logo

Oto najnowszy układ dolotowy do Audi A6 Quattro, A6 Allroad oraz A7 Sportback 3.0T (C8). Poprawia przepływ aż o 45% oraz redukuje spadki ciśnienia, co przekłada się bezpośrednio na wzrost mocy o 19 KM oraz momentu obrotowego o 27 Nm przy pomiarze na kołach. To prosta modyfikacja, dająca wyjątkowo satysfakcjonujący i wyraźnie odczuwalny efekt.

Zestaw zastępuje cały fabryczny układ dolotowy od wlotów powietrza aż do wlotów turbiny. To ważne, ponieważ zamiana samej obudowy filtra nie rozwiązuje problemów, powodowanych przewężeniami w pozostałych elementach. Krótko mówiąc, dolot APR zapewnia swobodniejszy przepływ, gwarantuje lepsze osiągi, zmniejsza obciążenie turbosprężarki, wygląda atrakcyjnie pod maską dzięki niesamowitej konstrukcji z włókna węglowego oraz poprawia brzmienie silnika.

Sporym problemem fabrycznego układu jest rura wlotowa turbiny, która ze względu na swój niewielki rozmiar ogranicza swobodę przepływu powietrza. Większość aftermarketowych układów dolotowych skupia się na samym filtrze i obudowie, co przynosi nikłe rezultaty. Również zmiana samego wlotu turbiny nie wystarcza, ponieważ nie niweluje to niedociągnięć w konstrukcji pozostałych elementów fabrycznych. Rozwiązaniem jest zastosowanie maksymalnego możliwego rozmiaru kanału wlotowego. Rura APR to pojedynczy element o średnicy aż 4”, prowadzący od wylotu obudowy aż do wlotu turbiny. Takie rozwiązanie minimalizuje spadki ciśnienia i usprawnia przepływ znacznie lepiej niż wieloelementowe odpowiedniki.

Dolot APR wykonany jest z włókna węglowego i wygląda oszałamiająco pod maską. Dzięki zastosowaniu tego materiału można uzyskać cieńsze ścianki, zapewniające większą średnicę wewnętrzną, co jeszcze bardziej poprawia wydajność. Dodatkowym atutem są szerokie możliwości nadawania elementom skomplikowanych, organicznych kształtów – to nie do przecenienia w ciasnej komorze silnika.

Obudowa filtra w fabrycznej konfiguracji jest niewielka i uniemożliwia zastosowanie wydajniejszego wkładu filtrującego. Dolot APR działa jak osłona termiczna – jest otwarty od dołu i od boku, co sprawia, że zmieści się powiększony filtr o znacznie lepszym przepływie. Efektem jest niższa temperatura powietrza dolotowego oraz podrasowane brzmienie bez nadmiernego obciążania systemu. Dołączony do zestawu filtr jest sporych rozmiarów, posiada imponującą powierzchnię filtrowania i gwarantuje swobodny przepływ powietrza przy jednoczesnym wyłapywaniu nawet najdrobniejszych cząsteczek kurzu i innych zanieczyszczeń. Jego wymiary to 7” x 7” z wlotem frontowym 5.5” i wylotem 4”. Jest to produkt wielokrotnego użytku – plisowany, bawełniany wkład można czyścić i stosować ponownie, a w przypadku zużycia, z łatwością wymienić.

Zestaw zawiera wszelkie niezbędne elementy montażowe: nakrętki, śruby oraz obejmy. Nie wymaga żadnych dodatkowych modyfikacji i jest zgodny z normami emisji spalin. Dodatkowo, frezowane adaptery wlotu turbiny sprawią, że nie będziesz musiał kupować kolejnego dolotu, jeśli zdecydujesz się na zamontowanie powiększonej turbiny. Wystarczy wymienić adaptery i gotowe!

Najważniejsze cechy:

komplety układ dolotowy: wlot, obudowa, filtr, rury dolotowe

przyrosty +19 KM oraz +22 Nm przy pomiarze na kołach w porównaniu do wersji fabrycznej

przepływ lepszy o 45%

zredukowane spadki ciśnienia przy wlocie turbiny

podrasowane brzmienie silnika

konstrukcja z włókna węglowego

szybsze wirowanie turbiny

wydajniejsze działanie turbosprężarki

potężny filtr 7” x 7” z wlotem frontowym 5.5” i wylotem 4”

wysoko przepływowy wkład filtrujący z plisowanej bawełny wielokrotnego użytku

otwarta obudowa mieszcząca powiększony filtr dla maksymalnego przepływu

rury wlotowe o maksymalnej średnicy – aż 4” od wylotu filtra aż do wlotu turbiny

rury dolotowe eliminują wszelkie restrykcje fabrycznego odpowiednika, w odróżnieniu od produktów konkurencji, wykorzystujących oryginalne kanały

frezowane adaptery gwarantują kompatybilność z powiększonymi turbinami

zgodny z normami emisji spalin

PRODUKTY APR

A6,A7

Audi A6,A7

Audi A6,A7

Audi A6,A7

Audi A6,A7

Audi A6,A7

Udostępnij: