Historia naszych dostawcówRacingLine

RacingLine od zawsze jest na czele wyczynowej motoryzacji. Wszystkie produkty RacingLine powstają w najbardziej wymagającym laboratorium świata: w sporcie motorowym. Domeną marki jest przesuwanie granic i osiąganie nowych poziomów na torze, a następnie dopracowywanie wszystkich szczegółów tak, aby kierowca miał do dyspozycji cały potencjał pojazdu, kiedy jest on potrzebny.



KAWAŁEK HISTORII RACINGLINE & VOLKSWAGEN RACING

Siedziba główna RacingLine Group znajduje się w miejscowości Milton Keynes w UK. To bezpośredni partner Grupy Volkswagena, przez wielu kojarzony z działalnością w programie sportów motorowych Volkswagen Racing, rozpoczętą w 1997 roku. Z tego programu zrodziło się wiele podzespołów wyczynowych, które teraz sprzedawane są na całym świecie.

Marka od zawsze była związana z Grupą Volkswagena. Firma RacingLine została założona przez VWG jako spółka całkowicie zależna od Volkswagen Motorsport GmbH z siedzibą w Hanowerze, w Niemczech.

Przez ponad dwie dekady aktywności w programie sportów motorowych Volkswagena, marka RacingLine miała okazję zbudować i wykorzystać wiele wyścigowych pojazdów, biorących udział w najwyższej klasy imprezach motoryzacyjnych, reprezentując VW na całym świecie. Przez cały ten czas zespół RacingLine nieustannie pracował nad programem podzespołów wyczynowych do własnych pojazdów wyścigowych, a także do pojazdów klientów na całym świecie – i to z dużym powodzeniem.

Partnerstwo z Grupą Volskwagena i całe zdobyte tą drogą doświadczenie, zarówno na poziomie technologii w sporcie motorowym, jak i w kwestii relacji bezpośrednich z zakładami produkującymi oryginalne podzespoły, umożliwiło stworzenie szerokiej gamy produktów sportowych RacingLine, które są obecnie sprzedawane przez dystrybutorów na całym świecie. Marka wnosi całkiem nową jakość na rynek sportowych produktów motoryzacyjnych.

RacingLine wciąż udoskonala i poszerza swoją ofertę sportowych podzespołów, ale wyścigowe serce tego teamu wciąż mocno bije. Świadczy o tym partnerstwo TCR z Audi Sport, Volkswagen Motorsport oraz SEAT Sport, a także prowadzenie i promowanie Mistrzostw Formuły 4 FIA w UK, gdzie odkrywa się przyszłe talenty. Jest również autorski projekt Audi R8 GT endurance, który jest oczkiem w głowie RacingLine.

Poza tworzeniem sportowych podzespołów oraz uczestnictwem w programach sportów motorowych, Grupa RacingLine działa również na innych polach.



Wewnętrzny oddział firmy, RacinglLine Events, organizuje liczne imprezy dla różnych marek Grupy Volkswagena, m.in. międzynarodowe prezentacje pojazdów, jazdy sportowymi pojazdami, szkolenie producentów, konferencje i spotkania motywacyjne.

Grupa RacingLine łączy swą autentyczną pasję, związaną z produktami Grupy Volkswagena (sprawiając, że stają się one szybsze), z całkowitym zapewnieniem jakości oraz odpowiedzialności, co jest możliwe dzięki dwudziestoletniej, bezpośredniej współpracy z producentem.

Mamy nadzieję, że ten opis wystarczająco przybliża historię marki RacingLine oraz Volkswagen Racing. Więcej informacji na temat poszczególnych produktów można znaleźć na ich podstronach.

Historia marki RacingLine oraz Volkswagen Racing

1997

Marka RacingLine ma swój początek w 1997 roku, kiedy została założona pod nazwą Volkswagen Motorsport UK, i stanowiła własność Volkswagen Group AG w Niemczech. W tamtych czasach działalność firmy koncentrowała się na programie rajdowych mistrzostw Wielkiej Brytanii.

1997

Marka RacingLine ma swój początek w 1997 roku, kiedy została założona pod nazwą Volkswagen Motorsport UK, i stanowiła własność Volkswagen Group AG w Niemczech. W tamtych czasach działalność firmy koncentrowała się na programie rajdowych mistrzostw Wielkiej Brytanii.Pierwszym pojazdem firmy był model Golf 3 Kit Car z wysokoobrotowym silnikiem 2.0 16v o mocy 285 KM przy 8250 obr/min. Dwa samochody, których kierowcami byli Alister McRae oraz Tapio Laukkanen, umożliwiły zwycięstwo w rajdowych mistrzostwach Wielkiej Brytanii w 1997 roku.

