotów innych producentów było bardziej agresywne zwężenie końcowej średnicy, aby dopasować się do seryjnych turbosprężarek, co mogło powodować pewne ograniczenia przepływu.