

ZESTAW TURBOSPRĘŻARKI APR STAGE 3 POWERMAX GT2563S
Zestaw turbosprężarki APR Stage 3 PowerMax GT2563S do VW Golf R, Arteon oraz Audi S3 to bezpośredni zamiennik fabrycznego elementu, posiadający turbosprężarkę Garrett, wszelkie niezbędne elementy montażowe oraz modyfikację oprogramowania APR. Zestaw generuje moc w zakresie 478-543 KM oraz moment obrotowy 555-590 Nm, w zależności od zastosowanego paliwa. Zwiększa osiągi dzięki dołożeniu jedynie układu dolotowego oraz intercoolera APR – nie wymaga żadnych dodatkowych modyfikacji sprzętowych.
Turbosprężarka Garrett PowerMax GT2563S zwiększa przepływ w sprężarce o 20%, a w turbinie o 37% w porównaniu do fabrycznej turbiny Continental; wystarczy zamontować ją bezpośrednio w miejsce seryjnego odpowiednika. Wirnik turbiny, wykonany ze stopu Mar-M hartowanego w temperaturze 1050°C, gwarantuje sprawne działanie całego układu nawet w najbardziej wymagających warunkach z zachowaniem całkowitej niezawodności.
Zestaw obejmuje aktualizację oprogramowania APR do Stage 3 z niższych wersji. Oprogramowanie umożliwia uzyskanie określonych przyrostów mocy i momentu obrotowego z wykorzystaniem jedynie układu dolotowego oraz intercoolera. Na tym etapie nie ma potrzeby stosowania dodatkowych, kosztownych układów wydechowych, które mogą mieć wpływ na emisję spalin, a także układów paliwowych, czy czujników.
Turbosprężarka zapewnia znaczne przyrosty mocy i momentu obrotowego. Inżynierowie APR spędzili wiele miesięcy na dostrajaniu oprogramowana silnika i skrzyni biegów Stage 3 PowerMax, aby zapewnić niesamowite wrażenia z jazdy bez negatywnego wpływu na żywotność podzespołów. Niezawodność to podstawowa zasada, jaka przyświeca marce APR przy tworzeniu nowych rozwiązań.
Oprogramowanie dostępne jest w wersji pod konfiguracje z wyższym i niższym momentem obrotowym z uwagi na ewentualne ograniczenia skrzyni biegów w przypadkach, gdy modyfikacja Stage 3 sterownika skrzyni (TCU) nie jest możliwa. Ponieważ turbosprężarka generuje wyższy moment obrotowy w niższych zakresach, niezawodne działanie silnika staje się priorytetem i wymaga dyscypliny. Oprogramowanie APR generuje stabilny, liniowy przyrost momentu obrotowego w obu konfiguracjach i różnych wersjach paliwowych, zapewniając niesamowite wrażenia z jazdy bez zbędnego obciążania komponentów silnika.
Przy tworzeniu modyfikacji zespół APR skrupulatnie przestrzegał specyfikacji Garrett, zapewniających jej niezawodne działanie i dotyczących między innymi temperatury spalin oraz limitów prędkości obrotów trzpienia turbiny. Co więcej, oprogramowanie zostało skalibrowane tak, aby działać w zakresach wyznaczonych przez fabryczne czujniki oraz osprzęt układu paliwowego, gwarantując spokój podczas jazdy.
Eksperci od kalibracji z zespołu APR zastosowali również w sterowniku silnika (ECU) dodatkowe procedury bezpieczeństwa, chroniące przed przedwczesnym zapłonem, spalaniem stukowym, nadmiernymi obrotami trzpienia turbiny, zbyt wysoką temperaturą spalin i temperaturą wylotową z turbiny, ciśnieniem wstecznym oraz ograniczeniami układu paliwowego. Dzięki temu kierowca może cieszyć się niesamowitymi osiągami swojego pojazdu bez obaw o przedwczesne zużycie komponentów. Inżynierowie APR gwarantują niesamowite wrażenia z jazdy bez żadnych kompromisów.
Najważniejsze cechy:
● turbosprężarka Garrett PowerMax GT2563S – bezpośredni zamiennik fabrycznego odpowiednika
● generuje moc w zakresie 478-543 KM oraz moment obrotowy 555-590 Nm
● przyrosty mocy aż o +127-193 KM i momentu obrotowego 130-197 Nm przy pomiarze na wszystkich kołach
● darmowa aktualizacja do Stage 3 ECU/TCU z niższych wersji oprogramowania
● zestaw zawiera elementy montażowe
● montaż plug-and-play do fabrycznych komponentów
● moc uzyskano w egzemplarzu z fabrycznym układem wydechowym i paliwowym, oraz z układem dolotowym i intercoolerem APR
● nie ma wpływu na emisję spalin
● zwiększa przepływ w sprężarce o 20%, a w turbinie o 37% w porównaniu do fabrycznej turbiny Continental
● specjalnie opracowane wirniki turbiny i sprężarki Garrett
● wirnik turbiny ze stopu Mar-M oraz obudowa turbiny ze stali nierdzewnej z oznaczeniem 1050°C
● frezowany port czujnika prędkości
● zintegrowane, wzmacniane łożysko oporowe
Numer produktu T4100010
RAPORT Z KALIBRACJI APR
STAGE |
KM |
Nm |
Przyrost maks. |
Przyrost maks. |
---|---|---|---|---|
Wartości seryjne według producenta (91 AKI) |
315 KM |
420Nm |
||
Wartości seryjne według pomiarów APR (93 AKI) |
349 KM |
437 Nm |
||
STAGE 3 (ograniczony moment obrotowy) | ||||
91 AKI / 95 RON |
478 KM |
514 Nm |
127 KM |
96 FT-LBS 130 Nm |
93 AKI / 98 RON |
480 KM |
518 Nm |
130 KM |
98 FT-LBS 133 Nm |
100 AKI / 104 RON |
485 KM |
521 Nm |
134 KM |
101 FT-LBS 137 Nm |
104 AKI / 108 RON |
487 KM |
522 Nm |
137 KM |
103 FT-LBS 140 Nm |
E60-E85 Etanol |
492 KM |
522 Nm |
141 KM |
106 FT-LBS 144 Nm |
STAGE 3 (pełny moment obrotowy) | ||||
91 AKI / 95 RON |
478 KM |
555 Nm |
127 KM |
96 FT-LBS 130 Nm |
93 AKI / 98 RON |
482 KM |
564 Nm |
132 KM |
104 FT-LBS 141 Nm |
100 AKI / 104 RON |
531 KM |
576 Nm |
180 KM |
135 FT-LBS 183 Nm |
104 AKI / 108 RON |
543 KM |
590 Nm |
193 KM |
145 FT-LBS 197 Nm |
E60-E85 Etanol |
506 KM |
584 Nm |
156 KM |
125 FT-LBS 169 Nm |