1999

W 2001 roku nastąpiło przejście do nowej kategorii FIA: Super 1600. To był trudny rok ze względu na epidemię panującą w UK, dlatego rajdowe mistrzostwa Wielkiej Brytanii zostały znacznie okrojone. Jazda zbudowanym w Hanowerze Polo GTI S1600 z niesfornym, wysokoobrotowym silnikiem Lehmann zakończyła się drugim miejscem, co było lepszym wynikiem, niż się spodziewano! W tym samym czasie team przeszedł rebranding i przyjął nową tożsamość korporacyjną: Volkswagen Racing.

2002

W 2002 roku zmiany w brytyjskich przepisach rajdowych sprawiły, że Volkswagen nie miał pojazdu, który mógłby zawalczyć o zwycięstwo. Dlatego nastąpiło przejście od jazdy po zalesionych drogach do wyścigów torowych w postaci imprezy Volkswagen Racing Cup Championship, popularnej aż do dziś. Pierwszy pojazd torowy RacingLine był dość nietypowy, ponieważ wykorzystano silnik 1.9 TDI w Golfie 4. Zwycięstwo tego samochodu na torze Thruxton trafiło do księgi rekordów jako pierwszy diesel na świecie, wygrywający w sprincie.

2004

W 2004 roku było trochę zabawy z wyścigowym Caddy, zbudowanym dla Samochodów Użytkowych Volkswagen, aby przyciągnąć uwagę do nowego modelu. Wcześniej, w 2002 roku firma stworzyła wyścigową wersję modelu Caddy pierwszej generacji, i był to pierwszy wyścigowy van, jaki kiedykolwiek powstał. Model z 2004 roku stanowił wielki postęp. Mocny silnik 2.0 TDI oraz gruntownie przebudowane tylne zawieszenie sprawiły, że mógł rywalizować z Golfami GTI oraz R32 w wyścigach w tamtym czasie.

2005

2005 rok to premiera modelu Golf 5 GTI. Rok wcześniej team RacingLine jako pierwszy wprowadził model Golf 5 do sportu motorowego, wykorzystując silnik TDI, ale nowy silnik 2.0 TFSI w wersji GTI był po prostu zbyt dobry, aby go nie wykorzystać. Pierwszy egzemplarz GTI dotarł do UK w wersji przedprodukcyjnej dla ruchu prawostronnego, i był wykorzystany do materiałów promocyjnych. Ten właśnie samochód został udostępniony zespołowi RacingLine dla celów promocyjnych, a także do opracowania i przetestowania nowych podzespołów.

2013

W 2013 pojawiło się nietypowe wyzwanie dla teamu. W imprezie British GT Championship potrzebny był samochód bezpieczeństwa, który byłby w stanie utrzymać się przed pojazdami marki Aston, Ferrari oraz Porsche GT3 na torze. Cóż lepszego można było znaleźć od nowego Golfa 7R? Wykorzystując pierwszy egzemplarz 7R w UK, RacingLine wyposażył go we wszystkie dostępne podzespoły ze swojego katalogu i podniósł jego moc do oporu. I to bardzo dobrze się sprawdziło!

2016

Team RacingLine sporo zwiększył swoją siłę ognia w 2016 roku, dodając do swojej floty Audi R8 do wyścigów 24-godzinnych. Jedno R8 jednak nie zaspokoiło apetytów, dlatego nawiązano partnerstwo, aby dojść do finału World Time Attack w Sydney, w Australii przy pomocy kolejnego Audi – tym razem z potężnym silnikiem V10 twin turbo o mocy ponad 1200 KM. Obie R8 z dumą noszą nowe barwy RacingLine – i wyglądają doskonale.

2017

W 2017 roku RacingLine dołączył do formuły wyścigów samochodów turystycznych. Jest partnerem Volkswagen Motorsport, Audi Sport oraz SEAT Sport w sprzedaży aut wyścigowych wraz z podzespołami oraz wsparciem inżynieryjnym. Ponadto, RacingLine Japan ma swojego Golfa GTI biorącego udział w tych wyścigach. Ten pojazd zwyciężył w 10-godzinnym wyścigu endurance Fuji już w swoim drugim występie, będąc na prowadzeniu od startu do mety.